شناسه خبر: 14417 منتشر شده در مورخ: 1397/7/9 ساعت: 08:32 گروه: بهداشت و سلامت  
نظارت بر تقلب احتمالی در کالاهای سلامت محور

نظارت بر تقلب احتمالی در کالاهای سلامت محور

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر نظارت و برخورد با انواع تقلب در حوزه کالاهای سلامت محور گفت : کار ما نظارت، شناسایی تخلفات، برخورد با متخلفان و جمع آوری محصولات تقلبی از دسترس مصرف کنندگان است.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا- مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: با گران شدن مواد غذایی، تقلب در آن افزایش می یابد و این تقلب زمانی خطرناک می شود که با مواد غیرمجاز و سمی صورت بگیرد.

بهرام دارایی در این خصوص توضیح داد: مساله تقلب در دنیا به دو شکل کم فروشی و استفاده از مواد غیرمجاز شیمیایی صورت می گیرد که پیگیری هر دو نوع تقلب بسیار بااهمیت است.

وی افزود: کم فروشی بیشتر در حوزه محصولات غذایی بکر مانند افزودن روغن کم ارزش به روغن زیتون و همچنین زعفران مشاهده می شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پدیده تقلب در سایر محصولات سلامت محور، اظهار داشت: موضوع تقلب در حوزه مکمل ها نیز مطرح است و اگر مکمل تغذیه ای به عنوان مکمل گیاهی و شیمیایی به فروش برسد، مصداق تقلب تلقی می شود. این مساله زمانی خطرناک تر است که از موادی مانند آمفتامین ها برای تولید مکمل ها استفاده شود.

دارایی از بررسی و نظارت بر مکمل های ورزشی تولید داخل و وارداتی در سطح عرضه خبر داد و گفت: تعدادی از مکمل های ورزشی را بررسی می کنیم که امیدواریم بتوانیم در فرایند کنترل نتایج بهتری کسب کنیم.

وی با تاکید بر نظارت و برخورد با انواع تقلب در حوزه کالاهای سلامت محور، خاطرنشان کرد: کار ما نظارت، شناسایی تخلفات، برخورد با متخلفان و جمع آوری محصولات تقلبی از دسترس مصرف کنندگان است.

دارایی تصریح کرد: در کشور ما به دلیل کنترل بر تولید و واردات مکمل ها، وضعیت به نسبت بهتر است اما در اروپا و آمریکا مکمل های تولیدی بر اساس اعلام تولیدکننده تائید می‌شود و سازمان غذا و داروی آمریکا آن را بررسی نمی کند، مگر آنکه خلاف ادعا ثابت شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *