شناسه خبر: 14331 منتشر شده در مورخ: 1397/7/1 ساعت: 11:03 گروه: ورزشی  
برگزاری اولین مسابقات شطرنج در سطح پاراآسیایی

برگزاری اولین مسابقات شطرنج در سطح پاراآسیایی

بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در ۱۸ رشته برگزار می شود و از این ۱۸ رشته می بایست به شطرنج بازان نابینا و کم بینا خوش آمد گفت چراکه مسابقات شطرنج برای اولین در سطح پاراآسیایی و در اندونزی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران سپید تیم ملی پارا شطرنج ایران نیز امسال، برای نخستین بار،  با ۱۲ نماینده در این رقابت ها حاضر می شود.

ملیحه صفایی، زهرا محمدی راد، لیلا زارع زاده شهرک، فریبا زنده بودی، عاطفه نقوی مندی، فاطمه برقول، حسنعلی قدیری بیدهندی، مهدی رومی فرد، عرفان محمد علیزاده لشکری، علیرضا قورچه بیگی، امید کریمی، مجید باقری نمایندگان کشورمان در این بازی ها هستند.

 ۳۱۹ نماینده فنی بین المللی و ۶۶۴ مسول فنی داخلی از کشور میزبان در این بازی ها حضور خواهند داشت که محل اسکان آنها با ورزشکاران متفاوت است. در حال حاضر تمامی سالن ها به رمپ مجهز شده اند و آماده حضور ورزشکاران ویلچری هستند.

مسولین کمیته برگزاری از تمامی عوامل اجرایی و داوطلبین حاضر در این بازی ها خواسته اند که “تشکر” به زبان های مختلف را یاد بگیرند و در برخورد با ورزشکاران مختلف، با لبخند از آنها تشکر کنند.

TERIMA  KASIH از زبان اندونزیایی، پاکمت سییف از زبان قزاقی و تشکر به سایر زبان ها مثل میانماری، تاجیکی، چینی، مغولی، ژاپنی، کره ای، عربی، انگلیسی و البته فارسی در  دهکده، سالن ها و میادین مسابقات شنیده خواهد شد و تصاویر این کلمات هم برای ورزشکاران به نمایش گذاشته می شود.

طی نظرسنجی که اخیرا در یکی از دانشگاه های اندونزی انجام شد، شور زندگی و ورزش در جامعه معلولین اندونزی بیش از ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

اندونزی که در بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، ۳۸ مدال گرفت و در جدول نهایی بازی ها رتبه نهم را کسب کرد، با میزبانی این دوره احتمالاشرایط متفاوتی دارد و جوایز یکسانی را برای ورزشکاران پاراآسیایی خود با آسیایی ها در نظر گرفته است.

سومین دوره رقابت های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از ۱۴ تا ۲۱ مهر در ۱۰ ورزشگاه در شهر جاکارتا برگزار شود و حدود ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۳ کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *