شناسه خبر: 134 منتشر شده در مورخ: 1392/7/28 ساعت: 13:02 گروه: فرهنگی  
زندگی جابربن عبدالله انصاری در کتاب «یاد یار و بیار» منتشر می‌شود

زندگی جابربن عبدالله انصاری در کتاب «یاد یار و بیار» منتشر می‌شود

کتاب «یاد یار و بیار» به جمع‌آوری شرح زندگی امام سجاد (ع) و دیدارشان از کربلا و یاد و خاطره‌هایی که از دوران پیامبر (ص) و تا زمان وفاتشان داشته‌اند، پرداخته‌‌ شده است.

به گزارش ایران سپید حمید گروگان، نویسنده ادبیات نوجوان و بزرگسال، درباره تازه‌ترین اثر زیر چاپ خود، بیان داشت: چندی پیش نگارش کتاب «یاد یار و بیار» به اتمام رسید که به زودی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: این کتاب اشاره‌ای است به زندگی «جابر بن عبدالله انصاری» که بعد از مسئله عاشورا برای اینکه در واقعه عاشورا حضور نداشته در اربعین اول و یا دوم خود را به کربلا رسانده و به زیارت امام حسین (ع) می‌رود و در آن جا با حضرت سجاد (ع) که به اتفاق حضرت زینب (ع) برای دیدار از شهدای عاشورا به کربلا آمده‌ است، با ایشان مواجه می‌شود.

گروگان ادامه داد: در کتاب «یاد یار و بیار» به بیان زندگی جابر بن عبدالله انصاری از اول تا پایان عمرش پرداخته‌ام به نوعی در این کتاب مروری بر گذشته‌های این فرد و یادهایی که از پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) داشته، اشاراتی کرده‌‌ام.

وی افزود: جابر بن عبدالله انصاری، تا سن 90 سالگی حیات داشته است و بنا به مژده‌ای که پیامبر اکرم (ص) به این فرد داده بودند که شما با یکی از فرزندان خاندانم دیدار خواهی کرد، به همین منظور در مدینه به دیدار امام پنجم یعنی امام محمدباقر (ع) هم می‌رسد.

نویسنده کتاب «تشنه لبان» گفت: در کتاب «یاد یار و بیار» به جمع‌آوری شرح زندگی امام سجاد (ع) و دیدارشان از کربلا و یاد و خاطره‌هایی که از دوران پیامبر (ص) و تا زمان وفاتشان داشته‌اند، پرداخته‌‌ام که اکنون زیر چاپ است.

وی بیان کرد: این کتاب یا قبل از ماه محرم و یا در ایام برپایی سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *