شناسه خبر: 13832 منتشر شده در مورخ: 1397/5/2 ساعت: 09:58 گروه: اجتماعی  
مقاومت خانواده در پذیرش معلولیت فرزندانشان موجب عقب افتادگی آنها از تحصیل می‌شود

مقاومت خانواده در پذیرش معلولیت فرزندانشان موجب عقب افتادگی آنها از تحصیل می‌شود

رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برخی خانواده‌ها در برابر پذیرش معلولیت فرزندانشان مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه همین مساله موجب می‌شود تا این دسته از کودکان از تحصیل محروم شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر مجید قدمی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها در برابر ورود فرزندانشان به مدارس با نیازهای ویژه مقاومت می‌کنند، گفت: متاسفانه در برخی مناطق کشور برخی خانواده‌ها حاضر نیستند که فرزندانشان را به پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان ارجاع و شدت معلولیت آنها را شناسایی کنند.

وی افزود: در پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان یک مشاور سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور حضوردارد تا به خانواده‌هایی که فرزندانشان با نیازهای ویژه شناسایی می‌شوند، اطلاعات لازم را ارائه کنند و مانع بازماندن از تحصیل آنها شوند.

رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور با تاکید براینکه در سراسر کشور امکان تحصیل برای دانش‌اموزان با نیازهای ویژه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی در تمامی شهرها مدارس با نیازهای ویژه تاسیس کرده است حتی در برخی مناطق که این امکان فراهم نبوده، ما شرایط ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در مدارس شبانه‌روزی فراهم کرده‌ایم.

دکتر قدمی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جذب دانش‌آموزان در خصوص خانواده‌هایی است که در برابر مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت مقاومت می‌کنند و اجازاه ادامه تحصیل را فراهم نمی‌کنند که در این خصوص سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور نیازمند همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما است تا با اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی موجب تشویق خانواده‌ها شوند.

وی افزود: این دسته از خانواده‌ها باید با عوارض و آسیب‌های اجتماعی عدم ادامه تحصیل کودکان با نیازهای ویژه آشنا شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *