شناسه خبر: 14154 منتشر شده در مورخ: 1397/6/14 ساعت: 14:32 گروه: بهداشت و سلامت  
ثبت در سامانه تی تک نشانه اصالت کالا

ثبت در سامانه تی تک نشانه اصالت کالا

سخنگوی سازمان غذا و دارو از شناسه دار شدن صد درصدی کالاهای سلامت محور خبر داد و گفت اگر کالایی در سامانه تی تک ثبت نشده باشد تقلبی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، کیانوش جهانپور در نشست خبری سامانه های سلامت غذا و دارو با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار قلم کالای سلامت محور در سامانه ttac ثبت شده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی وارداتی در این سامانه شناسه گذاری شده است و در صورتیکه کالایی فاقد شناسه باشد، قاچاق بوده و اصیل نیست.

 وی با تاکید بر اینکه برغم کاهش میزان قاچاق، کماکان بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد فراورده های بازار آرایشی و بهداشتی ایران را محصولات قاچاق تشکیل می دهند، عنوان کرد: با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی در مورد شناسه اصالت کالا و امکان رهگیری آن در سامانه تیتک می‌توانیم بزرگترین گام برای مبارزه با قاچاق  را با کاهش تقاضا برداریم.

جهانپور ادامه داد: اصالت ۱۰۰ درصد داروهای وارداتی و دارو های بالای ۵۰ هزار تومان تولید داخل در سامانه تیتک قابل رهگیری و کنترل است.

 به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو تمام شیر خشک ها و مکمل های وارداتی نیز در سامانه ثبت شده‌اند و تنها حوزه‌ای که هنوز اطلاعات آن به صورت کامل در سامانه ثبت نشده تجهیزات پزشکی است که به دلیل تاخیر در شناسه گذاری و تنوع ۳۸۰ هزار قلمی،  نیازمند زمان بیشتری برای ثبت است.

جهانپور با اشاره به اینکه ۳۰۰ قلم از داروهای گران قیمت و استراتژیک که ۱۲ درصد کل اقلام فعال بازار دارویی را شامل می شود در سامانه ثبت است، خاطرنشان کرد:  ضمن نمایش قیمت و اصالت داروی ثبت شده، نزدیکترین داروخانه که داروی مورد نظر در آن وجود دارد به کاربر معرفی می‌شود.

وی در پایان گفت: سامانه تیتک قطعاً انقلابی در مدیریت اطلاعات زنجیره تامین و چرخه توزیع کالاهای سلامت از جمله دارو ها محسوب می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *