شناسه خبر: 13831 منتشر شده در مورخ: 1397/5/2 ساعت: 09:33 گروه: اجتماعی  
معابر کشور برای حضور جانبازان و معلولان مناسب نیست

معابر کشور برای حضور جانبازان و معلولان مناسب نیست

مشاور وزیر کشور و مسئول امور ایثارگران این وزارتخانه گفت: معابر کشور برای حضور جانبازان و معلولان مناسب نیست.

به گزارش ایران سپید غلامرضا یاوندی عباسی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان پردیس طی سخنانی با تاکید بر روان سازی و رفع موانع خدمت رسانی به ایثارگران گفت: نباید صرف ایثارگری کسی به پست مدیریتی منصوب شود، اما از ایثارگرانی که توان مدیریتی دارند، باید در پست ها استفاده شود، اگر در بین ایثارگران فرد توانمندی برای پست مدیریتی داشته باشیم، باید از آن ها استفاده کرد.

وی افزود: این عزیزان با خون پدران و جانبازی خود و پدرانشان سرمایه گذاری کرده اند و حتما بیشتر دل می سوزانند، البته باز هم بهترین نوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است، که ایثارگر ما طوری کار کند و گره گشا باشد، که همه وجدان کاری ایثارگر را ببینند، چرا که ایثارگران باید همواره در حال ایثارگری باشند، باید همواره خود را در خط مقدم ایثارگری ببینیم.

۲ خدمت دولت یازدهم و دوازدهم به جامعه ایثارگری

مشاور وزیر کشور به ۲ خدمت دولت یازدهم و دوازدهم به ایثارگران اشاره کرد و گفت: سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان از خدمات دولت بوده است، رزمندگان می دانند، یک دقیقه زیر آتش مستقیم دشمن بودن چه معنایی دارد، به دلیل کمبود منابع و مشکلات مالی و سوء مدیریت ها رزمندگان را کنار گذاشته بودیم، اما در سال ۹۴ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان مصوب شد و از این پس این سیاست ها عملیاتی می شود.

یاوندی عباسی از صدور کارت شناسایی واحد برای تمام رزمندگان سپاهی، ارتشی، جهادی، کمیته، ژاندارمری و همه رزمندگان خبر داد و گفت: با این کارت به نوعی به رزمندگان خدمات رسانی خواهد شد، در قانون برنامه ششم توسعه رزمندگان با ۲۴ ماه سابقه حضور در جبهه از کسورات بازنشستگی معاف شدند و رزمندگان با ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه از مالیات معاف شدند و رزمندگان دارای ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار شدند، البته در این موضوع اختلاف نظرهایی وجود دارد.

صدور کارت شناسایی واحد برای رزمندگان

وی ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به رزمندگان را خدمت دوم دولت یازدهم دانست و افزود: بخش زیادی از این قانون جامع عملیاتی شده است.

مسئول امور ایثارگران وزارت کشور به مشکلات مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای جانبازان اشاره کرد و گفت: قانون برنامه سوم توسعه بر مناسب سازی  معابر و اماکن عمومی ظرف مدت ۳ سال تاکید دارد، اما این قانون در برنامه ششم ابلاغ شد، اما همچنان در حوزه مناسب سازی بسیار عقب هستیم، عدم مناسب سازی معابر حق الناس است، بسیاری از اماکن رمپی برای عبور جانباز، معلول و یا سالمند نداریم، یا اگر داریم استاندارد نیست و ویلچری ما برای وارد شدن نیاز به کمک دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *