شناسه خبر: 13817 منتشر شده در مورخ: 1397/4/31 ساعت: 14:22 گروه: فرهنگی  
رونمایی از آلبوم «انگار نه انگار»

رونمایی از آلبوم «انگار نه انگار»

آلبوم «انگار نه انگار»، دومین اثر موسیقایی با صدای هاتف اسلامی شرار رونمایی شد.

به گزارش ایران سپید به گزارش ایران سپید، در آیین رونمایی این آلبوم که عصر شنبه ۳۰ تیر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، جمعی از هنرمندان و علاقه مندان موسیقی گرد هم آمدند تا تازه ترین اثر این خواننده جوان را رونمایی کنند. 

«انگار نه انگار» که از سوی مؤسسه فرهنگی-هنری آوای همنواز روانه بازار شده، اثریست به آهنگسازی و خوانندگی هاتف اسلامی شرار که ایمان ملکی تنظیم قطعات این آلبوم را بر عهده داشته است. کلام قطعات از سروده های سید مرتضی کیوان هاشمی، سمانه مصدق، عباس اسلامی شرار و مولاناست. گفتنیست نرگس اسلامی شرار، سه ترانه از این مجموعه را دکلمه کرده است. میلاد کیایی، امیریل ارجمند، محمد ساربان، فروغ بهمنپور، ناصر پارسا و سیامک اشعریان، از چهره های علمی-فرهنگی-هنری بودند که در کنار عوامل تولید «انگار نه انگار» این آلبوم را رونمایی کردند. گفتنیست در پایان این برنامه، هاتف شرار به همراهی پیانوی میثم خاتمینیا و ویولن ایمان ملکی، قطعات انگار نه انگار و شهزاده رؤیای من را اجرا کرد.

- ناصر زرآبادی درگذشت: ناصر زرآبادی، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت رادیو صبح روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه در ۹۸ سالگی چشم از جهان فرو بست. زرآبادی به سال 1299 شمسی در کوچه روغنی ها واقع در سنگلج (یکی از محلات قدیمی) تهران، دیده به جهان گشود. وی از سال چهارم دبستان شیفته موسیقی گردید و از پدر خود که افسر ارتش بود خواهش کرد که نام وی را در مدرسه موزیک ارتش جهت فراگیری موسیقی بنویسد، پدر هم تمایل فرزند خویش را اجابت نمود و در سال 1311 ناصر را به مدرسه موزیک نظام برد و از این تاریخ وی شاگرد این مدرسه گردید. ناصر زرآبادی در این مدرسه، مدت دو سال زیرنظر حسین خان هنگ آفرین و مدت چهار سال هم زیرنظر سرهنگ محمود ایروانی فن نواختن ترومپت و ویولن را آموخت و به قدری از خود ذوق و استعداد در فراگیری و نواختن گوشه ها و مقام های دستگاه های موسیقی ایران نشان داد که دائماً مورد تشویق استادان خود قرار گرفت.

زرآبادی از سال 1323 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. در روزهای دوشنبه ساعت 1:45 دقیقه به مدت یک ربع به صورت زنده تک نوازی می کرد. پس از مدتی همکاری وی با خانم قمرالملوک وزیری (آواز)، اسماعیل کمالی (تار)، مهدی غیاثی (ضرب) آغاز و در روزهای جمعه برنامه اجرا می کرند و این همکاری تا مدت یکسال ادامه داشت. تا اینکه یک شب در محل “انجمن موسیقی ملی”، خانم روح بخش از وی می خواهد با او نیز همکاری نماید و از سال 1324 به اتفاق عباس شاپوری، مهدی تاکستانی، مرتضی گرگین زاده، قاسم جلالیان برنامه های روح بخش را به مدت سه سال با ارکستر خود اداره می کنند و پس از چندی خانم دلکش از وی دعوت به همکاری می نماید و مدت 15 سال این همکاری ادامه می یابد که حاصلش آهنگ های زیبایی چون “بردی از یادم” (به روایتی) ، “مهمانت کنم”، “شمع و گل و پروانه”، “مرو تا مرو”، “روی تو زیبا شده” و … بود که از آهنگ های به یاد ماندنی در موسیقی ایران هستند. ناصر زرآبادی در این زمان ضمن همکاری با خانم دلکش سرپرستی ارکستر شماره 3 و ارکستر شما و رادیو را هم پذیرفته بود.  زرآبادی حدود 50 سال در عرصه موسیقی سنتی ایران فعالیت کرد و کارنامه وی در حد یک تکنواز و آهنگساز و رهبر ارکستر کارنامه یی بس درخشان است. گفتنیست در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۳۸۵ هاتف اسلامی شرار آیین بزرگداشتی برای این هنرمند پیشکسوت با حضور بزرگان رادیو، سینما و موسیقی مثل عبد العلی همایون (خواننده و بازیگر)، ابراهیم سلمکی  (آهنگساز)، قاسم جبلی (خواننده) و.... در فرهنگسرای فدک برگزار کرده بود.

منبع: مردان موسیقی سنتی و نوین ایران (ج.3، ص. 246)، حبیب الله نصیری فر، 1383.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *