شناسه خبر: 137 منتشر شده در مورخ: 1392/7/28 ساعت: 13:45 گروه: ورزشی  
وزنه‌هایی به سنگینی طلا

وزنه‌هایی به سنگینی طلا

تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان با ترکیبی 5 نفره در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در مالزی شرکت می‌کند.

به گزارش ایران سپید تیم ملی وزنه‌برداری جوانان معلول کشورمان ایران متشکل از 5 وزنه‌بردار و 2 مربی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی به مالزی اعزام می‌شود. احمد دلجوان قدرتی به عنوان سرپرست و سرمربی و علی فخرآور به عنوان مربی، هدایت تیم را بر عهده دارند.

محسن بختیار، علی سیفی، احمد دوستدار، مهدی صیادی و میثم متقیان 5 وزنه‌بردار جوان تیم ملی هستند که عازم این مسابقات خواهند شد.

تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران با ترکیبی 5 نفره در بازی‌های پاراآسیایی مالزی حضور پیدا می‌کند. با توجه به اینکه ابتدا قرار بود این مسابقات در 10 دسته وزنی برگزار شود، اما با درخواست میزبان به صورت ادغامی در 5 وزن برگزار خواهد شد.

رشته وزنه‌برداری از جمله رشته‌هایی است که در این سال‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در آن صورت گرفته است که نتیجه آن هم در پارالمپیک لندن مشخص شد که وزنه‌برداران موفق به کسب سه مدال طلا یک نقره و یک برنز شدند.

وزنه‌برداران جوان در این دوره از مسابقات هم از شانس بالایی برای کسب عناوین نخست اوزان خود برخوردارند و مربیان نیز حساب ویژه‌ای روی مدال‌های طلای این رشته باز کرده‌اند.

احمد دلجوان، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان درباره شرایط ورزشکاران برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی گفت: با توجه به پیشنهاد میزبان دسته‌های وزنی دچار تغییر شده است و به همین منظور چند وزنه‌بردار ما از اردو خارج شدند و در نهایت با 5 نفر عازم مالزی خواهیم شد. اوزانی که کمتر از 3 وزنه‌بردار حضور داشتند، حذف شدند و در بقیه اوزان بر اساس فرمول خاصی قهرمان تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: رکوردهایی که قبلاً در اختیار داشتیم قابل اتکا نیست و اطلاعات دقیقی از رنکینگ حریفان نداریم، اما تمرینات خوبی را پشت سر گذشته‌ایم و شانس بالایی برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ داریم.

علی سیفی، وزنه‌بردار دسته 49 کیلوگرم  کشورمان از مشهد گفت: با انگیزه زیادی به میدان می‌روم و رکوردهای خوبی را در تمرینات به ثبت رسانده‌ام. تمرینات خوبی را پشت سرگذشته‌ایم و امیدوارم مزد زحمات‌مان را در مسابقات با مدال‌های خوش‌رنگ بگیریم.

محسن بختیار، وزنه‌بردار 15 ساله دسته 54 کیلوگرم کشورمان از استان گیلان شهرستان رشت است، وی درباره میزان آمادگی‌اش برای حضور در این مسابقات گفت: تمرینات بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم بتوانیم عمکلردی که در اردوها داشته‌ایم و رکودهایی که در تمرینات به ثبت رسانده‌ایم را در مسابقات تکرار کنیم. با این شرایط حتماً روی سکوی قهرمانی خواهیم رفت.

احمد دوستدار وزنه‌بردار مازندرانی کشورمان که اهل ساری است گفت: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدوارم با خوش‌رنگ‌ترین مدال برگردم. تمام بچه‌ها انگیزه بالایی دارند و اگر بدشانسی نیاوریم تمام بچه‌ها مدال خواهند گرفت.

مهدی صیادی، وزنه‌بردار 18 ساله کرجی تیم ملی نیز گفت: اولین مسابقاتی است که در قالب تیم ملی اعزام می‌شوم. با میثم متقیان در یک دسته وزنی قرار داریم و هدفمان کسب مدال‌های طلا و نقره در این مسابقات است. زحمت زیادی کشیده‌ام و اگر خدا بخواهد با دست پر بازخواهیم گشت. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ام و مربیان تیم ملی هم زحمت زیادی کشیده‌اند؛ امیدوارم با بهترین نتیجه به ایران بازگردیم.

میثم متقیان وزنه‌بردار فوق‌سنگین 18 ساله اصفهانی گفت: دومین تجربه برون‌مرزی را تجربه می‌کنم. در مسابقات جهانی آیواز موفق به کسب مدال نقره شدم هر چند که حریفم در رده‌سنی بزرگسالان بود و با اختلاف نزدیکی دوم شدم. برای کسب مدال طلا در این مسابقات انگیزه بالایی دارم. خدا را شکر شرایط بسیار مناسبی دارم و امیدوارم بتوانم رکوردهای خوبی را ثبت کنم. زحمت زیادی کشیده‌ام و امیدوارم مزد زحماتم را در مسابقات بگیرم.

علی فخرآور، مربی تیم ملی هم درباره شرایط آمادگی وزنه‌برداران جوان گفت: بعد از بازی‌های پارالمپیک لندن یک سری مسابقات استعدادیابی در مشهد برگزار کردیم که 22 نفر از آن مسابقات به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که بعد از برگزاری اردوهای متعدد 10 نفر به عضویت تیم ملی درآمدند.

وی ادامه داد: 6 ماه اردوهای متمرکز و غیرمتمرکز را برگزار کردیم و خوشبختانه از نظر رکورد هم پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند. با توجه به نامه‌ای که اخیراً از سوی میزبان ارسال شد با توجه به اینکه 5 نفر از اعضای تیم باید با سایر وزنه‌برداران خودمان رقابت می‌کردند با تشخیص فدراسیون خط خوردند که البته برای مسابقات آینده حفظ خواهند شد.

فخرآور تصریح کرد: ایران در وزنه‌برداری پتانسیل بسیار خوبی دارد و بچه‌ها در آمادگی بسیار خوبی به سر می‌برند. وزنه‌برداران جوان در تمرینات رکوردهای سیار خوبی ثبت کرده‌اند که اگر بتوانیم همین رکوردها را در مالزی تکرار کنیم با 5 مدال خوش‌رنگ به ایران بازخواهیم گشت. از زحمات فدراسیون هم تشکر می‌کنیم که امکانات خوبی را برای موفقیت ورزشکاران فراهم کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *