شناسه خبر: 12554 منتشر شده در مورخ: 1396/8/3 ساعت: 09:57 گروه: بهداشت و سلامت  
دیابت نوع 3 چیست؟

دیابت نوع 3 چیست؟

دیابت نوع 3 بر اثر آسیب پانکارس ؛ موجب کاهش تولید انسولین و بالا رفتن قند خون می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، بیشتر افراد با دیابت نوع ۱ و ۲ آشنا هستند اما اخیرا نوع جدیدی از این بیماری با عنوان دیابت نوع ۳c نیز تشخیص داده شده است.

در دیابت نوع ۱ سیستم ایمنی بدن سلول‌های تولید کننده انسولین در پانکراس را از بین می‌برد. این بیماری معمولا در دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی شروع می‌شود و بیمار تقریبا تا پایان عمر به درمان با انسولین نیاز دارد.

دیابت نوع ۲ زمانی رخ می‌دهد که یا میزان انسولین تولید شده توسط پانکراس کافی نبوده یا بدن نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند. این بیماری اغلب با چاقی یا اضافه وزن همراه است و معمولا در دوران میانسالی آغاز می‌شود. هرچند سن شروع این بیماری رو به کاهش است.

دیابت نوع ۳c نیز از آسیب دیدن پانکراس به دلیل التهاب پانکراس یا تومورهای پانکراس ناشی می‌شود. این نوع از آسیب نه تنها توانایی این عضو از بدن را برای تولید انسولین تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه تولید پروتئین‌های لازم برای هضم غذا و دیگر هورمون‌ها را مختل می‌کند.

به‌رغم این تفاوت‌ها نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که در اغلب موارد هنگام تشخیص بیماری،‌ دیابت نوع ۳c با دیابت نوع ۲ اشتباه گرفته می‌شود.

نتایج مطالعات حاکی از آن است که بیشتر مبتلایان به دیابت نوع ۳c به انسولین نیاز دارند و برخلاف دیگر انواع دیابت مصرف آنزیم‌های گوارشی به شکل قرص همراه با غذا برای آنان مفید است.

به گزارش ساینس الرت، پزشکان اخیرا ابراز نگرانی کرده‌اند که دیابت نوع ۳c ممکن است بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد شایع باشد و بسیاری از موارد ابتلا به آن به درستی تشخیص داده نشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *