شناسه خبر: 12410 منتشر شده در مورخ: 1396/6/29 ساعت: 12:04 گروه: اجتماعی  
تعیین مجازات برای عدم اشتغال معلولان از سوی دستگاه‌های دولتی

تعیین مجازات برای عدم اشتغال معلولان از سوی دستگاه‌های دولتی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای لحاظ نشدن سه درصد سهمیه اشتغال معلولان از سوی دستگاه‌های دولتی، مجازات قضایی درنظر گرفتیم.

به گزارش ایران سپید  انوشیروان محسنی بندپی در همایش هفته جهانی ناشنوایان گفت: تاکنون ۳ هزار و 105 کودک از خدمات مراکز ناشنوایی بهره مند شده اند که در این مراکز آموزش های تربیت شنیداری برای اعضای خانواده نیز جهت برقراری ارتباط با کم شنوا و ناشنوایان ارائه می شود.

وی با اشاره به کاشت حلزون برای کودکانی که به آن نیاز داشتند، بیان داشت: اکنون 98 کارشناس در 72 واحد گفتار درمانی در حال ارائه خدمات هستند و 101 هزار و 718 نفر نیز از این خدمات بهره مند شدند.

محسنی بندپی افزود: سه هزار و 689 ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش مستقیم بهزیستی قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای لحاظ نشدن سه درصد سهمیه اشتغال معلولان از سوی دستگاه های دولتی، مجازات قضایی درنظر گرفتیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه ثبت رسمی «زبان اشاره» در این قانون لحاظ شده است افزود: از بیش از یک میلیون و 300 هزار معلول ثبت شده در سامانه سازمان بهزیستی کشور، 215 هزار و 223 نفر آنان دچار ناشنوایی هستند. 

وی اظهارداشت: ناشنوایی یکی از معلولیت های پنهان و از شایع ترین معلولیت ها است.

 

در این همایش همچنین حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام تشکیل کمیته پژوهشی زبان اشاره اظهار کرد: اولین جلسه این کمیته درهفته ناشنوایان از دوم تا هشتم مهرماه برگزار می شود. 

وی افزود: هدف از تشکیل این کمیته، استاندارد کردن زبان اشاره است تا در این زمینه گام های اساسی برداشته شود. 

نحوی نژاد به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: امسال برای ما سال حساسی است چرا که این لایحه برای استضعاف زدایی وعدالت محوری، دو سال است که تمام مراحل بررسی آن به پایان رسیده و ایرادات آن برطرف و آماده است که مجلس، آن را تصویب کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: با تصویب این لایحه توسط مجلس، مطالبات معلولان در زمینه های تحصیلی، بهداشت، مسکن و دیگر موارد محقق خواهد شد. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *