شناسه خبر: 14349 منتشر شده در مورخ: 1397/7/2 ساعت: 10:36 گروه: اجتماعی  
همه مسئولان موظف هستند در حد توان به مدارس استثنایی کمک کنند

همه مسئولان موظف هستند در حد توان به مدارس استثنایی کمک کنند

شهردار تهران از معافیت وزارت آموزش و پرورش در پرداخت عوارض تغییر کاربری خبر داد و گفت: از این پس آموزش و پرورش حتی برای تغییر کاربری هم نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

به گزارش ایران سپید روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محمدعلی افشانی شهردار تهران اول مهرماه با حضور در مدرسه ابتدایی پسرانه ناشنوایان باغچه‌بان ۱ و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تعلیم و تربیت جزو اولین آیاتی بود که از سوی خداوند نازل شد و این نشان می‌دهد که همه ما در برابر آموزش و پرورش مسؤول هستیم.

وی گفت: آموزش امری بسیار ارزشمند است و جنبه‌های تربیتی سختی دارد و به نوبه خود دست تک‌تک معلمان را می‌بوسم و امیدوارم کودکانی خلاق و پرسشگر تربیت کنیم تا موفقیت کشور در آینده تضمین شود. معتقدم معلمان و مربیان در مدارس استثنایی فعالیت و تلاش ­اثربخشی دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه این مدرسه توسط انسانی نیکوکار و نیک اندیش مرحوم باغچه بان ساخته شده است­، گفت: جایگاه تعلیم و تربیت و ضرورت آن برای همگان بسیار ارزشمند است.

افشانی افزود: شهرداری می‌تواند در موضوعاتی چون نوسازی مدارس و ایجاد فضای سبز و​ محوطه سازی کمک کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع حمل و نقل دانش آموزان گفت:​ دانش آموزان حتما باید از سرویس مدارس برخوردار باشند.

شهردار تهران ادامه داد:  شهرداری تهران در راستای کمک به آموزش و پرورش گام‌هایی برداشته است و این کمک‌ها ادامه پیدا می‌کند.

به گفته افشانی، حتی در بحث تغییر کاربری ساختمان‌های آموزش و پرورش در بافت‌هایی که در حال حاضر فضای آموزشی نیاز ندارند مقرر شد که عوارض برای کسب پروانه از آنها اخذ نشود ؛ دو هفته قبل این مهم به تصویب رسید و از این پس آموزش و پرورش حتی برای تغییر کاربری هم نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

وی ادامه داد:  شهرداری از راه های مختلف می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند، یکی از این روش‌ها نوسازی مدارس به خصوص محوطه‌سازی و فضای سبز است و همچنین می‌تواند در بحث حمل‌ونقل و سرویس دانش‌آموزان هم کمک کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *