شناسه خبر: 12697 منتشر شده در مورخ: 1396/9/19 ساعت: 12:57 گروه: بهداشت و سلامت  
ضرورت ایجاد شبکه درمان

ضرورت ایجاد شبکه درمان

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد بودجه سلامت کشور در بیمارستان ها هزینه می شود. حتی پژوهش و آموزش حوزه سلامت هم از درآمد بیمارستان ها تامین می شود.

به نقل از مهر، دکتر قاسم جان بابایی در چهارمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات گفت: طراحی شبکه بهداشت در کشور یک نیاز است که از ۴۰ سال گذشته شروع شده و همواره در دنیا از آن تقدیر به عمل آمده است و دلیل آن خدمات سطح بندی شده و نظام ارجاعی است که در آن وجود دارد.

وی افزود: برای بخش درمان هم باید این نظام شبکه ای را طراحی کرد، در شرایط فعلی حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد بودجه سلامت کشور در بیمارستان ها هزینه می شود. حتی پژوهش و آموزش حوزه سلامت هم از درآمد بیمارستان ها تامین می شود.

جان بابایی ادامه داد: حدود ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی داریم که تقریبا ۸۷ هزار آن متعلق به بخش دانشگاهی است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: ما ۸۰ بیمارستان داریم که زیر ۳۲ تختخواب دارند. ۲۰۴ بیمارستان داریم که بین ۳۲ تا ۱۰۰ تخت دارند که تقریبا تعداد همه آنها منفی است و گاها عدم رضایت مردم را به دنبال داشته است و در کشور ما بیمارستان های ۳۰۰ تا ۵۰۰ تختخوابی بهترین عملکرد و جلب رضایت مردمی را دارند.

جان بابایی ادامه داد: در بیمارستان های زیر ۱۰۰ تختخوابی باید برای ارائه خدمات ضروری برنامه ریزی کرد. باید الگویی را شبیه به الگوی شبکه بهداشت طراحی کنیم.

وی تصریح کرد: نظام شبکه خدمات در سه لایه انجام می شود. خدمات لایه اول در شهرهای زیر ۳۰ هزار نفر، خدمات لایه دوم در شهرهای ۳۰ تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و خدمات لایه سوم شامل بیمارستان های بالای ۱۰۰ تخت با خدمات فوق تخصصی.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: در کنار اصلاح ساخت، بازنگری خدمات پایه نیز در حوزه درمان مورد بررسی قرار می گیرد و به موارد مشمول بیمه و درصد آن نیز توجه می شود. در این مطالعه داروهای ضروری کشور هم باید خارج شود و باید در کنار آن تدوین پروتکل ها و گادلاین ها را داشته باشیم.

جان بابایی گفت: یکی از مهمترین دلایل عدم رضایت از بیمارستان های زیر ۳۲ تختخوابی، نیروی انسانی است که در آنجا مشغول هستند. در این لایه بندی، لایه اول باید از لایه بالاتر خدمات بگیرد و تحت پوشش آن باشد در طرحی که هم اکنون روی آن مطالعه می کنیم مراکز اورژانس باید به بهترین نحو حمل و نقل بین بیمارستانی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: طبق نظام شبکه درمان بیمارستان های لایه اول بیشترین پوشش را به مردم می دهند و پس از آن بیمارستان های لایه دوم و سوم خواهند بود.به گزارش ایران سپید

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *