شناسه خبر: 12728 منتشر شده در مورخ: 1396/9/26 ساعت: 12:27 گروه: اجتماعی  
شناسایی معلولان جدید زلزله کرمانشاه

شناسایی معلولان جدید زلزله کرمانشاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بررسی و تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در صحن علنی مجلس از روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش ایران سپید انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری که به مناسبت جشنواره مسئولیت اجتماعی  در سازمان بهزیستی برگزار شد، خبر خوشی برای معلولان داشت و اظهار کرد: امروز لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که دو سال در مجلس کار کارشناسی بر روی آن انجام شد، در اولویت بررسی و تصویب قرار گرفته؛ از روز سه شنبه بررسی مواد این لایحه مورد بررسی و تصویب در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رسالت بهزیستی انجام مسوولیت اجتماعی برای کسانی است که در زندگی خود از فرصت های برابر بهره مند نبوده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای امدادرسانی و حمایت از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه پرداخت و گفت: در زلزله شرایط تلخی برای هموطنان بوجود آمد و بهزیستی در راستای ایفای وظایف خود اقدامات فراگیری برای کاهش آلام آنان در پیش گرفت.

بندپی افزود: اعزام تیم‌های محب برای جلوگیری از اختلالات روانی و اجتماعی صورت گرفت و 50 تیم محب به 17 هزار نفر  حمایت‌های روانی و اجتماعی ارائه کرد.

وی با اشاره به راه اندازی مهدکودک های تخریب شده و استقرار 39 کانکس در هفته اول پس از زلزله گفت : میزان کمک های نقدی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و میزان کمک های غیرنقدی 30 میلیارد تومان بود. یک مرکز خدمات توانبخشی را در سرپل ذهاب ایجاد کردیم که اثربخش بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به استقرار 361 کانکس که 50 مورد آن در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است عنوان کرد: دو پایگاه اورژانس اجتماعی در این منطقه دایر کردیم و 118 معلول جدید شناسایی کردیم که 18 نفر آنها ضایعه نخاعی شده‌اند. همچنین 1375 منزل تخریب شده و ما تفاهم نامه‌ای امضاء کردیم تا احداث مسکن دائمی برای آنها انجام شود. 10 میلیون کمک بلاعوض ما و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت برای این امر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تجربه موفقی در برگزاری نشان مسؤولیت اجتماعی داشتیم گفت: هنوز این بحث به عنوان یک امر تعهدی و تکلیفی پذیرفته نشده است.

بندپی افزود: سال گذشته اعطای نشان مسوولیت اجتماعی مورد توجه مخاطبان و رسانه ها قرار گرفت و مباحث بسیاری پیرامون آن شکل گرفت.

وی با بیان اینکه رصد آسیب‌های اجتماعی و تولی گری سلامت اجتماعی بر عهده بهزیستی است اظهار کرد: تلاش می کنیم این مفهوم که توصیه اخلاق مداری و پاسخگویی مناسب به افراد می کند را نهادینه کنیم. هیچ جایی بهتر از سازمان بهزیستی برای شکل گیری و ایجاد گفتمان مسوولیت اجتماعی نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از 15 هزار تلفات جاده‌ای و پنج برابر آن معلولیت داشته‌ایم، باید هر کدام از ما حتی در حین رانندگی بپذیریم که در برابر جان دیگران مسوولیت داریم. در این زمینه نیاز به کار جدی و پیشگیری داریم و باید مسوولیت اجتماعی را تبدیل به یک تعهد و تکلیف عمومی کنیم و اینکه نمی توانیم نسبت به افراد جامعه احساس بی‌تفاوتی کنیم.  نهادینه کردن مسوولیت اجتماعی می تواند بسیاری گره‌ها و مشکلات جامعه را برطرف کند.

 امیر روشن، دبیر اجرایی جشنواره نشان مسوولیت اجتماعی نیز با بیان اینکه از امروز فراخوان عمومی مشارکت و حضور سازمان‌ها و نهادها در جشنواره مسوولیت اجتماعی اعلام شده و پیش بینی می کنیم امسال هم استقبال خوبی از آن به عمل بیاید گفت‌: با هدف ترویج گفتمان مسوولیت اجتماعی در دبیرخانه جشنواره اقداماتی را شروع کرده و پروژه‌های مسوولیت اجتماعی را به سازمانهای داوطلب معرفی می‌کنیم.

وی افزود: قبلا اکثر سازمان‌ها و نهادها فعالیت‌هایی انجام می دادند که نظام مند نبود، تلاش می کنیم فعالیتهای مسوولیت اجتماعی سازمان ها و نهادها سامان یافته انجام شود.

روشن با بیان اینکه از سازمان ها و نهادهای برتر در این زمینه تقدیر می کنیم اظهار کرد: اواسط اسفند ماه این همایش برگزار خواهد شد و شاخص های 10 گانه‌ای در حوزه های از اقتصاد، فرهنگ مردم سالاری، فرهنگ و... در انتخاب نهادهای برتر موثر هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *