شناسه خبر: 13071 منتشر شده در مورخ: 1396/12/19 ساعت: 11:55 گروه: بهداشت و سلامت  
با ورزش سرعت پیری را کاهش دهید

با ورزش سرعت پیری را کاهش دهید

در کسانی که به طور مرتب و منظم ورزش می‌کنند یا فعالیت بدنی دارند ، قدرت و حجم توده عضلانی از دست نمی رود همچنین دوچرخه‌سواران دچار افزایش چربی یا میزان کلسترول مرتبط با پیری نمی شوند

به گزارش ایران سپیدبه نقل از سلامت آنلاین-: اگر می‌خواهید سرعت پیری را در خودتان کاهش دهید تا می‌توانید تمرینات بدنی منظم انجام دهید و بویژه دوچرخه‌سواری کنید؛ چراکه در تحقیقی تازه نشان داده شده انجام ورزشهای منظم منجر به آهسته‌شدن روند پیری می‌شود و به حفظ فعالیت درونی بدن، عضله‌سازی و تقویت سلول‌های تی‌شکل کمک می‌کند.محققان دانشگاه بیرمنگام انگلیس در مطالعه‌ای تازه سلامت گروهی از سالخوردگان را ارزیابی کردند تا دریابند که آیا انجام تمرینات ورزشی می‌تواند نقشی در آهسته کردن علائم افزایش سن در آنها داشته باشد یا خیر. بدین منظور ۱۲۵ داوطلب شامل ۸۴ مرد و ۴۱ زن علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری را که بین  55 تا 79 سال داشتند، تحت نظر و بررسی در این زمینه قرار دادند.

نتایج این پژوهش که جزئیات بیشتری از آن در مجله Ageing Cell انتشار یافته، متذکر شده است که محققان به مردان شرکت‌کننده گفتند هر روز ۱۰۰ کیلومتر مسافت را در کمتر از ۶/۵ ساعت طی کنند و به زنان نیز توصیه کردند باید روزانه ۶۰ کیلومتر را در ۵/۵ ساعت رکاب بزنند.

در این مطالعه افراد سیگاری، دارای فشار خون بالا و یا مشکلات دیگر سلامتی حذف شدند و گروه سومی نیز به عنوان گروه کنترل و برای انجام مقایسه تشکیل شد که از هیچ گونه فعالیت بدنی منظمی پیروی نمی‌کردند. این گروه شامل ۷۵ فرد سالم در سنین ۵۷ تا ۸۰ سال، و همچنین ۵۵ جوان سالم ۲۰ تا ۳۶ ساله می‌شد.

نتایج تحقیق نشان داد در کسانی که به طور مرتب و منظم ورزش می‌کردند یا به بیان دیگر، فعالیت بدنی داشتند، قدرت و حجم توده عضلانی از دست نرفته است. همچنین دوچرخه‌سواران دچار افزایش چربی یا میزان کلسترول مرتبط با پیری نشدند و سطوح تستوسترون مردان همچنان بالا ماند؛ نتیجه‌ای که نشانه پیشگیری و عقب افتادن یائسگی در مردان به شمار می‌رود.

به گفته محققان، ورزش منظم و تمرینات و فعالیتهای بدنی مرتب در طول عمر افزون بر مزایای تقویت عضلات یا ماهیچه‌های بدن، سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کند.

اندامی موسوم به تیموس (thymus) که سلولهای ایمنی معروف به سلول‌های T شکل را می‌سازد، پس از ۲۰ سالگی شروع به کوچک شدن می‌کند و در نتیجهٔ این فرایند، سلولهای تی‌شکل کاهش پیدا می‌کنند اما محققان می‌گویند تیموس دوچرخه‌سوارانی که در این مطالعه شرکت کرده بودند همانند افراد جوان تعداد زیادی سلول تی‌شکل ساخته بود. (سلامت آنلاین/ ترجمه: زری حسین‌زاده)

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *