شناسه خبر: 129 منتشر شده در مورخ: 1392/7/28 ساعت: 12:00 گروه: سیاسی  
ایران در مبارزه با موادمخدر از کمترین مساعدت‌‌های جامعه جهانی هم برخوردار نیست

ایران در مبارزه با موادمخدر از کمترین مساعدت‌‌های جامعه جهانی هم برخوردار نیست

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل گفت: برخلاف کشورهایی که سعی دارند مبارزه با مواد مخدر را سیاسی کنند، ایران همواره در برابر هجمه موادمخدری که در حقیقت متوجه غرب است ایستادگی کرده است.

 روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست در این ملاقات که در محل ستاد برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل همجواری با افغانستان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده تریاک و کانابیس دنیا و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا و آمریکا متحمل هزینه‌های بسیار زیاد مادی و معنوی شده و در طول 34 سال گذشته نیز، بیش از 3700 شهید و 12 هزار جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است؛ درواقع این شهدا و جانبازان به جامعه جهانی تقدیم شده‌اند و فقط متعلق به ایران نیستند.

وی افزود: این خدمات و جان‌نثاری‌ها زمانی انجام می‌شود که ایران به شدت مورد بی‌مهری‌ بسیاری از کشورهای غربی در عرصه مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و حتی از کمترین مساعدت‌ها و امکانات جامعه جهانی در این امر برخوردار نیست.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد ادامه داد: برخلاف کشورهایی که سعی دارند مبارزه با مواد مخدر را سیاسی کنند، ایران همواره در برابر هجمه مواد مخدری که در حقیقت متوجه کشورهای غربی است، ایستادگی کرده است.

وی افزود: نقش سازمان ملل و دفاتر آن برای جلب همکاری‌ها و تقویت آن غیرقابل انکار است و این برای ما مایه بسی خوشحالی است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در تهران مستقر است و توانسته هماهنگی خوبی میان کشورهای منطقه ایجاد کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *