شناسه خبر: 12746 منتشر شده در مورخ: 1396/9/29 ساعت: 12:07 گروه: اجتماعی  
تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد معلول تمام شد، اجرای آن آغاز + فایل صوتی

تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد معلول تمام شد، اجرای آن آغاز + فایل صوتی

سهیل معینی در ایران سپید نوشت: سرانجام پس از چندسال به طول کشیدن روند تدوین لایحه حمایت از حقوق افراد معلول کلیات آن در نشست روز سه شنبه مجلس به تصویب اکثریت قاطع نمایندگان رسید.

به گزارش ایران سپید دستآوردی بزرگ برای جامعه شهروندان معلول کشورمان و تشکلهای آنان و تبریک به فعالیت حقوق مدنی این شهروندان قطعاً این تصویب علیرغم روند چند ساله تدوین لایحه و مهمتر از آن حذف برخی مواد حاوی بعضی از خواسته های اساسی جامعه هدف از متن لایحه کامیابی بزرگی محسوب می شود. خوشبختانه در تدوین و تصویب این لایحه نیز ما نابینایان نقش عمده ای ایفا کرده ایم. البته از تحصیلکردهای نابینا و کمبینای کشور نیز که از بالاترین سطح دانش تخصصی در میان گروه های مختلف معلولان برخوردار هستند چنین نیز انتظار میرفت اما روی اصلی این یادداشت این سخن است که هر چند تصویب لایحه دستآورد بزرگی است با پیش فرض عبور آن از گلوگاه شورای نگهبان و قانون شدنش تازه کارزار اجرایی شدن آن آغاز میشود. زیرا در کشور ما تصویب قانون یک امر است و اجرای تمام و کمال ان داستانی دیگر شاید این امر عجیب باشد اما با درک واقعیت های موجود روند قانون گذاری در کشور و ضعف نظارت بر اجرای قانون این داستان ولو عجیب اما حقیقت محض است. لذا برای جامعه هدف لایحه حمایت از حقوق افراد معلول آنچه هدف است قطعاً اجرای کامل قانون و برخورداری از امتیازهای آن است. تحقق این امر نیاز به مرحله دوم فعالیت تشکلها و فعالین حقوق مدنی افراد معلول دارد. یعنی حذف تماس یا دولت و دستگاه های اجرایی و درخواست اجرایی شدن احکام لایحه، پیش بینی بودجه احکام ان از سوی وزارتخانه های و دستگاه های اجرایی مختلف در بودجه سالانه آنها و در نهایت پیش بینی منابع مالی لازم در بودجه سالانه دولت و فشار بر مجلس برای نظارت دائم بر اجرای قانون و اخذ گزارش عملکرد دولت و دستگاهای تابع توسط این نهاد نظارتی.

فایل صوتی آقای معینی درباره تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس دهم شورای اسلامی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *