شناسه خبر: 12711 منتشر شده در مورخ: 1396/9/22 ساعت: 12:25 گروه: بهداشت و سلامت  
تغییر شرایط محیطی و سبک زندگی، مهمترین دلایل بیماریهای غیر واگیر در ایران

تغییر شرایط محیطی و سبک زندگی، مهمترین دلایل بیماریهای غیر واگیر در ایران

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: مهمترین بیماری‌های غیر واگیر در کشور ما شامل بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، سرطان و بیماریهای مزمن تنفسی است که علت عمده این بیماری‌ها شرایط محیطی و تغییر سبک زندگی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، علیرضا مهدوی در سومین کنگره کشوری اقتصاد سلامت اظهارکرد: بیماری‌های غیرواگیر از علل اصلی مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، سرطان و بیمارهای مزمن تنفسی می‌شود،گفت: علت عمده این بیماری‌ها شرایط محیطی و تغییر سبک زندگی است. نکته مهم در زمینه بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری از بروز آن‌ها است و به این صورت می توانیم بسیاری از هزینه‌ها را در حوزه سلامت کاهش دهیم.

مهدوی با بیان اینکه جمعیت کشور ما در حال سالمند شدن است و میانگین سنی کشور از ۳۰ سال گذشته است، اظهار کرد: این در حالیست که بیماری‌های غیرواگیر اغلب عوارضشان در سنین میانسالی نشان می دهند و هزینه های زیادی را به سیستم های سلامت تحمیل می کنند. بنابراین باید برای جلوگیری از این هزینه‌ها روی پیشگیری از این بیماریها کار کنیم و یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری از عوامل بروز آنها مانند کم‌تحرکی و مصرف سیگار است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *