شناسه خبر: 13909 منتشر شده در مورخ: 1397/5/16 ساعت: 09:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 16 مرداد 1397

روزنامه سه شنبه 16 مرداد 1397

معلولان شدید بهزیستی با دستمزد مصوب حقوق میگیرند - رئیس جمهوری با مردم سخن میگوید - وزارت بهداشت به آب درمانی مجوز نمیدهد - ژانری در خدمت مراقبه و آرامش «بخش سوم» - قهرمانی اصفهان در مسابقات پاورلیفتینگ مردان - خبر خوش وزیر فرهنگ و ارشاد برای اهالی نشر - پیامکهای عاشقانه ای که جنایت ساز شد - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 16 مرداد 1397

24 ذی القعده 1439

7 آگوست 2018

سال بیست و دوم شماره 5919

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

معلولان شدید بهزیستی با دستمزد مصوب حقوق میگیرند 2

رئیس جمهوری با مردم سخن میگوید 6

وزارت بهداشت به آب درمانی مجوز نمیدهد 8

ژانری در خدمت مراقبه و آرامش «بخش سوم» 10

قهرمانی اصفهان در مسابقات پاورلیفتینگ مردان 13

خبر خوش وزیر فرهنگ و ارشاد برای اهالی نشر

پیامکهای عاشقانه ای که جنایت ساز شد 16

اطلاعرسانی

 

 

 

........ویژه

* معلولان شدید بهزیستی با دستمزد مصوب حقوق میگیرند: نحوینژاد گفت: معلولان دارای معلولیت شدید تحت پوشش بهزیستی از سال آینده به اندازه دستمزد مصوب حقوق میگیرند. حسین نحوینژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: معلولان دارای معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی از سال آینده به شرط اجرای قانون، به اندازه دستمزد مصوب حقوقبگیران، یعنی یک میلیون تومان حقوق میگیرند. وی در ادامه تصریح کرد: مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سال جاری با افزایش 14 درصدی همراه بوده است و امیدواریم که افزایش این مستمری در سال آینده هم بر اساس قانون انجام شود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: مسئله افزایش مستمری مددجویان بهزیستی که مددجویان معلول را هم در بر میگیرد، مصوبه مجلس و دولت است و تحقق آن به بودجه ای که به این بخش اختصاص داده میشود، بستگی دارد. نحوینژاد تأکید کرد: در صورتی که  افزایش مستمری مددجویان طبق قانون انجام شود و موضوع کمبود بودجه مطرح نباشد، مبلغ مستمری جامعه معلولان دارای معلولیت شدید بهزیستی در سال آینده تا 6 برابر افزایش پیدا خواهد کرد. وی اضافه کرد: تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گام بزرگی در جهت فراهم کردن فرصتهای بیشتر برای حضور  معلولان در سطح جامعه است و امیدواریم بتوانیم ضمن فراهم کردن زمینه فعالیت برای این افراد، آنها را در حوزه هایی که استعداد دارند توانمند کنیم.

* اکثر معلولان تحصیلکرده معلم میشوند: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تنها توسط وزارت آموزش  و  پرورش به خوبی رعایت میشود، خاطرنشان کرد: همین امر موجب شده اکثر این افراد در شغل معلمی مشغول به فعالیت شوند. مجید قدمی با بیان اینکه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، سه درصد از ظرفیت استخدام اداره ها باید به این افراد تعلق بگیرد، گفت: بر اساس قانون، دستگاه های دولتی، عمومی و دستگاه هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده میکنند باید سه درصد از ظرفیت های استخدامی خود را به افراد معلول اختصاص دهند. وی با بیان اینکه وزارت آموزش و  پرورش به خوبی این قانون را رعایت میکند، افزود: متاسفانه سایر دستگاهها این قانون را به خوبی رعایت نکرده اند که برای رعایت و حفظ حقوق معلولان ضروری است سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر این امر نظارت داشته باشد. در حال حاضر اکثر معلولان پس از فارغ التحصیلی در مدارس، به دانشگاهها راه پیدا میکنند، اما با توجه به اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان فقط توسط وزارت آموزش  و  پرورش به خوبی رعایت میشود، اکثر این افراد تحصیل کرده پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه صرفاً در حرفه معلمی مشغول به فعالیت میشوند. ما میتوانیم از توانایی معلولان در مشاغل مختلف بهره مند شویم و دستگاهها نیز باید توجه داشته باشند که میتوانند در برخی مشاغل، حتی با در نظر گرفتن نوع معلولیت افراد به جذب نیرو بپردازند. برای مثال مدیران ما در مراکز تولیدی یا صنعتی به دلیل آلودگیهای صوتی باید تجهیزات بسیاری برای حفظ سلامت شنوایی نیروهای انسانی تأمین کنند؛ این در حالی است که اگر نیروهای مورد نظر از بین ناشنوایان تحصیل کرده جذب شوند، دیگر نیازی به تأمین تجهیزات حفظ سلامت شنوایی و گران قیمت وجود ندارد. وی افزود: یا در کارگاههایی که فعالیت به صورت نشسته و بدون نیاز به حرکت انجام میشود، میتوان از معلولان جسمی-حرکتی بهره مند شد. پیشنهاد میشود سازمانها برای جذب نیرو ابتدا سهمیه ها را تفکیک کنند. برای مثال اگر به 100 نیروی انسانی نیاز دارند، مشخص کنند که به 97 نفر سالم و 3 نفر دارای معلولیت جسمی-حرکتی نیازمند هستند و در فرآیند استخدام، یک نفر از سازمان بهزیستی، سازمان امور اداری و استخدامی کشور یا نماینده معلولان حضور داشته باشد تا قانون به درستی رعایت شود.

 

........سیاسی

* رئیس جمهوری با مردم سخن میگوید. حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در واکنش به نامه اخیر روحانی به رئیس مجلس در توئیتی نوشت: رئیس جمهوری به مجلس میرود، نه فقط برای پاسخ گفتن به نمایندگان مردم، بلکه برای سخن گفتن با خود مردم.

* رئیس دولت اصلاحات در واکنش به اعتراضات چند روز گذشته گفت: با همه وجود از مردم عذرخواهی میکنم؛ بهتر از این میتوانستیم به شما خدمت کنیم. سید محمد خاتمی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس تأکید کرد: بر اندازان میدانند تا اصلاحات زنده است، جایی برای بر اندازی نیست. وی گفت: در حال حاضر همه به نحوی ناراضی هستیم و اعتراض داریم. خاتمی خاطرنشان ساخت: انفعال در دولت و حیرانی اصلاحطلبان در برابر این موج تبلیغات، مایه تعجب است.

* یک عضو هیأت رئیسه مجلس از نامه کتبی ۲۰ نماینده مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی در جهت تجدید نظر در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد. علیرضا رحیمی در گفتگویی اظهار کرد: ۲۰ نماینده مجلس که اکثراً عضو کمیسیون اجتماعی هستند، نامه کتبی به رئیس مجلس نوشته و از او خواسته اند که در استیضاح آقای ربیعی تجدید نظر شود؛ بدان معنا که استیضاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع گردد.

* سیده فاطمه ذو القدر با اشاره به نشست غیر علنی صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه ضمن تشریح سیاستهای جدید ارزی اعلام شد که بر اساس این سیاستها ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفاً به کالاهای اساسی و ضروریات اختصاص مییابد و نرخ ارز مسافرتی نیز تغییر خواهد کرد و رقم جدید برای آن تعیین میشود. به نظر میرسد بر اساس تصمیمات جدید، نرخ ارز مسافرتی به نرخ ارز آزاد نزدیک خواهد شد.

* میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفتند که این عمل را حسن قاضیزاده هاشمی، وزیر بهداشت انجام داده است.

 

........بهداشت و سلامت

* وزارت بهداشت به آب درمانی مجوز نمیدهد: معاون درمان وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه آب درمانی و ماساژ درمانی جنبه درمانی ندارند، گفت: وزارت بهداشت برای مراکز دارای این گونه فعالیتها مجوزی صادر نکرده است و فقط به مراکز توانبخشی برای درمان بیماران مجوز فعالیت میدهد. قاسم جانبابایی افزود: آب درمانی و ماساژ درمانی، تنها میتوانند به عنوان روشهای مکمل تسکین و کاهش آلام بیماران مورد استفاده قرار گیرند.

* سامانه بیمه سلامت راه اندازی شد: سامانه تلفنی 1666 با هدف رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شد. این سامانه راهی برای پاسخگویی بهتر به مردم در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت است. مردم میتوانند به صورت 24 ساعته سؤالها و نظرات خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

* اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده تا ۱۴۰۴: مدیر کل دفتر مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: تا سال ۱۴۰۴ نظام ارجاع در کشور به طور کامل اجرا خواهد شد. باید سیاستها و راهبردهای کاربردی برای کنترل بیماریهای غیر واگیر داشته باشیم، چرا که در غیر این صورت نمیتوانیم به کاهش یک سومی مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیر واگیر دست یابیم. باید از سازمانها، نهادها، بخش خصوصی و مردم و جامعه مدنی، برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماریهای غیر واگیر و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماریها استفاده کرده و عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را کنترل کنیم. وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه کنترل و کاهش بیماریهای غیر واگیر سرمایه گذاری پر سودی است، افزود: به ازای هر ریال هزینه در بخش کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر، میتوان تا ۳۶ برابر بازگشت سرمایه در بخش توسعه داشت. وی مهمترین اولویتهای وزارت بهداشت را اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست و گفت: برای تحقق این برنامه، ۱۲ گام اجرایی پیشبینی شده و تا سال ۱۴۰۴ نظام ارجاع در کشور به طور کامل اجرا خواهد شد.

........آهنگ و درنگ

* ژانری در خدمت مراقبه و آرامش «بخش سوم»: دو شماره گذشته این ستون به معرفی ژانر موسیقی «New-age» اختصاص یافت و حالا در این شماره میخواهیم ببینیم آهنگسازان شاخص این سبک چه کسانی هستند و آثار شاخصی که ملهم از فضای نیو ایج تولید شده کدامند تا بتوانیم برای آشنایی بیشتر، از میانشان چند تایی را برای شنیدن انتخاب کنیم. طی سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ موسیقیدانان آلمانی از جمله ادگار فروزه، هولگار زوکی، و اشرا مجموعه ای از آثار را با استفاده از صداها و اصوات تجربی (با بکارگیری سینثسایزر، سازهای آکوستیک و الکترونیک) منتشر کردند که از آنها تحت عنوان کراوتراک یاد میشود. این تجربیات تبدیل به زیربنای مهمی برای سبکهای موسیقی امبینت و نیو ایج شدند. اواخر دهه ۱۹۷۰ تجربیات برایان اینو در موسیقی امبینت زمینه شکلگیری موسیقی نیو ایج در کارهای دیگرانی همچون رابرت فریپ را بیش از پیش فراهم نمود. در سال ۱۹۷۳ آلبوم نامتعارف زنگهای لوله ای در سبک پراگرسیو راک، اثر مایک اولدفیلد یکی از اولین آلبومهایی بود که به عنوان نمونه ای از موسیقی نیو ایج شناخته شد. نمونه های برجسته دیگر شامل موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، موسیقی محلی و موسیقی ملل هستند. میتوان از مینیمالیسم در کارهای تری ریلی و استیو رایش و همچنین الگوهای تکرارشونده در موسیقی تونی کونارد و لامونت یونگ، به عنوان عوامل مؤثر بر شکلگیری موسیقی نیو ایج یاد کرد. عامل دیگر مرتبط با پیدایش موسیقی نیو ایج را میتوان رجعت برخی موسیقیدانان به آواهای گرگوری (سرودهای مذهبی مسیحی) در نیمه دوم قرن بیستم دانست. اکنون موسیقی نیو ایج از این نوع موسیقی کاملاً منشعب شده است و آواهای «معنوی» به زبانهای باستانی از قبیل سانسکریت، لاتین، و عبری را نیز در بر میگیرد. میتوان از کریشنا داس، دیوا پرمال، باگاوان داس، و سناتم کور به عنوان هنرمندان شناخته شده این نوع موسیقی نام برد. از تکنوازیهای کیث جارت، رالف تونر و لایل میز که همگی توسط ئی سی ام منتشر شده اند نیز به عنوان آثار مهم و تأثیرگذار موسیقی نیو ایج یاد میشود. همچنین آثار ویلیام اکرمن، الکس دگراسی، جرج وینستون و مایکل هجز که توسط شرکت ویندام هیل منتشر شدند، نیو ایج به شمار میرفتند. برخی تمهای محبوب در موسیقی نیو ایج عبارتند از فضا و کیهان، پیرامون و طبیعت، سلامتی، هماهنگی با خود و جهان، رؤیاها و سفر ذهن و روح. اسامی آلبومها و قطعات نیو ایج نیز معمولاً عناوینی گویا هستند: ماههای شبان اثر انیا، مستقیم تا شکارچی (صورت فلکی) اثر کیتارو، لمس ابرها اثر سیمبیوسیس و یک نفس عمیق اثر برادلی جوزف. در آینده بیشتر به نمونه های تولید شده در فضای موسیقی نیو ایج خواهیم پرداخت. حال به قطعه ای با نام «رقص باران» گوش کنیم که «Karl Jenkins»، از شناخته شده ترین آهنگسازان موسیقی نیو ایج آن را ساخته است. این قطعه را از وبسایت ایران سپید دانلود کنید. «ادامه دارد»

........ورزشی

* قهرمانی اصفهان در مسابقات پاورلیفتینگ مردان: دومین دوره رقابتهای باشگاهی پاورلیفتینگ مردان در ساری برگزار شد. در بخش تیمی، اصفهان با ۶۷ امتیاز قهرمان شد، مازندران با ۶۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و شرکت اندیشه زرین اردبیل، با ۵۱ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. در بخش انفرادی نیز عنوان قهرمان قهرمانان این دوره از مسابقات به احد جواهری با ۴۰۲ امتیاز رسید. وی که توانست عنوان نخست را از آن خود کند، عضو تیم شرکت اندیشه زرین اردبیل است. مقام دوم به روحان احمدی از گیلان تعلق گرفت و عنوان سوم به مهدی بهارزاده از اصفهان رسید.

* اعلام ترکیب نهایی تیم ملی جودوی نابینایان اعزامی به مسابقات پارا آسیایی: انجمن جودوی فدراسیون نابینایان اسامی 7 جودوکار را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد. میثم بنیطباء در وزن 60 کیلوگرم، رضا غلامی 66 کیلوگرم، علیرضا خجسته 73، امید جعفری 81، وحید نوری 90، احسان موسینژاد 100 و محمدرضا خیر اللهزاده در وزن +100 کیلوگرم نفرات دعوت شده به اردوهای تمرینی جهت اعزام به رقابتهای پارا آسیایی جاکارتا هستند. محمدرضا یوسفزاده و فرهاد معابی به عنوان سرمربی و مربی ملیپوشان کشورمان را هدایت میکنند. یازدهمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی جودو تا نوزدهم مرداد ماه در تهران در جریان است.

* پایان رؤیای پرچمداری در بازیهای آسیایی: کیمیا علیزاده به دلیل پارگی رباط صلیبی، حضور در بازیهای آسیایی 2018 را از دست داد و با تصمیم کادر فنی، ملیکا میرحسینی جایگزین وی شد. کیمیا علیزاده، ملیپوش اعزامی به بازیهای آسیایی 2018-جاکارتا، در تمرین روز چهاردهم مرداد تیم ملی دچار آسیبدیدگی عضلانی شد. پس از ارزیابی پزشکی و معاینات تکمیلی و بررسیMRI توسط دکتر رازی، مشخص شد که ACL زانوی چپ کیمیا دچار آسیب جدی شده و وی قادر به همراهی تیم در بازیهای آسیایی نخواهد بود.

........فرهنگ و هنر

* خبر خوش وزیر فرهنگ و ارشاد برای اهالی نشر: «صالحی» در تازه ترین توئیت خود درباره وضعیت کاغذ، خبرهای خوشی در این رابطه اعلام کرد و نوشت: ثبت سفارش کاغذ با حمایت بانک مرکزی سرعت یافت. همچنین به گفته وزیر فرهنگ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان جدیت مضاعفی را در شناسایی محتکران در پیش گرفته و قوه قضائیه هم برخورد قاطع با آنان را متعهد شده است.

* اولین همکاری همایون شجریان با «شمس» در قونیه: گروه موسیقی شمس به سرپرستی و آهنگسازی کیخسرو پورناظری اوایل دی ماه به خوانندگی همایون شجریان کنسرتی را در فستیوال موسیقی صوفیه قونیه برگزار میکند. این برنامه نخستین اجرای همایون شجریان با همراهی گروه تنبور شمس باست و قرار است آثاری جدید از ساخته های کیخسرو پورناظری در این فستیوال اجرا شود.

........حوادث

* پیامکهای عاشقانه ای که جنایت ساز شد: مرد آرایشگر که پس از جدایی از همسرش متوجه ارتباط وی با یکی از مشتریان مغازه اش شده بود، در اقدامی کینه جویانه مرد جوان را به قتل رساند. ساعت 6:30 دقیقه صبح 11 مرداد، مرد کشاورزی در زمینهای کهریزک متوجه جسد مردی شد که سگها اطرافش جمع شده بودند. با مشاهده سگها، مرد میانسال بلافاصله با مأموران کلانتری 173 امینآباد تماس گرفت. تیم تحقیق راهی محل حادثه شده و جسد مردی حدوداً 35 ساله را پیدا کردند که به قتل رسیده و سوزانده شده بود. در چند متری جسد کیف پولی پیدا شد که کارت شناسایی در آن قرار داشت و هویت مقتول به نام صادق برملا شد. در ادامه مشخص شد که مرد جوان ساکن خیابان پیروزی تهران بوده و آخرین بار با یکی از دوستانش به نام علی قرار داشته، اما پس از آن ناپدید شده است. در حالی که تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت ادامه داشت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت متوجه شدند که علی با همسرش اختلاف داشته و چند هفته قبل از او جدا شده است. همسر علی در تحقیقات گفت: «صادق (مقتول) دوست نزدیک همسرم بود. به همین علت به خانه ما رفت و آمد داشت و من او را کاملاً میشناختم؛ من و همسرم از مدتها پیش با یکدیگر اختلاف و قصد جدایی داشتیم. قبل از متارکه، مقتول چندین بار پیامکهای عاشقانه برایم ارسال کرده بود که آن زمان موضوع را به همسرم اطلاع دادم؛ علی نیز نسبت به صادق کینه پیدا کرده بود. یک ماه بعد از این ماجرا من و علی جدا شدیم و دیگر خبری از آنها نداشتم.» با سرنخهایی که کارآگاهان در تحقیقات به دست آورده بودند احتمال دست داشتن علی در این جنایت مطرح شد. در ادامه نیز مشخص شد علی چند روزی است که در خانه دوستش در میدان شوش زندگی میکند و با هماهنگیهای قضایی مأموران وارد عمل شده و علی و دوستش به نام رضا را دستگیر کردند. دو متهم دستگیر شده برای تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. علی زمانی که در مقابل بازپرس قرار گرفت، به قتل صادق و سوزاندن جسد او اعتراف کرد.

گفتگو با متهم: علی، 40 ساله، متهم اصلی این جنایت است. او با نقشه ای از پیش تعیین شده مقتول را به محل قتل کشاند و پس از جنایت، جسد را به آتش کشید. متهم مدعی است که تصمیم به معرفی خود داشته، اما قبل از آن توسط پلیس دستگیر شده است. اختلافت با صادق بر سر چه بود؟ زمانی که هنوز طلاق نگرفته بودم، او به دروغ به من گفت همسرم با یکی از دوستانم به نام بهمن ارتباط دارد. سر همین مسأله هم از همسرم جدا شدم. صادق برای این جدایی خیلی تلاش کرد، به من وکیل معرفی میکرد و کاری کرد که در مدت چند روز طلاق توافقی بگیرم و از همسرم جدا شوم. چطور متوجه شدی که همسر سابقت با صادق در ارتباط است؟ صادق مشتری مغازه آرایشگریم بود. بعد از جدایی، زمانی که به مغازه ام آمد، پیامکهایی روی گوشی او دیدم که از همسرم بود. آن موقع بود که متوجه شدم صادق با همسرم در رابطه است و نقشه قتل او را کشیدم. نقشه چه بود؟ با صادق تماس گرفتم و به او گفتم که میخواهم با بهمن قرار بگذارم و شما دو نفر را رو به رو کنم. صادق قبول کرد و به محل قرار آمد. قبل از آن با رضا تماس گرفتم و به او گفتم بنزین میخواهم، رضا برایم بنزین آورد و ما سوار موتور رضا شدیم و به محل قرار با صادق رفتیم. او را سوار کردیم و راهی کهریزک شدیم. به محلی خلوت که رسیدیم از رضا خواستم نگه دارد. به صادق گفتم چرا با همسر سابقم رابطه دارد، ولی او قبول نکرد. به من گفت همسرت تو را نمیخواهد و به من هیچ ربطی ندارد. عصبانی شدم، چاقویی که به همراه داشتم را مقابلش گرفتم و به او گفتم یا تو مرا بزن یا من تو را میزنم. اما صادق دست به چاقو نزد و من به او حمله کردم. بعد از جنایت هم با بنزینی که به همراه داشتیم جسد را آتش زدم. کسی از این جنایت به غیر از رضا خبر نداشت؟ روز اول نه، اما فردای آن روز به خانه رفتم و لباسهایم را عوض کردم و همه چیز را به خانواده ام گفتم. آنها از من خواستند که خودم را معرفی کنم. میخواستم خودم را معرفی کنم، اما گفتم صبر کنم تا زخم دستم که در درگیری با صادق به وجود آمده بود خوب شود. بعد از آن بهمن و همسر سابقم و باقی دوستانم هم از ماجرای جنایت با خبر شدند. چطور دستگیر شدی؟ در این مدت خانه رضا بودم. عصر ساعت 5 بعد از ظهر بود که برای خرید از خانه خارج شدم. زمانی که وارد اتاق شدم، دیدم مأموران رضا را بازداشت کرده و منتظر من هستند. با همسر سابقت چطور آشنا شدی؟ دختر همسایه مان بود. سه سال قبل با او ازدواج کردم و حاصل این ازدواج، بچه دو ساله ای است.

* سقوط مرگبار دختر بچه به سد: در پی اعلام فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن یک نفر در سد «سلمان»، مأموران انتظامی شهرستان جهرم بسرعت راهی محل حادثه شدند. مأموران در بررسیهای اولیه دریافتند یک دختر 11 ساله در کنار سد مشغول بازی بوده که ناگهان به درون سد سقوط کرده و به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده است.

........اطلاعرسانی

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران برگزار میکند. 1- دوره آموزشی کامپیوتر (مقدماتی و پیشرفته) 2- دوره آموزشی ماساژ و ارائه خدمات ماساژ 3- دوره آموزشی خط بریل 3 4- دوره های آموزشی قرآن کریم (حفظ و روخوانی و تدبر). همچنین در نظر دارد با همکاری کارشناسان سلامت بیمارستان عرفان تهران، نسبت به اسکن کف پا و سنجش تراکم استخوان در روز پنجشنبه مورخ 18/5/97 از ساعت 10 لغایت 14 اقدام نماید. این انجمن در نظر دارد نسبت به برگزاری نشست ادبی با موضوع شعر و شعرخوانی در روز پنجشنبه مورخ 25/5/97 از ساعت 17 لغایت 19 اقدام نماید. بدین وسیله از شاعران و کلیه علاقه مندان به شعر و شعرخوانی دعوت میگردد تا در محل انجمن واقع در سیدخندان، خیابان خواجه عبد الله انصاری، خیابان بیستم، کوچه جوانه، پلاک 3 حضور بهم رسانند. تلفن تماس: 22880088

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *