شناسه خبر: 14243 منتشر شده در مورخ: 1397/6/24 ساعت: 09:06 گروه: ورزشی  
تشریح وضعیت ورزش نابینایان در جاکارتا

تشریح وضعیت ورزش نابینایان در جاکارتا

نایب رئیس فدراسیون نابینایان گفت: کشورهای آسیایی از جمله ازبکستان، تایلند، مالزی، اندونزی و ژاپن سرمایه گذاری قابل توجهی در ورزش معلولان کرده اند و این مسئله، کار را برای نابینایان و معلولان ما سخت خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید علی اصغر هادیزاده با اشاره به اینکه ورزشکاران نابینا در 6 رشته دو و میدانی، شنا، دوچرخه سواری، گلبال، شطرنج و جودو در بازیهای پاراآسیایی به مصاف حریفان خود میروند، اظهار داشت: در رشته هایی چون شنا و دو و میدانی با توجه به رکورد، سوابق، و سطح تمرینات ورزشکاران، تا اندازه ای پیشبینی نتایج و مدالها امکانپذیر است؛ اما در رشته های تیمی چون گلبال این کار بسیار سخت است. وی با یادآوری اینکه تیم ملی گلبال مردان ایران در دومین دوره بازیهای پاراآسیایی 2014 اینچئون عنوان قهرمانی و تیم زنان این رشته عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کردند، گفت: به طور قطع هر دو تیم گلبال، برای حفظ جایگاه یا ارتقا آن به جاکارتا میروند. البته سایر کشورها از جمله اندونزی یا ژاپن به دلیل میزبانیشان برای بازیهای آسیایی و المپیک، سرمایه گذاری گسترده ای در رشته های مختلف معلولان کرده اند تا مدالها، کمتر از کشورشان خارج شود. در رشته شطرنج دو تیم بانوان و مردان به این رقابتها اعزام میشوند، اما این نخستین حضور شطرنج بازان ایران در این دوره از بازیها است. از این رو، ما هیچ شناختی از شطرنج بازان نداریم. البته شطرنج نابینایان ایران جایگاه خوبی در سطح جهان دارد، ضمن اینکه رنکینگ این رشته نابینایان در سطح جهان بالاست و این نقطه قوت ما است. در جودوی نابینایان، یکی از کشورهای صاحب سبک هستیم و بازیکنان بسیار قدرتمندی داریم و شانس زیادی برای آنان قائلیم. به گفته هادیزاده، نابینایان در دوچرخه سواری آسیا سابقه زیادی ندارند و حریفان را بر این اساس زیاد نمیشناسند، اما تمرینات خوبی را در شهرهای مشهد، تبریز و زنجان دنبال کرده اند و رکوردهای خوبی دارند. نایب رئیس فدراسیون نابینایان بیان داشت: در این دوره از رقابتها، تیم فوتبال پنج نفره همراه با کاروان نابینایان اعزام نخواهد شد، چرا که بنا به درخواست میزبان برگزار نمیشود؛ حال آنکه در دوره گذشته، فوتبال نابینایان ایران عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرده بود. به گفته هادیزاده کاروان ورزشی نابینایان ایران در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا، با 56 ورزشکار متشکل از 22 نفر در دو و میدانی (پنج زن و 17 مرد)، گلبال (6 زن و 6 مرد)، شطرنج (6 زن و 6 مرد)، شنا 2 نفر، دوچرخه سواری یک نفر و جودو 7 نفر شرکت میکند. کاروان ورزشی نابینایان ایران در دومین دوره رقابتهای پاراآسیایی به میزبانی اینچئون کره جنوبی، با 46 ورزشکار در بازیها شرکت کرد و توانست هفت مدال طلا، 19 نقره و 9 برنز بدست آورد که سه مدال نقره، شامل دو مدال انفرادی و یک تیمی به زنان اختصاص یافته بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *