شناسه خبر: 12458 منتشر شده در مورخ: 1396/7/13 ساعت: 06:26 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 13 مهر 1396

روزنامه پنجشنبه 13 مهر 1396

حج تبلیغات دشمن را خنثی کرد - ماسکهای کاغذی در برابر آلودگی هوا اثر ندارند - پرداخت وام به متقاضیان استفاده از مشاغل خانگی - خودداری از مصرف صبحانه به سلامت قلب آسیب میزند - پس از مدتها انتظار، نخستین مجله بریل در مصر منتشر شد - هدفم بهبود رکورد دوهای سرعت در پاراآسیایی است - اعتراف زوج آدمخوار به قتل ۳۳ نفر در روسیه

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 13 مهر 1396

14 محرم 1439

5 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5684

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

حج تبلیغات دشمن را خنثی کرد 2

ماسکهای کاغذی در برابر آلودگی هوا اثر ندارند 4

پرداخت وام به متقاضیان استفاده از مشاغل خانگی 5

خودداری از مصرف صبحانه به سلامت قلب آسیب میزند 7

پس از مدتها انتظار، نخستین مجله بریل در مصر منتشر شد 9

هدفم بهبود رکورد دوهای سرعت در پاراآسیایی است 12

اعتراف زوج آدمخوار به قتل ۳۳ نفر در روسیه

چاردیواری

اطلاعرسانی

 

........سیاسی

* حج تبلیغات دشمن را خنثی کرد. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سرپرست حجاج و دست اندرکاران امور حج، «حفظ امنیت، عزت و احترام حجاج» را از جمله دل نگرانیهای مهم خود خواندند و افزودند: بر اساس گزارش مسئولان، حجاج امسال از حفظ احترام و عزت خود در اغلب موارد راضی بوده اند، اگرچه برخی موارد تخلف نیز گزارش شده که باید پیگیری شود. ایشان با ابراز خرسندی از بازگشت همراه با سلامت و عزت حجاج ایرانی، به وجود یک جبهه بین المللی و عظیم تبلیغاتی در مقابل جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: راه مقابله با این جبهه خطرناک، روشنگری و برخورد تبلیغاتی فعال و تهاجمی است و حج یکی از مراکز اصلی و اساسی برای این اقدام است.

* امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار منطقه، اجازه تحقق سناریوی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه را نخواهند داد.

* علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری همه پرسی در شمال عراق، یک اشتباه راهبردی بود که برغم نصیحتها انجام شد.

* هلگا اشمید، دبیر کل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در مجمع ایران و اروپا در زوریخ سوئیس از برجام به عنوان نمونه موفقی از دیپلماسی موفق چند جانبه یاد کرد و گفت: برجام موفق بوده است و نباید مسائل منطقه ای را با هدف برجام مخلوط کرد.

* به گزارش ایرنا از خبرگزاری شین هوا، برجام یک توافق بین المللی است که چین بارها از دیگر طرفها خواسته است به آن احترام گذاشته و پایبندی خود را نشان دهند. خبرگزاری رسمی چین روز چهارشنبه از قول متیس، وزیر دفاع آمریکا آورده است که شاید بهتر باشد با نظرداشت منافع ملی آمریکا ما همچنان در توافق هسته ای حضور داشته باشیم.

 

 

 

........اجتماعی

* ماسکهای کاغذی در برابر آلودگی هوا اثر ندارند: سولماز احدی، کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: ماسکهای کاغذی هیچ اثری در استنشاق گازهای آلاینده ندارند و کاملاً بی فایده هستند. از سویی قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، میتواند اثرات مخربی روی سیستم تنفسی، قلب و مغز داشته باشد.

* نامگذاری خیابانی به نام شهید حججی: محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: با توجه به عدم تشکیل کمیته نامگذاری در این دوره از شورا، به نظر میرسد نامگذاری معبری به نام شهید محسن حججی تا یک ماه آینده در تهران انجام شود.

* زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند: محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران: 45 درصد از زنان سرپرست خانوار، یعنی  45 هزار و 480 زن تحت پوشش این نهاد به دلیل فوت همسر وارد چرخه حمایتی این نهاد شده اند.

........اقتصادی

* پرداخت وام به متقاضیان استفاده از مشاغل خانگی: اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در 9 استان کشور که به امضای مسئولان وزارت تعاون، جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی و امید رسیده بود، از چهارشنبه 12 مهر ماه آغاز شد. ربیعی، وزیر تعاون در این باره گفت: اعتبار پیشبینی شده برای این طرح که قرار است 20 هزار شغل خانگی در سال 96 در استانهای ایلام، خراسانهای رضوی، جنوبی و شمالی، لرستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و چهارمحال و بختیاری ایجاد کند، 800 میلیارد تومان است. ربیعی افزود: در صورتی وام 20 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت میشود که پس از ثبت نام در سامانه وزارت تعاون، کار آموزشهای کوتاه مدت مهارت حرفه ای را در یکی از رشته های صنایع دستی، تبدیلی و تکمیلی، فنآوری اطلاعات و تجارت الکترونیک طی کنند.

* مصرف سوسیس و کالباس در محرم کم شد: مجید افلاکی، دبیر انجمن فرآورده های گوشتی ضمن اعلام این که قیمت فرآورده های گوشتی افزایش نمییابد، گفت: مصرف انواع فرآورده های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس در ماه محرم و صفر حدود ۱۰ درصد کم میشود.

* آغاز تعیین تکلیف سپرده گذاران آرمان: مؤسسه ملل از (۱۲ مهر ماه) تعیین تکلیف سپرده گذاران تا سقف سه میلیون تومان تعاونی منحل شده آرمان (وحدت) را در دستور کار قرار میدهد. تعاونی اعتبار آرمان (وحدت) یکی از سه تعاونی بزرگ باقیمانده در بازار غیر متشکل پولی بود که چندی پیش بانک مرکزی در راستای ساماندهی مؤسسات غیر مجاز، مسئولیت داراییها و بدهیها و تعهدات آن را به مؤسسه اعتباری ملل واگذار کرد. سپرده گذاران مشمول میتوانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی و همچنین اصل دفترچه حساب یا گواهی سپرده به شعب افتتاح کننده حساب در تعاونی منحل شده وحدت مراجعه کرده و وضعیت حساب خود را مشخص کنند.

........بهداشت و سلامت

* خودداری از مصرف صبحانه به سلامت قلب آسیب میزند: میانسالانی که به طور معمول از مصرف وعده غذایی صبحانه خودداری میکنند، بیشتر دچار گرفتگی عروق قلب میشوند. متخصصان سلامت دریافتند: افرادی که صبحانه مصرف میکنند و خوراکی مناسب برای قلب را در این وعده غذایی میگنجانند، کمتر دچار گرفتگی عروق قلبی میشوند. مصرف صبحانه از تشکیل پلاکها در عروق قلب جلوگیری میکند. پلاکها مواد زائد چربی، کلسیم و دیگر موادی هستند که در رگها شکل گرفته و با وجود آنها عروق، دچار گرفتگی و عارضه تصلب شرایین (سختی سرخرگها) میشوند. صبحانه نخوردن مستقیماً موجب تشکیل پلاک در عروق قلب نمیشود، اما کنار گذاشتن وعده صبحانه به خطر تصلب شرایین کمک میکند. افرادی که صبحانه میخورند سالمتر هستند. آنان مقادیر بیشتری میوه و سبزی مصرف میکنند و کمتر دچار چاقی، فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول ناسالم میشوند. * هفت میلیون ایرانی هیچ بیمه ای ندارند: مدیر عامل بیمه سلامت گفت: حدود 38 میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این میان صندوق روستاییان با 22 میلیون نفر بیشترین حجم را دارد، اما در حال حاضر 7 میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند. طاهر موهبتی افزود: طبق برنامه ششم، امیدواریم تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه، نظام ارجاع الکترونیک در کل کشور فراگیر شود. استان گلستان اولین استانی است که شاهد اجرای استقرار نظام ارجاع الکترونیک در آن هستیم. در حال حاضر نظام ارجاع در سه شهرستان آق قلا، علیآباد کتول و بندر ترکمن شروع شده است و تا پایان آبان شاهد تحقق کامل نظام ارجاع الکترونیک در کلیه شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاهای این استان خواهیم بود. موهبتی تصریح کرد: یکی از احکام مهمی که در بیمه سلامت داریم، پوشش اجباری بیمه سلامت برای آحاد ایرانیان است که نیازمند اعتباراتی  خواهد بود که در رویکرد بودجه سال 97 مورد نظر است.

........از شش نقطه جهان

* پس از مدتها انتظار، نخستین مجله بریل در مصر منتشر شد: نابینایان مصری بعد از سالها انتظار بالاخره توانستند اولین شماره از مجله ای به خط بریل را در دستان خود لمس کنند. مجله ای که انتشارش راهی را باز کرده تا نابینایان علاقمند به حوزه های مختلف خبری و روزنامه نگاری به دست یافتن به شغلهای مرتبط با این موضوع امیدوار شوند. «اخبار بریل»، نام این مجله است که زیر نظر روزنامه نیمه رسمی «اخبار الیوم» منتشر میشود و موضوعات مختلفی مثل ورزش، فرهنگ، سیاست و فناوری را پوشش میدهد. «احمد المراقی»، سردبیر «اخبار بریل» به خبرگزاری «عرب نیوز» میگوید: در مسیر شکلگیری این مجله کسی برای ما فرش قرمز پهن نکرده بود. اتفاقاً برای قبولاندن لزوم تأسیس چنین مجله ای با مشکلات فراوانی مواجه بودیم. او در ادامه میگوید: نکته جالب این است که وقتی اولین نسخه از مجله را برای کسانی که مجوز تأسیس را در اختیار ما گذاشته بودند بردیم، از این که همه کاغذها سفید بودند، بسیار متعجب شدند. گروه تحریریه این مجله شامل بیست نویسنده است که همگی دچار آسیب بینایی هستند. کشور مصر با جمعیتی معادل ۹۲ میلیون نفر که تقریباً سه میلیونش را آسیبدیدگان بینایی تشکیل میدهند، از نظر منابع بریل جزو فقیرترینها در دنیا محسوب میشود. المراقی در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار با یک نابینا ملاقات کرد و وقتی از علاقه نابینایان به دسترسی به منابع مطالعاتی شنید، تصمیم به راه اندازی چنین مجله ای گرفت و در این راستا تلاشهای فراوانی کرد تا بالاخره توانست برای این مجله مجوز فعالیت بگیرد. المراقی درباره منابع درآمدی مجله میگوید: گرفتن تبلیغات برای یک مجله بریل در آغاز خیلی دشوار بود. هیچ کس حاضر نبود در یک مجله که فقط به بریل منتشر میشود آگهی بدهد. اما سر انجام توانستیم قراردادی برای تبلیغات یکی از بانکهای خصوصی مصری به امضا برسانیم. المراقی از آن دسته فعالانی است که دوست ندارد فعالیتش را به سمت دریافت کمکهای خیریه سوق دهد. او در این باره می افزاید: من سعی کرده ام به سازمانهایی نزدیک شوم که مسؤولیت اجتماعی خود را میفهمند و دغدغه پیشرفت فرهنگی کشورشان را دارند. این روزنامه نگار در باره سابقه مطبوعات ویژه نابینایان در منطقه میگوید: این مجله نخستین نشریه به خط بریل در مصر و تمام جهان عرب به شمار میرود. در حال حاضر این نشریه به شکل ماهانه و در ۶۸ صفحه منتشر میشود. هر ماه چیزی بین هزار تا دو هزار شماره از این نشریه چاپ شده و به صورت رایگان در اختیار کتابخانه ها، مدارس، دانشگاهها، انجمنها و به طور کلی محلهایی که نابینایان زیاد در آنها تردد میکنند، قرار میگیرد. المراقی تلاش میکند دامنه پوشش نشریه را در مصر گسترش دهد و آن را به یک روزنامه تبدیل کند. جذب مخاطبان از سایر کشورهای عربزبان هم از دیگر اهداف المراقی در آینده نزدیک خواهد بود. این نشریه برای نابینایان و نیازها و علاقمندیهایشان چاپ میشود.

.......ورزشی

* هدفم بهبود رکورد دوهای سرعت در پاراآسیایی است: هاجر صفرزاده گفت: برای نخستین بار من و یک پرتابگر از رشته دو و میدانی، به بازیهای پاراآسیایی جوانان اعزام میشویم که امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را به دست آوریم. وی افزود: در این مسابقات، در مواد دوهای ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر شرکت میکنم و هدف اولم این است که رکوردم را ارتقا دهم و در مرحله بعد، بتوانم مدال خوشرنگی را کسب کنم. ملیپوش دو و میدانی نابینایان اظهار داشت: از آنجا که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت میکنم، شناختی از حریفانم ندارم. من در اصفهان تمرین میکنم و یک اردوی آمادگی برای ما در نظر گرفته شده است. صفرزاده بیان داشت: دوهای ۲۰۰ و ۴۰۰ متر مواد تخصصی من است، اما به دلیل شرایط مسابقات باید در سه ماده شرکت کنم. من در مواد تخصصی خود در مسابقات جهانی سوییس مدال طلا گرفتم. وی در پایان یادآور شد: بازیهای پاراآسیایی سختتر از مسابقات جهانی جوانان است، چون تمام دوندگان آسیایی شرکت و کار را برای ما دشوارتر میکنند. بازیهای پاراآسیایی جوانان از ۱7 تا ۲۳ آذر در امارات برگزار میشود.

* دو گزینه جدید برای جانشینی مونتلا در میلان: با ثبت سومین شکست میلان در فصل جدید سری A ایتالیا، شایعاتی در خصوص احتمال برکناری وینچنزو مونتلا از سرمربیگری این تیم شنیده میشود. در ابتدا از کارلو آنچلوتی سرمربی اخراجی بایرن مونیخ به عنوان محتملترین گزینه جانشینی مونتلا نام برده میشد که این مرد ایتالیایی آن را تکذیب و اعلام کرده که تا 10 ماه آینده، قصد ندارد به دنیای فوتبال برگردد. اکنون از پائولو سوسا، سرمربی سابق فیورنتینا و والتر ماتزاری، سرمربی پیشین ناپولی و اینتر به عنوان گزینه های هدایت روسونری پس از برکناری مونتلا یاد میشود. البته مونتلا پس از باخت اخیر میلان، جلسه ای یک ساعته با ماسیملیانو میرابلی، مدیر ورزشی باشگاه داشته و از او برای ادامه فعالیتش رأی اعتماد گرفته است.

........حوادث

* اعتراف زوج آدمخوار به قتل ۳۳ نفر در روسیه: پیدا شدن یک گوشی در شهر کراسنودار روسیه سرنخی شد برای رازگشایی از جنایتهای هولناک زوج آدمخوار. این زن و شوهر در طول ۱۸ سال فعالیت،  ۳۳ نفر را به قتل رساندند و بخشهایی از اجساد آنها را خوردند. 12 سپتامبر (21 شهریور)، بخشهایی از بدن یک زن جوان در زمینهای خالی در یکی از مناطق شهر کراسنودار در روسیه پیدا شد. وقتی پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت تحقیقات برای کشف راز این جنایت شروع شد و تقریباً در همان زمان بود که کارگرانی که در یکی از خیابانها مشغول کار بودند، گوشی تلفن همراهی کشف کردند که رازگشای جنایات هولناک یک زوج شد. آنها هنگام بررسی گوشی، با عکسهایی هولناک رو برو شدند؛ عکسهایی از یک مرد که با اجساد مختلف سلفی گرفته بود و حتی در بعضی از عکسها در حال بریدن سر یک زن بود. کارگران که شوکه شده بودند، ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و کارآگاهان پلیس در جریان بررسی های تخصصی صاحب عکس ها را که مردی 35ساله به نام دمیتری باکشایف بود، شناسایی و دستگیر کردند. این مرد در همان بازجوییهای اولیه به قتل زنی که بخش هایی از جسدش در زمین های خالی پیدا شده بود اعتراف کرد و مدعی شد که پس از جنایت  بخشهایی از جسد مقتول را به همراه همسرش خورده است. با اعترافات هولناک مرد جنایتکار، مأموران همسر او را نیز بازداشت کردند و در ادامه تحقیقات از این زوج آدمخوار ابعاد تازه ای از جنایات فجیع آنها فاش شد. به گزارش دیلی میل، پلیس روسیه اعلام کرد: دمیتری باکشایف و همسر 42 ساله اش به نام ناتالیا اعتراف کرده اند که از سال 1999، تصمیم به آدمخواری گرفته و از همان زمان جنایات خود را شروع کرده اند. آنها در مدت 18 سال 33 نفر را به قتل رسانده و بخشهایی از اجساد آنها را پخته و خورده اند. بر اساس این گزارش، مأموران پلیس پس از اعترافات زوج آدمخوار، راهی خانه آنها شدند و در یخچال این زوج، با 7 بسته فریز شده رو برو شدند که داخل آنها بخشهایی از اجساد انسان بود. متهمان همچنین بخشهایی از اجساد را داخل ظرفهای شیشه ای نگهداری میکردند که تمامی آنها در مخفیگاهشان کشف شد. هم اکنون پلیس احتمال میدهد که بیشتر قربانیان زوج آدمخوار زنان هستند و با توجه به عکسهایی که از مخفیگاه آنها پیدا شده، تحقیقات برای شناسایی هویت قربانیان ادامه دارد. از سوی دیگر بررسیهای تخصصی نشان میدهد که این زوج پس از کشاندن قربانیانشان به خانه خود، از یک داروی روسی استفاده میکردند و با خوراندن آن به قربانیان، آنها را بیهوش کرده و سپس به قتل میرساندند. به گفته پلیس، همسر دمیتری یک پرستار است و این زوج در یک آکادمی نظامی مشغول کار بودند و تحقیقات جنایی در این پرونده ادامه دارد.

* گلواژه: در زندگی مهم این  نیست که به ایده آل زندگیتان برسید، بلکه مهم این است که در مسیر رسیدن به ایده آل زندگیتان حرکت کنید. الهی قمشه ای

.......چاردیواری

* با عرض سلام و آرزوی قبولی سوگواریها و عزاداریهای شما در ایام تاسوعا و عاشورا و البته تأکید بر ضرورت پیدا کردن شعور و حکمت نسبت به محتوای معنوی این ایام، افزون بر شور و غلیان احساسات در همگامی با کاروان شهدای محرم که طبیعی و در جای خود بسیار هم مثبت است. اما تماسها و پیامکهای شما که به دلیل تعطیلات، مانند همیشه نبوده است. آقای حضوری از شاهرود از مطالب ویژه محرم، به ویژه اشعار این ایام تشکر کردند. آقای ابراهیم خلیل پورانی از تهران با اشاره به اظهارات خانم فلاحی، مدیر اسبق مجتمع شهید محبی قبل از انقلاب در شبکه نسیم که به گفته آقای خلیل پورانی خدمات خود را در آن ایام منطبق با ثواب توصیف کرده اند، این اظهارات را به نوعی خلاف شأن نابینایان دانسته اند، زیرا به گفته ایشان خانم فلاحی با پول و امکانات آن وقت جامعه به اروپا رفته اند و اگر خدمتی هم به نابینایان کرده اند، انجام وظیفه بوده است و نباید آن را ثواب تعبیر کرد. در این خصوص ذکر این نکته ضروری است که کسانی که به گروههایی همچون نابینایان خدمات توانبخشی، آموزشی یا مددکاری ارائه میدهند، وظایف خود را انجام میدهند، اما افرادی که به صورت داوطلب خدماتی نه تنها به این گروه، بلکه به همه گروههای اجتماعی ارائه میدهند، با انگیزه های معنوی انجام خدمت میکنند؛ البته این امر به معنای آن نیست که افرادی هم که انجام وظیفه میکنند فاقد انگیزه های انسانی یا دینی خدمت هستند. اما به هر حال از دو فضای خدمت سخن میگوییم. اصولاً جامعه ما نیاز به کار روی ادبیات نیکوکاری دارد. آیا مراد از ثواب، تحقیر و پایین شمردن شأن انسانهاییست که به آنها خدمت ارائه میشود و پاداش ثواب هم به همین دلیل است یا ثواب، چارچوبی کلی و معنوی است که نفس خدمت بدون مزد و پاداش مادی به انسانها یا حتی حیوانات خود ارزشمند است و بخشی از دین معنوی هر انسان به جهان پیرامون خود است؟ در این خصوص بحثهای بیشتری در آینده خواهیم داشت. آقای مسعود اطهاری با اشاره به این که ایشان دارای پلاک ویژه خودروی معلولان هستند و پلیس همسر ایشان را در پارکینگ ویژه خودروی معلولان جریمه کرده اند، شکوه دارند که البته حق با ایشان است و ایشان میتوانند با مراجعه به دایره ویژه تخلفات خواهان حذف جریمه شوند، زیرا پلاک معلولان فقط به معلولان حرکتی تعلق نمیگیرد. طبعاً در مورد نابینایان فرد دیگری راننده خودرو است و این امر در فرم ویژه دریافت پلاک ذکر شده است. آقای شاه مرادی طی ایمیلی در مورد شرایط بیمه خود پس از ازدواج پرسیدن که مبهم است. لطف کنند برای پاسخ با دفتر روزنامه تماس گرفته و توضیح کامل دهند. آقای محمدرضا ثابتی نیز در مورد زمان دریافت سبد غذایی سؤال کردند که روزنامه به محض دریافت اطلاعات رسمی در این مورد اعلام میکند. هرچند وظیفه سازمان بهزیستی است که به مددجویان خود اطلاع رسانی کند. در پایان از دوستان خواهشمند هستم پرسشهای خود را کامل و شفاف مطرح کنند. با آرزوی خوشحالی شما.

.......اطلاع رسانی

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: به مناسبت درگذشت اصغر بهزادی و الله وردی میرزایی، نوازندگان قدیمی نابینا، آیین یادبودی از سوی دوستان و علاقمندان این دو هنرمند فقید برگزار میشود. لذا از کلیه علاقمندان دعوت میشود در این مراسم حضور بهم رسانند. زمان: پنجشنبه 13 مهر ماه، ساعت 15 الی 16:30؛ مکان: آموزشگاه نابینایان شهید محبی، واقع در ابتدای بزرگراه آیت ا... کاشانی، نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی.

* کتابخانه گویای آی نور ارائه میدهد: ضبط انواع کتب گویا، آموزش و رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه، آموزش کار با گوشیهای همراه. شماره تلفنهای تماس: 02133072978-09361659773

* گلواژه: وقت ما برای تأمین تسهیلاتی در زندگی صرف میشود که شاید هیچ گاه بدانها نیازی نداشته باشیم، زندگی ما تهی از شور زندگی است! جی پی واسوانی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *