شناسه خبر: 13860 منتشر شده در مورخ: 1397/5/8 ساعت: 09:48 گروه: اجتماعی  
۳۰۰۰ معلول تهرانی هزینه ایاب و ذهاب دریافت می کنند

۳۰۰۰ معلول تهرانی هزینه ایاب و ذهاب دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی استان تهران، از پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به بیش از ۳۰۰۰ معلول خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۰۰ فرد مجهول الهویه در مراکز نگهداری می شوند.

به گزارش ایران سپید داریوش بیات نژاد با اشاره به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۶۹ هزار و ۸۷۴ معلول تحت پوشش هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند که از این تعداد بیش از ۵۶ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی و ۴۱ هزار نفر نیز معلول ذهنی هستند و بیش از  ۱۴ هزار نفر دارای اختلال بینایی ، ۲۲ هزار و ۶۹۲ نفر اختلال شنوایی هستند.

وی گفت: ۹ هزار و ۷۴۲ نفر دارای مشکل اعصاب و روان و ۲۲ هزار و ۱۷۹ نفر نیز مشکلات صوت و گفتاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه بر اساس نیاز معلولان به آنها خدمات ارائه می شود ، افزود: برهی از معلولان بدلیل اینکه خانواده ای ندارند درمراکز شبانه روزی با پرداخت یارانه از سوی بهزیستی نگهداری می شوند که تعدادکل افراد مجهول الهیه ۲ هزار و ۸۴۱ نفر است.

بیات نژاد با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۲۴۰  نفر در مراکز روزانه یارانه دریافت می کنند، گفت: همچنین به حدود ۳ هزار نفر از معلولان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می شود و خدماتی در جهت بهبود وضعیت معیشتی و تغذیه یک هزار و ۶۰۰ نفر نیز ارائه می شود.

وی به اختصاص ۶۱۷ پلاک ویژه خودرو به معلولان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۴۴ هزار نفر نیازمند در استان تهران مستمری دریافت می کنند و از خدمات موردی برخوردار می شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *