شناسه خبر: 14188 منتشر شده در مورخ: 1397/6/19 ساعت: 10:23 گروه: بهداشت و سلامت  
زباله گردی و انتقال بیماری ها

زباله گردی و انتقال بیماری ها

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زباله گردها به دلیل آلودگی دست های خود و رعایت نکردن پوشش حفاظتی، دچار بیماری های عفونی و مسمومیت های ناشی از آلودگی های محیط می شوند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا: محمد مهدی گویا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، افزود: زباله عامل بالقوه عفونت زاست که موجب بروز بیماری های مختلف می شود و باید به طور جدی از دسترسی افراد به خصوص کودکان به زباله ها جلوگیری شود زیرا بیماریهای دستگاه گوارش از طریق تماس زباله با دستهای آلوده به راحتی قابل انتقال است و باعث عفونت در دستگاه گوارش و بیماری های مختلف می شود.

وی اظهار داشت: زباله گردها به دلیل آلودگی دست های خود و رعایت نکردن پوشش حفاظتی، دچار بیماری های عفونی و مسمومیت های ناشی از آلودگی های محیط می شوند.

گویا ادامه داد: زباله ها منشاء آلودگی و بیماری های مختلف هستند، تخم انگل ها در بین این زباله ها وجود دارد که می تواند فرد را به انواع بیماری های انگلی مبتلا سازد.

وی اضافه کرد: آلودگی ها و انگل های داخل زباله ها از طریق خراش های جلدی، مخاط دهان، چشم و بینی به بدن فرد زباله گرد، منتقل می شود. وجود سرنگ و سوزن نیز در میان زباله های بیمارستانی باعث بروز بیمارهای هپاتیت و اچ آی وی می شود زیرا افراد وقتی دست خود را درون زباله می کنند امکان زخمی شدن دستشان با اشیای نوک تیز وجود دارد که باعث بروز بیماریهای عفونی می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: زباله ها پیامدهای نگران کننده ای دارند و باید با زباله گردها به ویژه کودکان برخورد جدی و درست شود.

گویا با اشاره به اینکه تفکیک زباله ها باید در منازل و مراکز درمانی انجام شود، گفت: در کشورهای مختلف برای افرادی که زباله ها تفکیک می کنند، امتیازاتی قائل می شوند، این شیوه نیز باید در ایران انجام شود تا زباله گردها دچار بیماریهای مختلف نشوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *