شناسه خبر: 13516 منتشر شده در مورخ: 1397/3/21 ساعت: 11:46 گروه: دانش و فن آوری  
ربات نرم پوشیدنی برای توانبخشی دست طراحی شد

ربات نرم پوشیدنی برای توانبخشی دست طراحی شد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ربات نرم پوشیدنی پنوماتیک توانبخشی دست را طراحی کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،  دکتر امیرسالار جعفرپیشه عضو هیات علمی گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با همکاری تیم چندتخصصی یک شرکت دانش بنیان وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، موفق به ساخت و ثبت اختراع ربات نرم پوشیدنی پنوماتیک توانبخشی دست شده است.

وی درباره این طرح گفت: ربات نرم پوشیدنی پنوماتیک توانبخشی دست از بالاترین تکنولوژی در حیطه ربات های نرم برخوردار بوده و به عنوان راهکاری موثر در توانبخشی دست افراد دچار سکته مغزی و اکثر افراد دچار عارضه در ناحیه دست شناخته می شود.

جعفرپیشه افزود: از کار افتادن عملکرد دست به خاطر بیماری های مختلف مانند استروک (سکته مغزی) ، فلج مغزی، ضایعه نخاعی و آرتریت روماتویید باعث کاهش استقلال فرد و از دست دادن کارهای روزمره ADL می شود و این درحالی است که با استفاده از ربات توانبخشی نرم می توان انجام کارهای روزمره و همینطور استقلال فرد را افزایش داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در کنار انجام کارهای روزمره، این ربات قابلیت مقیاس بندی نیرو و همینطور تکرار پذیری بالا (بدون خستگی درمانگر یا فرد توانخواه) دارد ، تاثیر بکارگیری آن در جهت توانبخشی و بدست اوردن مجدد عملکرد دست ، بسیار چشمگیر است.

به گفته عضو هیات علمی گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دستکش توانبخشی نرم را می توان در کلینیک های توانبخشی و منزل مورد استفاده قرار داد. ضمن آنکه این دستگاه قابلیت شستشو و ضد عفونی دارد و در نتیجه ، قابل استفاده در محیط های عمومی و همینطور بیمارستان ها نیز است.

وی تاکید کرد: ربات نرم به طور کلی در دنیا بسیار جدید است و در مرحله تست بالینی و آزمایشگاهی قرار دارد، بطوری که هیچکدام از ربات های نرم توانبخشی به بازار راه پیدا نکرده است. اما نسخه ازمایشگاهی آن بسیار مورد توجه معلولان، توانخواهان و حتی افراد مرتبط به معلولین قرار گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *