شناسه خبر: 13904 منتشر شده در مورخ: 1397/5/15 ساعت: 09:25 گروه: دانش و فن آوری  
دومین مسابقه ملی واسط‌ مغز و رایانه با موضوع کمک به معلولان

دومین مسابقه ملی واسط‌ مغز و رایانه با موضوع کمک به معلولان

دومین مسابقه ملی واسط‌ مغز و رایانه (iBCIC 2018) به همت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز ؛ دومین مسابقه ملی واسط‌ مغز و رایانه (iBCIC) با تأکید بر کاربرد سیگنال‌های مغزی (EEG) در توان‌ بخشی افراد معلول مرداد برگزار می‌ شود.

این مسابقه در سطح ملی و در دو مرحله غیرحضوری و حضوری در قالب گروه‌هایی متشکل از استادان، محققان و دانشجویان برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان باید ‌به‌ صورت گروه‌های ۲ تا ۵ نفره در این مسابقه ثبت‌نام و اعضای گروه خود را مشخص کنند.

علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام و دریافت سؤالات تا ۱۵ شهریور ۹۷ فرصت خواهند داشت تا پاسخ و نتایج حاصل را از طریق وب‌ سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز ارسال کنند.

پس از اتمام مرحله اول نتایج ارسالی توسط جمعی از استادان برجسته دانشگاه‌های تراز اول کشور داوری و برگزیدگان به مرحله حضوری (نهایی) دعوت خواهند شد و در مهر ۹۷ در حضور داوران به رقابت خواهند پرداخت.

در پایان به 3 گروه برتر در دومین نشست تخصصی تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران که 18 و 19 مهر 97 برگزار می شود جوایزی نفیس همراه با لوح یادبود اهدا خواهد شد.

در این مسابقه به گروه اول 25 میلیون ریال وجه نقد و 12 ساعت استفاده رایگان از خدمات آزمایشگاه، گروه دوم 17 میلیون ریال وجه نقد و 8 ساعت استفاده رایگان از خدمات آزمایشگاه، گروه سوم 9 میلیون ریال وجه نقد و 5 ساعت استفاده رایگان از خدمات آزمایشگاه تعلق می گیرد.

واسط مغز و رایانه که گاهی واسط مغز و ماشین نیز گفته می‌شود یک راه ارتباطی بین مغز و یک وسیله خارجی است. این واسط از مجموعه‌ای از سنسورها و اجزای پردازش سیگنال تشکیل می‌شود که فعالیت مغزی فرد را به طور مستقیم به یک سری سیگنال‌های ارتباطی یا کنترلی تبدیل می‌کند. به‌گونه‌ای که کاربر آن بتواند بدون نیاز به هیچ‌ یک از اندام بدن و تنها با استفاده از مغز خود یک دستگاه بیرونی را کنترل کند.

علاقه­‌مندان برای ثبت‌ نام و کسب اطلاعات بیشتر به وب­ سایت آزمایشگاه ملی نقشه­‌برداری مغز به نشانی nbml.ir/iBCIC مراجعه کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *