شناسه خبر: 13308 منتشر شده در مورخ: 1397/2/18 ساعت: 09:21 گروه: اجتماعی  
اگر چه معلولان گله‌مند هستند اما امکانات برای آنها در نمایشگاه کتاب فراهم است

اگر چه معلولان گله‌مند هستند اما امکانات برای آنها در نمایشگاه کتاب فراهم است

مدیر کمیته رفاهی و اجرایی نمایشگاه کتاب از تدارک وسایل مورد نیاز توانیابان برای بازدید از نمایشگاه کتاب خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روزانه میزبان تعداد قابل توجهی از مردم است اما به نظر می‌رسد مصلی علی‌رغم همه تغییرات ساختاری و آمادگی‌های جدیدی که مسئولان در آن مهیا کرده‌اند، همچنان فضای مناسب و استاندارد برای آمد و شد معلولان نیست. تا آنجا که ظرف همین چند روز تعداد زیادی از کاربران که با یکی از نزدیکان توان‌یاب خود به نمایشگاه مراجعه کرده‌اند، نسبت به سختی‌های مسیر و اینکه امکانات رفت‌وآمد معلولان به نمایشگاه مناسب نبوده، انتقاد داشته‌اند.

حسین صفری (مدیر کمیته رفاهی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران) در توضیح امکاناتی که برای توان‌یابان جسمی در مصلی تدارک دیده شده است، گفت: در چهار ورودی اصلی به صحن مصلی، رمپ‌های ویژه برای صندلی‌های چرخدار اختصاص داده‌ایم. در سالن کودک و در اصلی شبستان و رواق شهری نیز این امکانات درنظر گرفته شده است. ما باید برای ورودیه‌ی سالن‌ها نیز چنین امکاناتی را برای دوستانی که مشکل حرکتی دارند، تدارک می‌دیدیم و تاحدودی این امکان فراهم شده اما شاید باید در کنار آنها، بنر‌ها و تابلوهای اطلاع‌رسانی نیز در سطح نمایشگاه نصب می‌شد تا این دوستان و همراهانشان از مسیرهای ویژه مطلع می‌شدند و راحت‌تر از نمایشگاه بازدید می‌کردند.

وی افزود: البته معاونت اجتماعی شهرداری با استفاده از بانک اطلاعاتی مناسب؛ امکانی مهیا کرده که معلولان و جانبازان عزیز ما می‌توانند در آن ثبت نام کرده و درخواست ون معلولان کنند تا به وسیله آن از در خانه به نمایشگاه آورده شوند. زمان پاسخ به این درخواست نیز ‌‌نهایت یک یا دو روز است. جدا از این در خودِ نمایشگاه نیز دو - سه ون ویژه معلولان درنظر گرفته شده تا شرایط بهتری را برای آن‌ها مهیا کنیم. البته قبول دارم که باید اطلاع‌رسانی‌ها و شاید تعداد ون‌ها و... را برای این عزیزان بیشتر و کافی‌تر کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *