شناسه خبر: 14293 منتشر شده در مورخ: 1397/6/31 ساعت: 08:45 گروه: اجتماعی  
ازدواج فامیلی و روستای نابینایان یمن

ازدواج فامیلی و روستای نابینایان یمن

روستای مهات، واقع در استان لحج یمن، ساکنان نابینای زیادی دارد. از ۲۰۰ نفر اهالی این روستا، ۷۰ تن نابینا یا کم‌بینا هستند.

به گزارش ایران سپید در این روستای فقیر مردمان به سختی روزگار خود را با کشاورزی و دامداری سپری می‌کنند. اما با جنگ داخلی که از سال ۲۰۱۵ کشور یمن را درگیر کرده حتی زمین‌های زراعی کوچک این روستاییان در خطر بیابان‌گرفتگی است. بعلاوه، از شروع جنگ داخلی تا کنون، دولت نیز حمایت‌های خود را قطع کرده است.

نابینایی این اهالی دلایل ژنتیکی دارد و نتیجه سنت ازدواج‌های خانوادگی پیاپی است. پزشکان می‌گویند نابینایی یا کاهش شدید بینایی چند ماه پس از تولد خود را نشان می‌دهد، زمانی که اعصاب چشم به دلایل ژنتیکی دیگر نمی‌تواند رشد طبیعی داشته باشد.

صالح، از اهالی این روستا می‌گوید که شش تن از خواهران و برادرانش نابینا هستند: «برادرم همین‌جا نشسته است، کاملاً نابیناست و مریض‌احوال. احتیاج به مراقبت دارد. این وضع برادرم است و این اوضاع ماست. هیچ کاری وجود ندارد. گاهی می‌رویم چوب و شاخه جمع‌آوری می‌کنیم. ولی هیچ کار دیگری نداریم. یا چوب برای آتش جمع می‌کنیم یا همین‌جا نشسته‌ایم.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *