شناسه خبر: 13196 منتشر شده در مورخ: 1397/2/1 ساعت: 10:43 گروه: اجتماعی  
قاریان نابینا آیه های نور را تلاوت کردند
مسابقات قرآنی نابینایان جهان اسلام برگزار شد

قاریان نابینا آیه های نور را تلاوت کردند

در آخرین روزهای نخستین ماه بهار یعنی 30 فروردین ماه مصلای امام خمینی(ره) غرق در شور و نور می‌شود. شوری که از دل قاریان و نوری که از کتاب روبه‌رویشان می‌جوشد آسمان مصلی را خوشرنگ‌تر از هرزمانی می‌سازد. وقتی که می‌خوانند جهان سراپا گوش می‌شود و هستی جان تازه به خود می‌گیرد.

به گزارش ایران سپید   امروز سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار می‌شود تا قاریان جهان اسلام گرد هم آیند و صوت زیبایشان را که از دلِ کتابی واحد برمی‌آید به رخ جهانیان بکشند. در میان این شور و نور هستند کسانی که چشمانشان نابیناست اما دل‌هایشان، به نور کتاب آسمانی همه مسلمین منور است. نابینایان هم دراین مسابقات حضور یافتند تا قرآن را نه با چشم بلکه با دل بخوانند. حافظان و قاریانی که با کمترین امکانات این کلام وحی را در سینه محفوظ داشته و با صوت شیوایشان قرائت می‌کنند.


یک کتاب یک امت
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف وامور خیریه در نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در خصوص این مسابقه الهی بیان کرد: «سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و سومین دوره مسابقات بین‌المللی نابینایان جهان اسلام 30 فروردین تا 6 اردیبهشت در مصلای امام خمینی تهران برگزار می‌شود. این از افتخارات ماست که به برکت نظام جمهوری اسلامی این مسابقات قرآنی را در پنج دوره و با حضور نمایندگان 84 کشور در شهرهای تهران، قم و مشهد مقدس برگزار می‌کنیم. محمدی با اشاره به شعار «یک کتاب یک امت» بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نشاندن قرآن و برکات آن در قلب جوانان و نوجوانان کشور است که به سبب این برکت الهی رتبه‌های خوبی را در مسابقات دیگر کشورها کسب می‌کنند. وی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مهم‌تر از برگزاری این مسابقات است بیان کرد: اگر اطلاع‌رسانی شایسته‌ای از این مسابقات صورت نگیرد و تبلیغات ضعیف باشد شکوه این مسابقات و عظمت قرآن هم دیده نمی‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان این ۸۴ کشور گفت: ۲۵۸ قاری و در مجموع ۳۷۰ نفر، میهمان ما هستند که همراه این شرکت‌کنندگان در مسابقات حضور خواهند داشت. لازم به ذکر است از طرف جمهوری اسلامی ایران ۱۰ نماینده در دوره‌ها و بخش‌های مختلفی همچون آقایان، بانوان، دانشجویان و طلاب علوم دینی شرکت می‌کنند. این مقام مسئول بر نظم و انضباط در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تأکید کرد وافزود: «بهره‌گیری از تجربیات گذشته، نظم وانضباط، همدلی وهماهنگی میان کمیته‌ها ومجریان امر و حسن اجرای مسابقات در همه ابعاد باید مورد اهتمام تمام دست اندرکاران باشد.»

حضور پرشورنابینایان درمسابقات قرآنی
حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت‌و‌گو با توانش با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان نابینا دراین دوره مسابقات قرآنی گفت: «درمجموع 31 شرکت‌کننده نابینا داریم که 18 نفر از آنها در بخش حفظ و 13 نفرهم در بخش قرائت حضور خواهند داشت. از تعداد کل شرکت‌کنندگان 112نفرآسیایی، 35نفر اروپایی، 103نفر آفریقایی و 8 نفر هم امریکایی هستند که از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به رقابت می‌پردازند. وی ادامه داد: «سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی نابینایان ویژه آقایان است و هنوز در بخش بانوان نابینا دراین مسابقات تدابیر خاصی اتخاذ نشده است اما امیدواریم در سال‌های آینده این بخش را هم به مسابقات نابینایان بیفزاییم.»

همه به این مسابقه الهی دعوت‌اند
حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی، سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کل کشور در گفت‌و‌گو با توانش در خصوص مسابقات جهانی نابینایان گفت: «سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه نابینایان جهان اسلام از 30 فروردین ماه در مصلای بزرگ امام خمینی همزمان با سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.
قاریان و حافظان نابینا از ۲۳ کشور به ایران سفر می‌کنند. مصر، الجزیره، ترکیه، اندونزی، لبنان، هندوستان، فیلیپین، نیجریه و... ازجمله کشورهایی هستند که نمایندگان نابینای خود را برای شرکت در این مسابقات اعزام کرده‌اند.
از طریق این رسانه از همه شهروندان علاقه‌مند دعوت می‌کنم در این مسابقات که از ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) است حضور یابند و به‌صوت زیبا و دلنشین قاریان قرآن کریم گوش جان سپارند.
سیدمحمدی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: ششم اردیبهشت ماه همه قاریان و داوران به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت و طبق هرسال منتخب نابینای مسابقات در حضور ایشان به تلاوت آیات ملکوتی قرآن می‌پردازد.
سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کل کشور در پایان صحبت‌هایش به اسامی نمایندگان نابینای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:«امیدرضا رحیمی از استان گیلان در رشته قرائت و محمدتقی کریمی فیض‌آبادی از استان گلستان در رشته حفظ در این رقابت آسمانی شرکت می‌کنند.»
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *