شناسه خبر: 12687 منتشر شده در مورخ: 1396/9/18 ساعت: 09:09 گروه: اجتماعی  
دستگاه ها قوانین مرتبط با اشتغال معلولان را اجرایی کنند

دستگاه ها قوانین مرتبط با اشتغال معلولان را اجرایی کنند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه ها و سازمان ها باید قوانین مرتبط با اشتغال معلولان را در راستای حمایت از این قشر جامعه، اجرایی کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر محمد ابراهیم رضایی در آئینی که به مناسبت هفته معلولان در خمین برگزار شد، اظهار داشت: در راستای حل مشکل اشتغال معلولان، وظایفی برای ادارات و دستگاه ها تعیین شده که متاسفانه اجرایی نمی‌شود و باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با معلولیت های مادرزادی، باید رویکرد پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم که در این رابطه نیز مجلس مصوبه الزامی شدن غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج را به تصویب رسانده ولی اقدامات بیشتری باید صورت گیرد.

رضایی بیان کرد: لایحه حمایت از معلولان بیش از ۱۰ سال است که در مجلس تعیین تکلیف نشده و می‌طلبد این موضوع به طور جدی پیگیری شود چراکه تصویب این لایحه اقدامی شایسته در راستای حمایت از معلولان است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: معلولان به عنوان قشری از جامعه انتظاراتی دارند که برحق است و باید به این توقعات پاسخ داده شود، به همین سبب تصویب و تصمیم گیری نهایی برای لایحه حمایت از معلولان باید تسریع گردد.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال معلولان می توان از توانمندی های این قشر بهره گرفت که در این رابطه باید برای کارگاه هایی که این افراد را به کار می گیرند حمایت هایی فراهم شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برای تسهیل حضور معلولان در جامعه و محیط اجتماعی، باید معابر مناسب سازی شده و همچنین حمایت هایی همچون نهیه منزل مسکونی برای خانواده های دارای دو یا چند معلول در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم برنامه هایی همچون تجلیل از معلولان نخبه، اجرای نمایش، رونمایی از کتاب و...  نیز برگزار شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *