شناسه خبر: 14322 منتشر شده در مورخ: 1397/7/1 ساعت: 09:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 1 مهر 1397

روزنامه یکشنبه 1 مهر 1397

ایجاد رشته موسیقی ویژه دانش آموزان نابینا و کمبینا برای اولین بار در کشور - لاهه رأی خود را درباره شکایت ایران دو هفته دیگر صادر میکند - ارز دولتی برای فرآورده های غذایی - وادی شعر (محمد شمس لنگرودی) - با خودباوری و امید، پیش به سوی جاکارتا - قتل همسر به خاطر اختلاف خانوادگی - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 1 مهر 1397

13 محرم 1440

23 سپتامبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5956

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

اول مهر، آغاز مهربانی و مهرورزی، بر دانش آموزان مبارک باد.

.........عناوین این شماره.......

ایجاد رشته موسیقی ویژه دانش آموزان نابینا و کمبینا برای اولین بار در کشور 2

لاهه رأی خود را درباره شکایت ایران دو هفته دیگر صادر میکند 7

ارز دولتی برای فرآورده های غذایی 9

وادی شعر (محمد شمس لنگرودی) 11

با خودباوری و امید، پیش به سوی جاکارتا 15

قتل همسر به خاطر اختلاف خانوادگی

اطلاعرسانی

...........ویژه

* ایجاد رشته موسیقی ویژه دانش آموزان نابینا و کمبینا برای اولین بار در کشور: معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از دریافت مجوزهای لازم جهت ایجاد رشته موسیقی، ویژه دانش آموزان نابینا برای اولین بار در کشور خبر داد. محسن غفوریان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برنامه های این سازمان در ایجاد رشته های مختلف در شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای و به منظور فراهم ساختن بستر شکوفایی استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه و در جهت تأمین استقلال فردی و اجتماعی از جمله دانش آموزان دارای آسیب بینایی، پس از پیگیریهای انجام شده طی سنوات اخیر، برای اولین بار مجوز ایجاد رشته موسیقی ویژه دانش آموزان آسیبدیده بینایی دریافت شد. وی افزود: بدین منظور جلسه ای در ۱۹ شهریور ماه با حضور مسئولین سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نمایندگان معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و کارشناسان و مدیران اداره، مذکور در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی تشکیل شد. طی این نشست  زوایای مختلف این برنامه از جمله فضا، امکانات، نیروی انسانی و سرفصلهای آموزشی مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار گرفت. با توجه به اقدامات صورت پذیرفته در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ رشته موسیقی در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی تهران برای اولین بار راه اندازی خواهد شد. غفوریان ابراز امیدواری کرد که این رشته بستر مناسبی را برای کسب مهارتهای زندگی و اجتماعی و استقلال اقتصادی و اجتماعی این عزیزان فراهم آورد.

* سرویس مدارس کودکان استثنایی رایگان ماند: اعضای شورای اسلامی شهر تهران رأی بر رایگان ماندن سرویس مدارس کودکان استثنایی دادند. در جریان بررسی لایحه شهرداری در خصوص تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران، اعضای شورا متشکل از الهام فخاری، محمد علیخانی، علی اعطا، ناهید خداکرمی، زهرا صدر اعظم نوری و زهرا نژادبهرام و مجید فراهانی پیشنهاد دادند، هزینه مربوط به خدمات سرویس کودکان استثنایی ۱۰۰ درصد به عهده شهرداری باشد. در ادامه این بحث، محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از شورای چهارم این موضوع بحث شد که فقط تهران این هزینه را به عهده بگیرد تا سرویس مدارس استثنایی رایگان باشد. در بقیه کشور، این امر ردیف بودجه دولتی دارد و توسط سازمان مدارس استثنایی در دولت تأمین میشود. وی ادامه داد:  آخرین گزارش را دادیم؛ مجموعاً ۸.۵ میلیارد در بودجه که ۶ میلیارد مربوط به تاکسیرانی و ۲.۵ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی است، کفاف همان ۵۰ درصد تخفیف اولیه را هم نمیدهد. برای این امر حد اقل ۱۷ میلیارد تومان بودجه نیاز است و اگر شهرداری بخواهد این موضوع را ۱۰۰ درصد رایگان انجام دهد، با کمبود بودجه مواجه خواهد بود. لذا کمبود این ردیف بودجه باید جبران شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شورا افزود: حد اقل ۱۷ میلیارد تومان برای این مهم مورد نیاز است؛ یا ردیف مربوط به ۱۷ میلیارد برسد یا بقیه را تأمین اعتبار کنید یا شهرداری مکلف شود ۱۰۰ درصد این کار را انجام دهد و کمبود این ردیف را جبران کند.

* کتابهای درسی مدارس استثنایی به موقع توزیع شد: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال کتابهای درسی دانش آموزان معلول به موقع و قبل از آغاز سال تحصیلی در مدارس استثنایی توزیع شده است. مجید قدمی همچنین با اشاره به اینکه 170 مدرسه از مدارس استثنایی کشور توسط خیرین احداث شده است، ادامه داد: اکنون نیز چند پروژه خیرساز در استانهای مختلف در حال ساخت است و علاوه بر این، خیرین در تجهیز مدارس استثنایی مشارکت دارند. معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 150 هزار دانش آموز معلول در سال تحصیلی جدید وارد مدارس میشوند، ادامه داد: این دانش آموزان سال تحصیلی خود را در بیش از یک هزار و 570 مدرسه استثنایی آغاز خواهند کرد. قدمی با بیان این نکته که از بین 150 هزار دانش آموز استثنایی، 65 هزار نفر در سیستم تلفیقی حضور مییابند، تصریح کرد: بقیه دانش آموزان نیز در مدارس خاص در هفت گروه ناشنوا، کمتوان ذهنی، نابینا، معلولان دارای اختلالات عاطفی-رفتاری، اختلالات یادگیری، نابینا و چند معلولیتی تحصیل خواهند کرد. وی به برگزاری 60 دوره تخصصی برای معلمان دانش آموزان استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: معلمان دانش آموزان استثنایی در کنار عشق و علاقه باید از لحاظ علمی نیز به روز باشند. اکنون هزار و 560 مدرسه استثنایی، ۲۵ مدرسه شبانه روزی و ۴۴۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری داریم که ۱۳۹ مرکز آن غیر دولتی است. تعداد دانش آموزان مدارس خاص در سال تحصیلی گذشته ۷۵ هزار و ۲۵۷ نفر بود که از این تعداد، ۷ هزار و ۴۰۲ نفر کم توان ذهنی هستند.

...........سیاسی

* لاهه رأی خود را درباره شکایت ایران دو هفته دیگر صادر میکند: دیوان بین المللی دادگستری مستقر در لاهه هلند، اعلام کرد رأی خود را درباره شکایت ایران علیه امریکا چهارشنبه 11 مهر، یعنی دو هفته دیگر صادر میکند. به گزارش ایرنا، بر اساس این خبر که در تارنمای رسمی دیوان بین المللی دادگستری منتشر شد، این جلسه دادگاه ساعت 10 صبح (به وقت محلی) روز چهارشنبه 3 اکتبر 2018 (11 مهر 1397) در کاخ صلح در لاهه هلند برگزار میشود. در این جلسه قاضی عبد القوی احمد یوسف، رئیس این دادگاه رأی دیوان را قرائت میکند. ایران چندی پیش به دلیل نقض عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال 1955 از امریکا به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد. 

* اصلاحطلبان از حمایت روحانی پشیمان نیستند: غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: آقای روحانی شخصیت مستقلی به لحاظ منش، کنش و رفتار سیاسی است و جریان اصلاحات از ابتدا بدون هیچ سهمخواهی و چشمداشتی، سیاست و استراتژی حمایت و نقد منصفانه به دولت را دنبال کرد. به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: اصلاحطلبان از حمایت آقای روحانی پشیمان نیستند؛ اگر همان شرایط انتخابات سال ۹۲ و سال ۹۶ و رقبا همانها باشند، باز هم از آقای روحانی حمایت میکنند. آقای روحانی ظرفیتهایش مشخص بود، در آن حد نیز وظایف خود را انجام داد. انصاری ادامه داد: در مقطع کنونی برخورد با دولت برخورد با نظام است. در وضعیتی که امریکا جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران آغاز کرده و کشور مبتلا به بحرانهای جدی اقتصادی است، امروز دیگر تبعات برخورد با دولت محدود به آقای روحانی نمیشود و کلیات نظام ضربه میخورد.

* وزارت امور خارجه بریتانیا توصیه های مربوط به سفر به ایران را در سایت خود به روز کرده و به دو تابعیتیها هشدار داده که دولت بریتانیا قدرت محدودی در حمایت از آنها در صورت دستگیر شدن دارد.

............بهداشت و سلامت

* ارز دولتی برای فرآورده های غذایی: رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه غذا به حدود ۲۵ قلم از فرآورده های غذایی، ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق میگیرد، گفت: هر فرآورده ای که میخواهد وارد کشور شود، از نظر سلامت مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت تأیید، مجوز ورود خواهد گرفت. دکتر اصغری افزود: سهم ارزی در حوزه غذا حدود هشت میلیارد دلار است که برای واردات فرآورده هایی چون روغن، برنج، چای، نهاده های تولید لبنیات و از جمله کنجاله، علوفه و...، نهاده های تولید گوشت و مرغ، سموم و... استفاده میشود.

* تحول سلامت در بزنگاه: بزرگترین طرح اجتماعی دولت یازدهم حالا در بزنگاهی سخت قرار گرفته است. بزنگاهی که نیشتر تحریمها را بر شانه هایش حس میکند و کمبود نقدینگی را در جیبهایش. طرح تحول سلامت توانست بلبشوی حوزه درمان را قدری کنترل کند. دستی بر سر و گوش بیمارستانها و مراکز درمانی بکشد و برخی نیازهای اولیه نظام سلامت را به برنامه اجرایی تبدیل کند. حوزه سلامت از ابتدای دولت یازدهم به خودش آمد، اما در این میان عده ای لب به اعتراض گشودند؛ اعتراضهایی که گاه رنگ و بوی سیاسی داشت و گاه رنگ و بوی صنفی. طرح تحول سلامت البته نیازمند چهار پیش نیاز بود؛ پزشک خانواده، نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و راهنماهای بالینی. حالا از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته تا معاونان فعلی و سابق وزارت بهداشت از لزوم اجرای این پیش نیازها سخن میگویند. کاستیهای سالهای سال در حوزه سلامت از یک سو و منتقدان ذینفع از سوی دیگر، حالا به هم رسیدند تا یکی بر طبل ضعفها و اشکالات بکوبد و دیگری مدام از آن تعریف کند و در این میان مردمی باشند که چشم امیدشان به تصمیم گیرندگان است. آنچه مسلم است اجرای سریع چهار رکن اساسی طرح تحول سلامت ضروری است؛ آن هم تا دیر نشده و با تمام توان دستگاههای سلامت و مرتبط. وگرنه زمان میگذرد.

 

............وادی شعر

* محمد شمس لنگرودی: محمد شمس لنگرودی (زاده ۲۶ آبان ۱۳۲۹ در لنگرود) شاعر، پژوهشگر، بازیگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی است. وی دیپلمِ ریاضی و لیسانسِ اقتصاد و بازرگانی دارد و مدرس دانشگاه بوده و تاریخ هنر درس میدهد. شمس لنگرودی در سال ۱۳۲۹ در محله آسید عبد الله لنگرود متولد شد. پدرش جعفر شمس لنگرودی به مدت ۲۵ سال امام جمعه شهر لنگرود بود. وی در دبستان کورش و دبیرستانهای امیرکبیر، ملی محمدیه و خیام شهر لنگرود تحصیل کرد و در سال ۱۳۴۸ دیپلم ریاضی گرفت. علاقه پدر به شعر و کتابخوان بودن مادر سبب شد که به شعر و ادبیات علاقه مند شود و در سال ۱۳۴۶ اولین شعرش که تقلیدی از اشعار نادر نادرپور بود، در هفته نامه امید ایران چاپ شد. در مهر ماه سال ۱۳۴۹ تحصیل در رشته اقتصاد را در مدرسه عالی بازرگانی رشت آغاز میکند. شمس جوان که در لنگرود مجبور به حفظ شأن روحانی پدر بود، با حضور در فضای متساهل و فرهنگی رشت، جهان دیگری را تجربه میکند. در همین ایام در حالی که سخت تحت تأثیر زندگی و شعر بودلر بود، در دبیرستانهای رشت نیز تدریس میکرد تا در بهمن ماه سال ۱۳۵۳ توانست با درجه کارشناسی اقتصاد از مدرسه عالی بازرگانی رشت فارغ التحصیل شود. نام شمس لنگرودی پس از انتشار مجموعه های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در اواسط دهه ۱۳۶۰ مطرح شد و پس از چاپ «قصیده لبخند چاک چاک» به شهرت رسید؛ سپس ده سالی را با سکوت در شعر گذراند و سر انجام در سال ۱۳۷۹، مجموعه شعر «نتهایی برای بلبل چوبی» را روانه بازار کتاب کرد. این شاعر در دهه ۱۳۸۰ سالهای سکوت و کم کاری را جبران میکند؛ در این سالها هشت مجموعه شعر از او منتشر میشود که از آن جمله است: «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «رسم کردن دستهای تو» و «شب، نقاب عمومی است». از این میان، مجموعه شعر «۲۲ مرثیه در تیر ماه» از طریق رسانه های اینترنتی منتشر شده است.  محمد شمس لنگرودی در ابتدای راه شاعری تحت تأثیر زبان و نگاه فریدون توللی، فریدون مشیری و به ویژه نادر نادرپور بود. با وارد شدن به جریانات سیاسی و تحت تأثیر شرایط زمانه، به شعر سیاوش کسرایی و در نهایت احمد شاملو متمایل میشود و میتوان بخش بزرگی از اشعار او را متأثر از زبان شاملو دانست. پس از کتاب قصیده لبخند چاک چاک بود که به تدریج توانست از تحت تأثیر بودن دیگران فاصله بگیرد و با سادگی و روانی کلام و مفاهیم به زبان محاوره نزدیک شود. او در کتاب «نتهایی برای بلبل چوبی» با آرمانخواهی و نگاه ایدئولوژیک خداحافظی و سعی در ساختن جهان جدیدی در شعرش میکند. زبان ساده، کوتاه نویسی، طنز، پرداختن به زندگی روزمره و پر رنگ بودن عشق، از ویژگیهای اصلی شعرهای اخیر شمس لنگرودی است. - این شعرها که بوی سکوت میدهند: این شعرها که بوی سکوت میدهند، از غیبت لبهای توست؛ کلمات مثل زنجره های خشکیده تابستانی، از معنا خالی شدند و در انتظار مورچه هایند تا توشه بار زمستانیشان را؛ در حفره تاریک خالی کنند؛ اندوهی که سرازیر میشود، در سینه خاموش من.

* و تو همروزی پیر میشوی، اما من ... پیرتر از این نخواهم شد، در لحظه ای از عمرم متوقف شدم ...! منتظرم بیایی و از برابر من بگذری؛ زیبا، پیر شده؛ آراسته به نوری که از تاریکی من دریغ کرده ای.

* آن قدر به تو نزدیک بودم؛ که تو را ندیدم؛ در تاریکی خود، به تو لبخند میزنم؛ شکرانه روزهایی که کنار تو؛ راه رفته ام.

* چه شغل عجیبی! شروع هفته تو را میبینم؛ باقی هفته؛ به خاموش کردن خودم در اتاقم مشغولم.

* باز گشته ام از سفر؛ سفر از من؛ باز نمیگردد.

* اشتباه نکن! نه زیبایی تو؛ نه محبوبیتِ تو؛ مرا مجذوب خود نکرد؛ تنها آن هنگام که روح زخمی مرا بوسیدی؛ من عاشقت شدم...

* زخمی کهنه ام؛ سایه رنجی پایان یافته؛ دوستت دارم و به لمس سر انگشتانت؛ بر سایه این زخم دلخوشم.

............ورزشی

* با خودباوری و امید، پیش به سوی جاکارتا: در نشست خبری کمیته ملی پارا المپیک، نام، شعار و سرپرست نمادین کاروان ایران در رقابتهای پارا آسیایی اندونزی اعلام شد. بر این اساس کاروان ایران با نام (خودباوری و امید) با ۲۰۹ ورزشکار و شعار (با توکل و تلاش، ما میتوانیم) رهسپار جاکارتا خواهد شد. وهب همدانی، فرزند شهید همدانی به عنوان سرپرست نمادین کاروان ایران و برای بزرگداشت این شهید انتخاب شد. هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در این نشست گفت: با 209 ورزشکار در قالب 13 رشته ورزشی راهی مسابقات پارا آسیایی میشویم. به غیر از رشته بوچیا، در سایر رشته ها انتظار مدال داریم و حد اکثر سختگیری ممکن برای انتخاب ورزشکاران را انجام دادیم. چه بسا ورزشکارانی که به خاطر چند صدم ثانیه که نسبت به رکوردهای سال 2016، 2017 و 2018 پایینتر بودند، در لیست نفرات اعزامی قرار نگرفتند. رضایی ادامه داد: متأسفانه یکی از اعضای تیم بوچیا هفته گذشته به کما رفت و توانستیم یک نفر دیگر را جایگزین کنیم. در رشته دو و میدانی نیز یک دونده خط خورد؛ بنا بر این تیم دو و میدانی با 82 نفر عازم جاکارتا میشود.

علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان در پاسخ به سؤال ایران سپید مبنی بر خط خوردن یک دونده از میان اسامی اعزامی به مسابقات پارا آسیایی گفت: این دونده ناصر حسنپور از دو و میدانی کاران سرعتی است که به علت کلاسبندی، از تیم اعزامی به بازیها کنار گذاشته شد.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا میتوانیم رتبه چهارمی دوره گذشته این مسابقات را تکرار کنیم؟ گفت: اگر نگاهی به ادوار قبلی مسابقات پارا آسیایی بیندازیم، باید بگویم در نخستین دوره این مسابقات که سال 2010 در شهر گوانگژو کشور چین برگزار شد، 41 کشور در 19 رشته ورزشی حاضر بودند. کاروان ایران که با 157 نفر در 14 رشته ورزشی شرکت کرده بود، توانست با 80 مدال عنوان چهارم را از آن خود کند. دومین دوره مسابقات پارا آسیایی سال 2014 با حضور 41 کشور در 23 رشته ورزشی در اینچئون کره جنوبی برگزار شد که کاروان 200 نفره ایران، توانست 120 مدال در 16 رشته ورزشی را به دست آورد و چهارم شود. اما در این دوره که با حضور 43 کشور در 17 رشته ورزشی برگزار میشود، کاروان 209 نفره ایران در 13 رشته شرکت میکند که امیدواریم بتوانیم عنوان چهارمی را تکرار کنیم. البته دو رشته فوتبال هفت نفره و پنج نفره که در دوره قبلی توانستیم دو مدال طلا را در این دو رشته بدست آوریم، بنا به اختیارات میزبان، در جاکارتا حذف شده است. سرپرست کاروان ایران در خصوص مشکلات مالی پارا المپیک گفت: الآن وقت ناله کردن نیست و باید با اتفاقات پیش رو خود را سازگار کنیم. تمام موانع را برطرف کردیم و از نظر مسائل ارزی، مشکلی نداریم. رضایی در خصوص جوایز مدالآوران در بازیهای پارا آسیایی نیز گفت: در خصوص جوایز اصلی، طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، به همان اندازه ورزشکاران سالم در مسابقات آسیایی است. اما در ارتباط با جوایز پای سکو، برای مدالآوران طلا 5 هزار دلار، نقره یک هزار دلار و برنز 500 دلار در نظر گرفتیم. حتی چنانچه ورزشکاری بتواند دو مدال طلا به دست آورد، 10 هزار دلار به او پرداخت خواهیم کرد. سومین دوره مسابقات پارا آسیایی، چهاردهم مهر ماه در جاکارتا افتتاح میشود و بازیها از پانزدهم تا بیست و یکم مهر ماه برگزار خواهد شد. از طرف ایران نیز 15 داور در رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز، بدمینتون، جودو، گلبال، تیر و کمان و تیر اندازی در مسابقات پارا آسیایی حضور دارند. کاروان ایران در قالب چهار گروه؛ دو گروه پیشرو دو نفره و سه نفره طی روزهای چهارم و ششم مهر، یک گروه 54 نفره نهم مهر و یک گروه 292 نفره که شامل ورزشکاران و اعضای کادر فنی است، صبح دهم مهر ماه با یک پرواز مستقیم عازم کشور اندونزی میشوند. «امیر سرمدی»

............حوادث

* قتل همسر به خاطر اختلاف خانوادگی: مرد عصبانی همسرش را از پشت بام به کوچه پرت کرد. عصر روز دوشنبه 19 شهریور، ساکنان خیابانی در کلاردشت با شنیدن صدایی هولناک به کوچه دویدند، اما ناگهان جسد خونین زن جوان همسایه را مشاهده کردند که از پشت بام به پایین افتاده بود. مأموران با حضور در محل حادثه در بررسیها دریافتند، زنی جوان به علت نامعلوم از پشت بام خانه مسکونیش به پایین سقوط و در دم فوت کرده است. با حضور پزشکی قانونی مشخص شد این زن به علت برخورد جسم سخت به سرش قبل از سقوط از ارتفاع به قتل رسیده است؛ بنا بر این بلافاصله شوهر وی به اتهام قتل دستگیر شد. این مرد و همسرش از مدتها قبل با هم دچار اختلاف بودند و صدای درگیری آنان ساعاتی قبل از سقوط زن جوان نیز توسط همسایه ها شنیده شده بود. متهم به  قتل در بازجوییهای اولیه ضمن اقرار به قتل، علت و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی با همسرش عنوان کرد.

............اطلاعرسانی

* جامعه نابینایان شهرستان کرج برگزار مینماید: جلسه مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم با موضوع تصویب استانی شدن و تغییرات اساسنامه در تاریخ 12/7/97 از ساعت 9 الی 11 و جلسه مجمع عمومی عادی نوبت دوم با موضوع انتخاب هیأت مدیره و بازرسی، همان روز از ساعت 11:30 الی 13. مکان: کرج، چهار راه کارخانه قند، فرهنگسرای کوثر

متقاضیان نامزدی در انتخابات هیأت مدیره و بازرسی با در دست داشتن کپی آخرین مدرک تحصیلی، کارت ملی، شناسنامه و 2 قطعه عکس تا 7/7/97 به دفتر مراجعه نمایند.

* ایران سپید از شهروندان نابینای شهر تهران که از مترو استفاده میکنند دعوت میکند تا مشکلات و معضلاتی را که در استفاده از این وسیله عمومی با آنها مواجهند، با ما در میان بگذارند تا در گفتگویی که به زودی با مسئولین شرکت بهره برداری مترو انجام میدهیم، مطرح کنیم؛ ضمناً این موضوع شامل شهرهای غیر از تهران نیز میشود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *