شناسه خبر: 1245 منتشر شده در مورخ: 1392/9/13 ساعت: 14:51 گروه: ورزشی  
متلک‌گویی به فدراسیون جهانی فوتبال
گزارشی از صحبت‌های جنجالی مربی دورتموند علیه فیفا

متلک‌گویی به فدراسیون جهانی فوتبال

تماشای مراسم قرعه‌کشی جام جهانی برزیل برای هواداران و کارشناسان فوتبال اتفاقی تماشایی است اما مربی بورسیادورتموند به دیدنش علاقه ندارد و حتی به فیفا به خاطر حمایت غیر مستقیم از سوئیس متلک می‌‌‌اندازد.

به گزارش ایران سپید یورگن کلوپ که همیشه به «رک‌گویی» در بین مربیان مشهور است،‌ از اینکه فیفا به طور غیر مستقیم از سوئیس جانبداری کرده و تیم ملی این کشور را در سید یک قرار داده، ناراحت است.

وی شب گذشته پس از آنکه تیمش در دور سوم جام حذفی آلمان (د.اف.ب پوکال) 2 بر صفر زاربروکن دسته سومی را شکست داد، ابتدا در مورد این بازی نظرش را گفت اما بعد از آن حتی در مورد موضوعات دیگر از جمله جام جهانی و گروه‌بندی بازی‌های برزیل که سال آینده برگزار می‌شود و قرعه‌کشی آن  که جمعه‌شب انجام می‌گیرد، حرف‌های جنجالی زد.

متلک تند به فیفا

کلوپ در این مورد ابتدا به فیفا به خاطر آنکه محل سازمانی‌اش در زوریخ سوئیس است و ریاست آن برعهده سپ بلاتر،‌ افسر بازنشسته 78 ساله ارتش سوئیس است، متلک تندی انداخته است.

وی با لحن تمسخرآمیزی گفت: آنقدر قوانین‌ را تغییر دادند تا سوئیس به سید یک برسد. انگار قرار است مسابقات ورزشی را در آلپ سوئیس برگزار کنند.

به اعتقاد این مربی در فیفا با توجه به بحث ملیت رئیس‌اش و محل سازمانی خود، به نحوی غیر مستقیم تیم ملی سوئیس بی‌افتخار را در ردیف بزرگانی همچون برزیل یا آلمان که قهرمانی‌های متعددی در جام جهانی دارند، قرار داده است.

این اظهارات در حالی از سوی مربی نوگرا و صاحب سبک ژرمنی عنوان شد که تیم سوئیس به خاطر قرار گرفتن در رتبه 7 رنکینگ جهانی جای گرفته است.

 

*جای ایتالیا،‌ فرانسه و انگلیس سید 4 نیست

مربی آلمانی با متلکی که به فیفا انداخت، ‌در واقع عنوان کرد قدرت‌های سنتی و بزرگی مثل ایتالیا،‌ فرانسه یا انگلیس نباید در سید 4 قرار می‌گرفتند.

به اعتقاد این مربی این تیم‌ها دارای سابقه قهرمانی در جام جهانی هستند و فدراسیون جهانی نباید براساس رنکینگ آنان را در سید 4 قرار می‌داد. بلکه به جای سوئیس در کنار برزیل و آلمان در سید یک جای می‌گرفتند.

 

*عدم تماشای مراسم

یک بخش دیگر از حرف‌های جنجالی مربی دورتموندی‌ها نیز در ارتباط با مراسم قرعه‌کشی بود که از ساعت 19 (به وقت تهران) در برزیل آغاز می‌شود.

همان مراسمی که نمایندگان تیم ملی ایران از جمله کارلوس کی‌روش به خاطر حضور تیم کشورمان در آن، حاضر هستند. کلوپ در این باره اظهار داشت علاقه‌ای به تماشای مراسم ندارد و بعد از طریق اخبار در جریان گروه‌‌بندی‌ها قرار خواهد گرفت.

مربی 46 ساله گفت: علاقه‌ای ندارم بنشینم و مراسم قرعه‌کشی را تماشا کنم. من حتی قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا را که خودم با دورتموند در آن حضور دارم، را تماشا نمی‌کنم چه برسد به جام جهانی.

وی افزود: بعدا خودم از طریق رسانه‌ها خبر دار می‌شوم که کدام تیم با دیگری همگروه شده است.

*یک متلک دیگر

کلوپ وقتی به این‌بخش از صحبت خود رسید، باز به فیفا طعنه زد. او اظهار داشت: خیلی قشنگ است که فیفا قرعه‌کشی را به صورت مراسم غول تماشایی در می‌آورد اما این سازمان خیلی راحت می‌توانست قرعه‌کشی کند و به بعد نتیجه را به فدراسیون‌ها اطلاع دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *