شناسه خبر: 13115 منتشر شده در مورخ: 1396/12/27 ساعت: 06:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 27 اسفند 1396

روزنامه یکشنبه 27 اسفند 1396

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان از ابتدای فروردین - خروج از برجام اشتباه دردناک آمریکا خواهد بود - فروشگاه سلامت, جایگزین داروخانه طبیعی - وادی شعر (سبک خراسانی) - بهار را صدا بزن - پایان کار نمایندگان ایران در مسابقات فزاع - قتل مادر پس از مصرف مواد

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 27 اسفند 1396

29 جمادی الثانی 1439

18 مارس 2018

سال بیست و دوم شماره 5817

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

به اطلاع خوانندگان میرساند: تقویم سال جدید به همراه روزنامه روز پنجشنبه 24 اسفند توزیع شده است. در صورت عدم دریافت تقویم با مرکز رودکی به شماره 33112152 تماس حاصل فرمایید.

.........عناوین این شماره.......

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان از ابتدای فروردین 2

خروج از برجام اشتباه دردناک آمریکا خواهد بود 5

فروشگاه سلامت, جایگزین داروخانه طبیعی 7

وادی شعر (سبک خراسانی) 10

بهار را صدا بزن

پایان کار نمایندگان ایران در مسابقات فزاع

قتل مادر پس از مصرف مواد

.........ویژه

* افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان از ابتدای فروردین: محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی، نحوینژاد معاون توانبخشی کل کشور به همراه اسدی معاون توانبخشی استان تهران, روز پنجشنبه با خانواده های افراد دارای معلولیت دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش حد اقل حقوق دستمزد در سال 97 برای خانواده های تحت پوشش و امداد پیشبینی شده است و مستمری این افراد 10 درصد افزایش مییابد که از ابتدای فروردین 97 اعمال خواهد شد. بندپی افزود: برنامه ای پیشبینی شده است که یارانه 3 دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دستگاه های حمایتی, از جمله بهزیستی و کمیته امداد شود.  وی تصریح کرد: پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در 6 ماهه اول سال 97 انجام میشود.  وی یادآور شد: با حمایت دولت و پیگیریهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری پرداختی به مددجویان از ابتدای سال 96 افزایش قابل توجهی پیدا کرد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان طی سه سال گذشته و با همکاری سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه معلولان تهیه و تدوین شده و در نهایت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. محسنی بندپی افزود: یکی از سیاستهای اصلی در این دوره مرکز زدایی است؛ چرا که ما اعتقاد داریم معلولان نباید در مراکز نگهداری شوند و باید شرایطی فراهم شود تا این افراد در بین خانواده و در جامعه حضور مثمر ثمری داشته باشند. وی گفت: تعهداتی نیز در قانون برنامه ششم پیشبینی شده است که در راستای توانمند سازی معلولان بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بین این افراد خواهیم بود. به گفته محسنی بندپی، موضوع اشتغال، حمایتهای بیمه ای، افزایش مستمری، توانمند سازی و مناسب سازی, از مهمترین بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان محسوب میشود. هم اکنون یک میلیون و 300 هزار نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

* سبد کالا توزیع شد: علی ربیعی, وزیر تعاون با اعلام این که سبد امنیت غذایی روز پنجشنبه میان مددجویان نهادهای حمایتی توزیع شد, اظهار کرد: طرح حمایت غذایی اسفند ماه ۹۶ با افزایش ۱۰ درصدی ارزش ریالی سهمیه مشمولین از پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه آغاز شد. به گفته وی, مبلغ شارژ کارت مشمولین با توجه به دوره های گذشته در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. وی افزود: مشمولین این طرح میتوانند همانند دوره های گذشته به فروشگاه های طرف قرارداد این طرح (فرهنگیان، افق کوروش، اتکا، اسکاد، رفاه، سپه، امکان، شهروند، تعاون روستایی و تعاونی مصرف محلی) مراجعه کنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دومین دوره طرح توزیع سبد کالا برای اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی و سایر اقشار شناسایی شده به طور همزمان در سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه آغاز شد.

........سیاسی

* خروج از برجام, اشتباه دردناک آمریکا خواهد بود.  وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به آن چه در برجام در حوزه تحقیق و توسعه دیده شده و اقدامات تداوم یافته جمهوری اسلامی برای توسعه توان هسته ای خود در حوزه صلحآمیز، اگر آمریکا اشتباه خروج از برجام را مرتکب شود، حتماً اشتباه دردناکی برای آمریکاییها خواهد بود.

* سید عباس عراقچی, معاون وزیر امور خارجه گفت: در دیدار دوجانبه با طرف آمریکایی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام، موضوع نقض برجام توسط آمریکا و موضوع زندانیان ایرانی را گوشزد کردیم و گفتیم که انتظار ما آزادی و رعایت نیازهای اولیه انسانی آنهاست.

* بهرام قاسمی, سخنگوی وزارت امور خارجه برخی گمانه زنیها در خصوص سفر وزیر خارجه عمان به تهران را رد کرد و گفت: سفر آقای یوسف بن علوی به تهران طبق زمانبندی قبلی و در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه انجام میشود.

* منصور حقیقتپور, فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم ما عاقل هستند، وقتی اقدامات احمدینژادیها را میبینند مضحکه میکنند، قهقه میزنند و میخندند؛ چون فکاهی و کمدی خوبی برای عید نوروز است. وی  درباره اقدام رحیم مشایی در آتش زدن حکم دادگاه حمید بقایی مقابل سفارت انگلستان گفت: به نظرم او کار بسیار زشتی انجام داد و قطعاً باید مقامات قضایی کشور در خصوص این اقدام آقای مشایی موضع گیری کنند.

* خرمآبادی, دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد: نه تنها توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه در آستانه ورود به سال 1397, اتفاق نظر بینظیری بین مسئولین برای قطع تسلط دشمن بر فضای مجازی کشور ایجاد شده است.

* پارلمان چین، «شی جینپینگ» را بار دیگر بعنوان رئیس جمهوری این کشور برگزید.

 

......بهداشت و سلامت

* فروشگاه سلامت, جایگزین داروخانه طبیعی: مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از راه اندازی فروشگاه های سلامت به جای داروخانه های طبیعی خبر داد. دکتر خدادوست، درباره وضعیت مراکز فروش داروهای گیاهی گفت: طرح داروخانه های طبیعی به دلیل توجیه نبودن داروسازان، با چالش رو برو شد که در سال آینده با اندکی تغییر با نام فروشگاه سلامت فعالیت  خواهند کرد. تمرکز این مراکز، فروش داروهای گیاهی و گیاهان دارویی بسته بندی شده و استاندارد است. ما معتقد هستیم اگر قرار است فرآورده طبیعی و گیاهی عرضه شود، مسئول فنی باید داروساز باشد. این داروساز میتواند داروسازی عمومی باشد که دوره های کوتاه مدت طب ایرانی را گذرانده  است یا داروسازی سنتی باشد. وی با اشاره به راه اندازی دو مرکز طب ایرانی در دو بیمارستان در یزد و مشهد، افزود: این مراکز به صورت آزمایشی فعالیت میکنند تا نحوه تعامل آنها با طب رایج در بیمارستانها تنظیم شود. در قانون برنامه ششم، مصوب شده این مراکز به تدریج در بیمارستانهای آموزشی توسعه یابند. یکی از مشکلاتی که در این زمینه با آن رو برو شده ایم, بیمه نبودن خدمات طب ایرانی است؛ اگر نتوانیم این خدمات را تحت پوشش بیمه ببریم، فشار اقتصادی زیادی به مراجعان وارد میشود.

* ترفند شرکتهای دخانیات برای جلب نظر جوانان: ترفندهای زیادی برای جلب نظر نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار وجود دارد. یکی از این موارد, پایین نگه داشتن قیمت سیگار است. روش دیگر, تسهیل در روش خرید محصول است. قوانین در فروش حضوری دخانیات به نوجوانان محدودیت ایجاد میکند، اما در اینترنت و به صورت آنلاین نظارت کمتری وجود دارد. علاوه بر آن طراحی محصول مطابق خواست جوانان نیز میتواند در جلب نظر آنها مؤثر باشد. سیگارهای خوشایند افراد سیگاری جدید، اغلب نرمتر و خفیفتر با طعم و مزه بهتر و کاهش واکنشهای فیزیکی بدن به دود سیگار است. سیگارهای کوچک دقیقاً مشابه سیگارهای معمولیند، فقط  پوششی تیره تر دارند. بسیاری از تنباکوها نیز طعمدار هستند. این تنباکوها شامل انواع جویدنی و استنشاقی و حل شدنی هستند. بسته بندی و ایجاد بسته های خوشایند نیز تأثیر بصری زیادی روی نوجوانان و جوانان دارد. نوشته های روی بسته بندی به باور غلطی مانند کاهش وزن با سیگار تأکید دارند. عرضه دخانیات به صورت خرده فروشی راهکار دیگری از شرکتهای دخانیات است. از فروشگاه های بزرگ سیگار میخرند؛ مکانی که نوجوانان با احتمال بیشتری با پیامهای مروج مصرف سیگار رو برو میشوند. بیشتر شرکتهای دخانیات از شبکه های اینترنتی برای معرفی محصولات خود استفاده میکنند. بسیاری از جوامع نیز برای پیشگیری از استعمال دخانیات توسط جوانان, برنامه هایی دارند که مؤثرترین آنها ترکیبی از چند عامل اصلی مانند برنامه های درسی در مدارس، اجرای سیاستها، ترغیب افراد در محیط کار، خانه، مدرسه، مراکز بهداشتی و اماکن عمومی است.

......وادی شعر

* پیش از آن که به معرفی انواع سبکهای شعر فارسی بپردازیم, شاید بهتر باشد ابتدا مفهوم "سبک" را بررسی کنیم.  لغت «سبک» در اصل یعنی، شیوه قالب ریزی و ریخته گری فلزات. قطعه طلا یا نقره قالب ریزی شده را به همین دلیل، «سبیکه» نامیده اند. کار شاعر در کاربرد لغات و بیان مقصود، تقریباً همین گونه است؛ زیرا شاعر لغات را که -در زبان وجود دارد- بر میدارد و در قالب شعر مورد نظر خود میریزد. بنا بر این، سبک هر شاعر یعنی، شیوه ای که وی برای بیان مطالب خود به کار میبرد. چون شعر فارسی بعد از اسلام تا کنون، از جهت شیوه بیان، تغییراتی داشته است، (سبکهای آن را) به چند نوع تقسیم کرده اند که در این شماره به معرفی "سبک خراسانی" خواهیم پرداخت. - سبک خراسانی یا ترکستانی: پس از اسلام، نخستین شعرهایی که به زبان فارسی باقی مانده، از منطقه خراسان قدیم است که محدوده ای بسیار گسترده تر از خراسان امروزی داشت؛ از شمال به رود جیحون، از جنوب به سیستان و از مشرق تا حدود چین گسترش داشت. به همین جهت، سبک نخستین شعرهای زبان فارسی دری را، سبک خراسانی نامیده اند، اما چون مدتها مرکز حکومت سامانیان (بخارا) در آن سوی رود جیحون (ماوراء النهر) قرار داشت و آن منطقه را ترکستان مینامیدند، به جای سبک خراسانی، سبک ترکستانی هم به کار برده میشود. ویژگیهای سبک خراسانی: 1- کلمات عربی بسیار کم دارد و اگر باشد، آسان است. 2- لغات فارسی آن گاهی شکل کهنه و حتی لهجه ای دارد مانند آبا (با) یا نیلوفل (نیلوفر). 3- تشبیهات و استعارات آن ساده است و میتوان آن را در نظر مجسم کرد؛ مانند استعاره «سیه زاغ پران» به جای «شب» در شعر فردوسی: چو خورشید رخشان بگسترد پر, سیه زاغ پران فرو برد سر. 4- مهمترین قالب شعر در این سبک، قصیده است. 5-   از نیمه قرن سوم تا آخر قرن پنجم رواج کامل داشت. 6- مضمون بیشتر اشعار این سبک، وصف طبیعت و مدیحه و شرح فتوحات پادشاهان و گاه پند و اندرز است. از صاحبان سبک این دوره میتوان به رودکی، شهید بلخی، ابوشکور بلخی، منجیک ترمذی، کسایی مروزی، دقیقی طوسی، فردوسی، عنصری بلخی، فرخی، غضایری رازی، عسجدی، منوچهری دامغانی، فخر الدین اسعد گرگانی، مسعود سعد سلمان، امیر معزی، ابو الفرج رونی، ناصر خسرو و سنایی غزنوی اشاره کرد. - نمونه شعری از رودکی, شاعر بزرگ ایران زمین که به سبک خراسانی سروده شده است: بوی جوی مولیان آید همی, یاد یار مهربان آید همی. ریگ آموی و درشتیهای او, زیر پا چون پرنیان آید همی. آب جیحون از نشاط روی دوست, خنگ ما را تا میان آید همی. ای بخارا شاد باش و دیر زی! میر زی تو شادمان آید همی. میر ماه است و بخارا آسمان, ماه سوی آسمان آید همی. میر سرو است و بخارا بوستان, سرو سوی بوستان آید همی. آفرین و مدح سود آید همی, گر به گنج اندر زیان آید همی.

......بهار را صدا بزن

* به آخرین شماره از ستون بهار را صدا بزن رسیدیم. در قسمتهای گذشته سفره هفت سین را برایتان باز کردیم و این هفته میخواهیم برای لحظه سال تحویل, این سفره زیبا و رنگارنگ را بچینیم. بسته به متراژ منزل، شما میتوانید سفره ای که از پارچه های ترمه و سنتی هستند را انتخاب کنید. قبل از چیدن سفره باید نکته ای را برای افرادی که میخواهند سفره هفت سین تا روز 13 پهن باشد بیان کنیم. میزهای گرد با پایه های چوبی در بازار موجود است که میتوانید با قیمت مناسب تهیه کنید و سفره را روی آن بچینید و در باقی سال هم روی آن دکوریهای زیبا قرار دهید. اما اگر میخواهید سفره را روی زمین پهن کنید, نیازمند چند جعبه کاغذی در سایزهای مختلف هستید؛ مثل جعبه کفش.  آنها را روی زمین کنار هم بچینید و پارچه ساتن به رنگ دلخواه، حد اقل 3 متر را روی آن پهن کنید. با دست بینابین جعبه ها را با پارچه بپوشانید و اضافه های پارچه را به صورت چروک جمع کرده و حالت دهید. میتوانید روی پارچه را با سنگهای رنگی، پولیش یا گلبرگهای خشک شده تزئین کنید. ظروف هفت سین را به نسبت وزن و اندازه روی جعبه ها قرار دهید. مراقب باشید جا شمعی را در مکان مناسب قرار دهید تا خدای نکرده شمع روشن روی سفره بر نگردد.  سفره هفت سین زیبای شما آماده است.

* چه چیزهایی در سفر ضروری است؟ مسلماً لوازم سفر برای هر نوع سفری متفاوت است. بنا بر این بسته به نوع سفر، وسایل را فهرست کنید. با این کار دیگر ذهنتان درگیر نخواهد بود و موردی هم از قلم نمی اندازید. از جمله لوازم بهداشتی که نیازمند آن هستید، مسواک، خمیر دندان، یک رول دستمال کاغذی، شامپو بچه یا صابون برای شستشوی صورت، حوله، مختصر لوازم حمام را جمع کنید و در کیف جداگانه قرار دهید. اگر میخواهید یک چمدان داشته باشید, وسایلی مثل صابون و شامپو را داخل پلاستیک گذاشته تا لباسهایتان بو نگیرد. در سفر قرار است راحت باشید و نگران چروک شدن، اتو نداشتن، تنگ و ناراحت بودن لباس و... نباشید. بنا بر این لباسهایی انتخاب کنید که اصطلاحاً اسپورت هستند. شلوار جین، کتان، مانتوهای راحت و ساده، شال سبک و نخی، کفش ورزشی، چند جفت جوراب نخی، کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی از لوازم اصلی سفر است. این نکته هم یادتان باشد، هوای بهار متغیر است. بنا بر این مسافر هر منطقه از ایران که هستید، حتماً یک تکه لباس مخصوص فصل گرما را با خودتان ببرید. اگر با تور مسافرت میکنید, تکلیف معلوم است. نیازی به برداشتن غذا و دیگ و دیگچه نیست. اما اگر قرار است خودتان به مقصد ویلای شخصی یا ویلای دوست و آشنا بروید، حتماً این وسایل را همراه ببرید. غذا برای مسیر سفر و مقصد: برای این کار بهتر است همراهتان ساندویچهای ساده مثل مرغ، کتلت، کوکو و... ببرید. از اضافه کردن سس به غذا هم خودداری کنید تا ساندویچ خراب نشود. میوه، نوشیدنی سالم مثل آب معدنی، تنقلات مثل آجیل خام، چای، بیسکوییت و... نیز همراه داشته باشید. از به همراه بردن مواد خام مثل ماهی، مرغ، گوشت و خوراکیهایی که امکان خراب شدن آنها وجود دارد، خودداری کنید. قمقمه آب، فلاکس آب جوش، یک بسته چای کیسه ای، نبات، زیره، خرما، قند و شکر همراه داشته باشید. حتی اگر آدم خیلی آرامی هم باشید, باز هم احتمال این که خدای ناکرده زخمی شوید، وجود دارد. بنا بر این به قدر نیاز، جعبه کمکهای اولیه شامل چسب زخم، پنبه، بتادین، الکل سفید، باند کشی، گاز استریل، داروهای سرماخوردگی، ضد اسهال و تهوع را همراه خود ببرید. اگر همراه کودک دلبندتان به مسافرت میروید, به تعداد زیاد بلوز و شلوار همراه داشته باشید تا مجبور نباشید با خاکی و کثیف شدن لباس بچه, مدام دنبال آب برای شستشو باشید. بگذارید بچه ها تا میتوانند در محیطهای باز جست و خیز کنند و لذت ببرند. برای شما و خانواده تان سفر آرام و امنی را آرزو میکنیم. (جعفری)

.......ورزشی

* پایان کار نمایندگان ایران در مسابقات فزاع: تیم ملی پارا دو و میدانی ایران با کسب 6 مدال طلا، 6 نقره، ۱۱ برنز و مجموع 23 مدال رنگارنگ، به کار خود در مسابقات بین المللی فزاع امارات پایان داد. تیم شش نفره پارا دو میدانی نابینایان با کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به کار خود پایان داد. در روز پایانی این مسابقات، علی شمشیری توانست در پرتاب دیسک کلاس F۱۲ با رکورد ۴۴ متر و ۳۰ سانتیمتر به مدال طلا دست یابد. مهدی اولاد نیز در کلاس F۱۱ با رکورد ۳۸ متر و ۶۰ سانتیمتر به عنوان نایب قهرمانی رسید.

* پارا المپیک قله ورزش است و کار من از حالا شروع شد: مسابقات پارا اسکی بازیهای پارا المپیک زمستانی برگزار شد و الهه قلیفلاح، نماینده نابینای کشورمان در پارا اسکی صحرانوردی در بخش اسپرینت کلاسیک، در جایگاه یازدهم قرار گرفت. پرچمدار بازیهای پارا المپیک زمستانی پس از کسب عنوان یازدهمی مسابقات گفت: در مسابقات ماده ۱۲۰۰ متر اسپرینت کلاسیک شرکت کرده و عنوان یازدهم را کسب کردم. برای موفقیت در این رقابتها، تلاش کردم و به کسب مدال فکر نمیکردم، چون اگر واقعبین باشم، باید متوجه شوم که نمیتوانستم مدال کسب کنم. از طرفی بیشتر شرکت کنندگان این ماده، همکلاس من نبودند و فقط یک نفر در کلاس من, یعنی B۱ شرکت کرده بود و بقیه در کلاسهای B۲ و B۳ بودند. وی به تمرینات روی برف اشاره کرد و افزود: من حدود دو-سه ماه روی برف تمرین کردم، در حالی که اکثر رقبای من مدت بیشتری تمرین کرده بودند. به نظر من برای بار نخست، نتیجه بدی نگرفتم و برای مسابقات بعدی هم باید به جایگاه های بهتری فکر کنم. پارا المپیک قله ورزش است. من بعد از مسابقه، به این نتیجه رسیدم که کارم از اینجا شروع میشود و باید خیلی بیشتر از این تلاش کنم. قلیفلاح در پایان گفت: خدا را شکر میکنم که در حقم لطف کرد و زمینه را فراهم آورد تا در این جایگاه قرار گرفته و بتوانم در بازیهای پارا المپیک زمستانی رقابت کنم. اگر باز هم صلاحیت شرکت در مسابقات آسیایی، جهانی و پارا المپیک را داشته باشم، تلاش میکنم و اگر صلاحیت نداشته باشم، مأموریت من این بود که راه را برای سایر نابینایان باز کنم و نشان دهم که میتوانم. هر کس هم که استعداد و علاقه داشته باشد و تلاش کند، میتواند در این مسابقات شرکت کند. اگر در ایران نابینایی بهتر از من باشد, قطعاً جایم را به او میدهم و طبیعتاً میآید و جای مرا میگیرد و من خیلی خوشحال میشوم.

* برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی جودوی نابینایان: ششمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی جودوی نابینایان جهت حضور در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا، از ۶ تا ۱۲ فروردین در قائمشهر برگزار میشود. محمدرضا خیر اللهزاده و احسان موسینژاد از مازندران، میثم بنیطبا از آذربایجان شرقی، رضا غلامی از خراسان رضوی، فرید عساکره و امید نوری جعفری از خوزستان و علی عباسنژاد از لرستان، دعوت شدگان به اردو هستند.

.......حوادث

* قتل مادر پس از مصرف مواد: پسر روستایی که در توهم شیشه ای، مادر 50 ساله اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود, در کمتر از یک روز دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور گفت: این جنایت پس از تماسهای مردی از یکی از روستاهای شهرستان کنگاور  استان کرمانشاه به پلیس اعلام شد. با حضور مأموران در محل مشخص شد پسر 30 ساله یکی از روستاییان که به شیشه اعتیاد داشت, پس از مصرف مواد با چاقو به مادر 50 ساله اش حمله کرده و او را به قتل رسانده بود. با این اطلاعات، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از 24 ساعت در یکی از محله های شهرستان مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. پسر جوان در بازجوییها به قتل مادرش اعتراف کرد و مدعی شد در توهم شیشه مرتکب جنایت شده است.

* گلواژه: رؤیاهای کوچک را آرزو نکن، زیرا برای تکان دادن قلبت به اندازه کافی قدرت ندارند. گوته

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *