شناسه خبر: 12397 منتشر شده در مورخ: 1396/6/28 ساعت: 13:21 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 28 شهریور 1396

روزنامه سه شنبه 28 شهریور 1396

مناسب سازی باید به مطالبه جدی معلولان و سمنها تبدیل شود - دستور العملها و اولویتهای کاری وزیران ابلاغ شد - افتتاح سامانه فرزند خواندگی - طعم تلخ قاچاق در کام صنعتکاران شیرینی و شکلات - نانهای سنتی، صنعتی شوند - مسواک ویژه معلولان ساخته شد - شیدا، احیا کننده تصنیف ایرانی - اعلام اسامی اردو نشینان شنای نابینایان

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 28 شهریور 1396

28 ذی الحجه 1438

29 سپتامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5672

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

مناسب سازی باید به مطالبه جدی معلولان و سمنها تبدیل شود 2

دستور العملها و اولویتهای کاری وزیران ابلاغ شد 5

افتتاح سامانه فرزند خواندگی 7

طعم تلخ قاچاق در کام صنعتکاران شیرینی و شکلات 9

نانهای سنتی، صنعتی شوند 10

مسواک ویژه معلولان ساخته شد

شیدا، احیا کننده تصنیف ایرانی 13

اعلام اسامی اردو نشینان شنای نابینایان

دختری که با پای خود به اسارتگاه شیطانی رفت

 

........ویژه

* مناسب سازی باید به مطالبه جدی معلولان و سمنها تبدیل شود: قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گفت: مناسب سازی معابر، ادارات و محیط زندگی باید به یکی از مطالبات جدی معلولان و تشکلهای مردم نهاد تبدیل شود. سید حسین خادم حسینی در همایش کمیته های توانبخشی و تسهیل دسترسی و مناسب سازی محیط زندگی با اشاره به راه اندازی سامانه معبر اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته تا مرداد ماه سال جاری، بالغ بر ۳ هزار پیام به این سامانه از سوی معلولان و خانواده های آنها ارسال شده که تنها ۷۰ مورد آن مربوط به مناسب سازی بوده است. وی بیان کرد: این امر نشان میدهد که معلولان فارغ از مشکلات عدم مناسب سازی، دغدغه های دیگری دارند؛ در حالی که اگر مناسب سازی صورت گیرد، توانمند سازی معلولان تسهیل میشود و در واقع میتوان گفت که مناسب سازی بستر توانمند سازی معلولان است. خادم حسینی تأکید کرد: معتقدم مناسب سازی باید به مطالبه جدی معلولان و تشکلهای مرتبط تبدیل شود تا مسئولان نیز نسبت به این امر مهم اهتمام جدیتری داشته باشند. وی عنوان کرد: در سال جاری رصد شهرداریهای سراسر کشور را در برنامه خود خواهیم داشت؛ زیرا بخش عمده ای از مناسب سازی فضای شهری بر عهده شهرداریها است. قائم مقام دبیرخانه ستاد مناسبسازی ادامه داد: در بخش برون سازمانی همکاریهایی در راستای مناسب سازی در حال انجام است و به همین منظور کمیته ابنیه راه اندازی شده است. در این کمیته بحث مناسب سازی تمام ابنیه مرتبط با بهزیستی در سراسر کشور رصد و نسبت به مناسب سازی اقدام میشود؛ زیرا شایسته نیست بهزیستی مطالبه گر مناسب سازی باشد، اما در بدنه این سازمان هنوز ساختمانهایی وجود داشته باشد که برای عبور و مرور معلولان مناسب نیست. تشکلهای مردم نهاد نیز باید به موضوع مناسب سازی شهری به دقت توجه کنند و در سایه این توجه، دیگر نباید شاهد اجرای پروژه هایی در سطح شهرها باشیم که مناسب سازی در آنها مد نظر قرار نگرفته است. وی تصریح کرد: در صورتی که تشکلهای مردم نهاد چنین مواردی را گزارش کنند، ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی به سرعت وارد عمل خواهد شد و از ادامه فعالیت جلوگیری خواهد کرد. خادم حسینی با اشاره به این که در جشنواره شهید رجایی، مناسب سازی دستگاهها به عنوان یکی از آیتمهای دارای امتیاز بالا مد نظر قرار گرفته شد، افزود: به دنبال این اقدام، بسیاری از دستگاهها به تکاپو برای مناسب سازی افتادند و حتی دیگر صحبتی از نداشتن بودجه و... نیست و از این امر میتوان به عنوان یک اقدام ارزنده در راستای مناسب سازی ادارات یاد کرد. وی همچنین از تدوین سند راهبردی در این راستا خبر داد و گفت: چشم اندازی که در این سند راهبردی مد نظر قرار گرفته این است که تا پنج سال آینده که شروع آن از سال ۹۶ است، بحث مناسب سازی برای آحاد مردم شناخته شده باشد و همه دستگاهها وظایف خود را در این زمینه بدانند و اقدامات جدی را در این زمینه آغاز کنند.

......سیاسی

* رئیس جمهوری دستور العملها و اولویتهای کاری وزیران را ابلاغ کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیشتر با استناد به اصول 87 و 133 قانون اساسی و پس از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی، با صدور احکامی وزیران کابینه دوازدهم دولت را منصوب کرده بود و مقرر شد ضمایم این احکام که شامل برخی دستور العملها و تعیین اولویتهاست نیز به آنها ابلاغ شود. بر اساس این ضمایم، وزیران موظف شده اند برنامه های وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت گیریها و اولویتهای مطرح شده تنظیم کرده و برنامه های اجرایی را ظرف دو ماه به دفتر رئیس جمهوری ارائه کنند. همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شده است هر 6 ماه یک بار گزارش مقایسه ای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویتهای ابلاغی را به دفتر رئیس جمهوری ارائه کند تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامه ها ارزیابی شود. ضمایم احکام وزیران، شامل اولویتهای عمومی و اولویتهای تخصصی هر وزارتخانه است که وزیران باید در دوره تصدی خود آنها را نصب العین قرار داده و اجرایی کنند.

* سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای گفت: دبیر کل معتقد است که تصمیم یکجانبه برای برگزاری همه پرسی در این زمان سبب انحراف از مبارزه با داعش میشود. وی افزود: باز سازی مناطق بازپس گرفته شده از داعش که بسیار ضروری است و همچنین تأمین بازگشت امن، داوطلبانه و با احترام بیش از 3 هزار پناهجو و آواره نیز منحرف میشود.

* مرتضی صفاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که باید برای حفظ برجام تلاش کنیم، گفت: حفظ این سند از یکجانبه گرایی آمریکا جلوگیری میکند. وی افزود: برجام ممکن است ضعفهایی داشته باشد، اما نکات قوت بسیاری دارد که اگر حفظ شود، علت سر و صدای آمریکا مشخص میشود و میتوان از آن بهره برداری خوب کرد.

 

.......اجتماعی

* افتتاح سامانه فرزندخواندگی: انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی از افتتاح سامانه فرزندخواندگی خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در تهران انجام میشود و پس از گذراندن فاز آزمایشی به سرعت در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. وی افزود: این سامانه برای سه گروه از متقاضیان راه اندازی شده، اول افرادی که بچه دار نمیشوند، دوم خانواده هایی که یک فرزند دارند و در مرحله سوم نیز دختران مجرد میتوانند برای ثبت نام و تقاضای فرزندخواندگی در این سامانه اقدام کنند. به گفته بندپی، در حال حاضر واگذاری فرزند به خانواده های متقاضی سه ماه زمان میبرد که نسبت به گذشته کوتاهتر شده است.

* ویژگیهای کفش مناسب برای دانشآموزان: یاسر نژادی، متخصص ارتوپدی و جراح استخوان و مفاصل گفت: کفش کودکان زیر 3 سال نباید پاشنه داشته باشد و برای کودکان بالای سه سال نیز بهتر است از کفشهایی که دارای پاشنه 2.5 سانتیمتری هستند، استفاده شود. وی تصریح کرد: پوشیدن کفشهایی که بیشتر از 2.5 سانتیمتر پاشنه دارند، منجر به وارد شدن فشار به قسمتهای جلو و پنجه پا خواهد شد که این فشار وارده در بلند مدت باعث ناراحتی و درد مزمن و گاه شکستگیهایی که به استرس «فراکچر معروفند»، میشود.

* برگزاری اردوهای دانشآموزی فعلاً ممنوع است: بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه تلخ اتوبوس دانشآموزان هرمزگانی و ابراز همدردی با خانواده های ایشان گفت: انجام هر گونه اردو و تردد دانشآموزان در شهر تا تدوین آیین نامه جدید ممنوع است.

* پیشبینی جمعآوری کمک ۳ میلیاردی به دانشآموزان: محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در رابطه با جمعآوری کمکهای نقدی در مراسم جشن عاطفه ها گفت: پیشبینی میشود در سال جاری ۳ میلیارد تومان کمک نقدی جمعآوری و در اختیار دانشآموزان محروم قرار گیرد.

 

.......اقتصادی

* طعم تلخ قاچاق در کام صنعتکاران شیرینی و شکلات: مغازه ای، دبیر انجمن تولید کنندگان شیرینی و شکلات با بیان این که در حال حاضر شرکتهای داخلی هزار و 600 تن شیرینی و شکلات تولید میکنند، گفت: از میزان تولیدات این بخش، دویست هزار تن صادر و مابقی آن به میزان حدود یک میلیون و سیصد هزار تن در بازار داخلی عرضه شده است.

* زنجیره سیب امسال راه اندازی میشود: شاهرخ شجری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی زنجیره سیب در نیمه دوم سال جاری خبر داد. وی افزود: بر اساس این مصوبات، صادر کنندگان برای حضور در زنجیره سیب باید سالانه 500 تن تجارت بین الملل یا 100 تن محصول فرآوری شده به ارزش 500 هزار دلار داشته باشند. شجری ادامه داد: همچنین این زنجیره، حلقه های پیش از برداشت تا برداشت، درجه بندی و بسته بندی، حمل و نقل، فرآوری و مصرف سیب را شامل میشود.

.......بهداشت و سلامت

* نانهای سنتی، صنعتی شوند: معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: توصیه ما استفاده مردم از نانهای صنعتی است. مهندس سمیره صباح با اشاره به نقش مهم خمیر ترش در تهیه نان، بویژه نانهای مسطح تکلایه تصریح کرد: هنوز هم قاطبه این نانها مطابق روشهای سنتی و با بهره مندی از روش خمیر ترش تهیه میشود. خمیر ترش از مخلوط کردن آب و آرد حاصل از انواع غلات و حبوبات و نگهداری آن به مدت یک شب در هوای گرم و مرطوب به دست میآید. صباح در تشریح مراحل تهیه خمیر ترش، مرحله اول را  تهیه استارتر تازه، مرحله دوم را شروع ترشیدگی خمیر و مرحله سوم را ترشیدگی کامل خمیر عنوان کرد. خمیر ترش حجم دهنده نان مسطح و عطر و طعم دهنده آن است. نانهای حاصل از خمیر ترش در مقایسه با نانهای تهیه شده با مخمر نانوایی، دارای بافتی فشرده تر و کیفیت جویدنی بهتری هستند. کیفیت خمیر ترش تحت تأثیر کیفیت آرد، میزان جذب آب، هوا دهی، میزان نمک، درجه حرارت و زمان بوده که نقش مهمی در فرآیند تهیه خمیر ترش دارد. آرد با درصد استخراج بالا نیازمند مقادیر اسید بیشتری جهت رسیدن به PH مناسب در خمیر ترش نسبت به آرد با درصد استخراج پائین است. ما  در راستای نظارت بر این ماده غذایی، غنی سازی آن را با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار داده ایم.

* به کیفیت فرآورده های بهداشتی تولید داخل اعتماد کنید: رئیس سازمان غذا و دارو، بر ضرورت تولید محصولات با کیفیت، آن هم در بسته بندی مطلوب برای اعتماد آفرینی مردم به فرآوردههای بهداشتی داخلی تأکید کرد. دکتر غلامرضا اصغری گفت: در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، هر ارزی که بی توجیه عقلانی از کشور خارج شود، خیانت به ملت تلقی میگردد. این که غایت استدلال ما برای ارائه مجوز به برخی کالاهای بی ارزش، صرفاً رخ ندادن قاچاق آن محصول باشد، اصلاً استدلال منطقی نیست.

 

.......دانش و فناوری

* مسواک ویژه معلولان ساخته شد: یک مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت مسواکی برای معلولان شد که قابلیت کاربرد راحتی نسبت به مسواکهای معمولی دارد. مریم حمیدی، مخترع «شستشو دهنده خودکار دهان و دندان معلولان» اظهار داشت: این محصول عمل شستشوی دهان و دندان را با فشار و زاویه بندی صحیح انجام میدهد و دارای تخلیه خودکار بوده که قابلیت استفاده برای معلولان بدون دست خواهد بود. این دستگاه نیز عمل ماساژور را برای جلوگیری از ابتلا به ژنژویت لثه و کمک به خون رسانی بهتر آن انجام میدهد. حمیدی با تأکید بر این که این محصول اکنون آماده برای تولید صنعتی است، بیان داشت: بهزیستی، خانه سالمندان و افراد معلول میتوانند مخاطبان این محصول باشند. بهداشت دهان بسیار مرتبط با بیماریهای قلبی و غیره است و از سویی خدمات کمی در دندان پزشکی شامل حال معلولان میشود؛ از این رو این دستگاه میتواند بسیار کاربردی باشد.

.......آهنگ و درنگ

* شیدا، احیا کننده تصنیف ایرانی: در شماره پیش، از میان سبکهای موسیقی هنری به سراغ تصنیف رفتیم و معنا و مؤلفه های این سبک موسیقایی را مورد بررسی قرار دادیم و قدم در وادی پر پیچ و خم تصنیف ایرانی گذاشتیم و در گام نخست، به سراغ علی اکبر خان شیدا، از شناخته شده ترین تصنیفسازان معاصر ایرانی رفتیم.

شاید دانستن این نکته جالب باشد که قدیمیترین تصنیف در دوران بالنسبه جدید که ثبت شده است، تصنیفی است که ۶۰ سال پیش از تولد شیدا سروده شده است. این تصنیف که در میان مردم جنوب ایران و فارس رواج داشته، یک روایت عامیانه از خیانت به شاهزاده زند، لطفعلی خان زند است که با همه شجاعت راه به جایی نمیبرد و حکومت را به آغا محمدخان قاجار واگذار میکند. تصنیفی هم در میان مردم فارس در دوره ای که شیدا ۳۳ ساله بوده رواج داشته است که در شرح احضار فرهاد میرزا، حاکم سختگیر فارس به تهران است.

تا پیش از شیدا چیزی از سرایندگان تصنیفها که احتمالاً به صورت بداهه خوانی سروده میشده است نمیدانیم و تنها در تصنیفهای مختلف نشانه های سروده ای از شاعری را میبینیم (نظیر نشانه های شعری که صبا در دعوت از لطفعلی خان زند سروده در تصنیف مربوط به او).

در میان تصنیفهای تقریباً همزمان با شیدا یا اندکی قبل از آن میتوان از تصنیف «ای تیر غمت را دل عشاق نشانه» نام برد که شعر آن از خیالی بخارایی است، همچنین «خسرو خوبان» با شعری از عراقی، «بار فراق دوستان» با شعری از سعدی، «چهره به چهره» با شعری از طاهره قرة العین و «تمنای وصال» با شعری از خیالی بخارایی و شیخ بهایی که از شناخته شدهترین نمونه این تصنیفها هستند. چنانکه در این ترانه ها دیده میشود، میان این ترانه ها که اکثراً در مجالس اهل طریقت خوانده میشده، با ترانه هایی که در کوچه و بازار شنیده میشد، تفاوت وجود دارد. همچنین در این ترانه ها شاعر تصنیفساز نیست و ساختار شعری آن با شکل تاریخی تصنیفهای مردم پسند متفاوت است. میماند تصنیفهای مردم پسندی مانند «تو مگر ماه نکو رویانی» که شاعران شناخته شده ای ندارد.

علی اکبر شیدا احتمالاً نخستین تصنیفساز شناخته شده موسیقی ایرانی است. تقریباً ۲۲ تصنیف سروده شده از شیدا در اختیار داریم که از نظر مضامین، زبان شعری و نوع آهنگها دارای مشخصات سبکی خاص شیدا هستند. مرور تاریخ و فضای شعر و موسیقی در دوران شیدا به ما کمک میکند تا موقعیت او را در احیای دوباره تصنیف ایرانی و زمینه های اثر پذیری و اثر بخشی او درک کنیم. در شماره پیش تصنیف بت چین از علی اکبر خان شیدا را باهم شنیدیم. در این شماره اجرایی از تصنیف «دل شیدا» از دیگر ساخته های تصنیفساز بزرگ ایرانی را با صدای جناب شهرام ناظری خواهیم شنید. بریده ای از این تصنیف که از خلاقانه ترین آثار شیدا محسوب میشود را از روی سایت دانلود و گوش کنید.

* گلواژه: سه چیز در زندگی هست که دیگر نمیتوانید به دستش بیاورید: کلمات بعد از گفته شدن، لحظه ها بعد از از دست دادن، زمان بعد از سپری شدن. نلسون ماندلا

.......ورزشی

* اعلام اسامی اردو نشینان شنای نابینایان: در پایان رکورد گیری و انتخابی تیم ملی شنای نابینایان و کمبینایان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان، هشت شناگر جهت حضور در اردو انتخاب شدند. در مسابقات انتخابی شنا که به منظور شرکت در بازیهای پاراآسیایی جوانان با حضور ۱۵ شناگر برگزار شد، علیرضا امیری از مازندران، امیرحسین سعادتی مقدم و امیر رضا اسلامزاده از خراسان رضوی، رادین جعفری از البرز و ابو الفضل قاسمی از یزد در رده سنی نوجوانان و محمد ابراهیم عمرانی از خراسان رضوی، مسعود محمودی از مازندران و امیرمحمد صدیفی از البرز در رده سنی جوانان، توسط کمیته فنی انجمن شنا انتخاب شدند. بعد از نظر کمیته فنی، فهرست شناگران به فدراسیون نابینایان و کمیته ملی پارالمپیک اعلام خواهد شد. انتخاب این نفرات، برای حضور در بازیهای پاراآسیایی جوانان که در مالزی برگزار میشود، قطعی نیست و میبایست عملکرد این ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور که آبان ماه برگزار خواهد شد، مورد ارزیابی قرار گرفته و چنانچه هر کدام در شرایط مناسب باشند، به این رقابتها اعزام خواهند شد.

* نتایج دور اول و دوم شطرنجبازان استان تهران در مسابقات کشوری قرقیزستان: تیم شطرنج نابینایان و کمبینایان استان تهران در رقابتهای کشوری قرقیزستان شرکت کرده است. این مسابقات با حضور 43 شطرنجباز (بوتان 2 شرکت کننده، ایران 6، قزاقستان 1، قرقیزستان 31 و تاجیکستان 3 ورزشکار) برگزار میشود. تیم تهران با ترکیب امید کریمی، امیر ربی، محمدرضا علیزاده، محمد دوستی، عرفان محمدعلیزاده و صدیقه سرگزی در این رقابتها حاضر شده است. در دور اول مسابقات شطرنج کشوری قرقیزستان، هر 6 شطرنجباز تهرانی بر حریفان خود پیروز شدند. در دور دوم، امید کریمی، عرفان محمدعلیزاده، محمدرضا علیزاده و صدیقه سرگزی بر رقبای خود پیروز شدند. امیر ربی با حریفش به نتیجه تساوی دست یافت و محمد دوستی نیز شکست خورد.

.......حوادث

* دختری که با پای خود به اسارتگاه شیطانی رفت: مرد 45 ساله در جریان آشنایی اینترنتی با دختری 19 ساله، خود را به عنوان پسر جوانی معرفی کرد و مدعی شد قصد ازدواج با او را دارد. این شیطان صفت، دختر جوان را به بهانه ازدواج از شهری در اطراف تهران به پایتخت کشاند و پس از تعرض وحشیانه، در خانه ای زندانیش کرد. تا این که با گذشت چند روز این دختر را بیهوش در یکی از بوستانها رها کرد. روز نوزدهم شهریور امسال، پرونده این ماجرای هولناک به دستور قاضی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان در تحقیق از دختر نگونبخت که به بیمارستان انتقال یافته بود، پی بردند او مورد آزار مردی به نام شاهین قرار گرفته است. قربانی جنایت سیاه به کارآگاهان گفت: از طریق شبکه مجازی با فردی که خودش را شاهین و ۲۵ ساله معرفی کرده بود، آشنا شدم. ارتباط تلگرامی من و شاهین حدود دو ماه ادامه داشت. طی این مدت شاهین چندین تصویر از خودش برایم فرستاد و بارها پیشنهاد ازدواج داد تا این که دوم شهریور وقتی برای گرفتن کارنامه از خانه خارج شدم تصمیم گرفتم تا با شاهین ملاقات کنم و برای همین با او قرار ملاقات گذاشتم. در محل قرار، در حالی که منتظر آمدن شاهین بودم، ناگهان مردی حدود ۴۵ ساله به سراغم آمد و مدعی شد که از طرف شاهین آمده است. این شخص به بهانه بردن من نزد شاهین، مرا سوار یک خودرو سواری پژو کرد. او در راه یک ساندویچ به من تعارف کرد که به محض خوردن قسمت کوچکی از آن بیهوش شدم و نمیدانم چه مدت بیهوش بودم و طی این مدت چه اتفاقی افتاد. فقط زمانی که چشمانم را باز کردم، متوجه شدم که داخل یک خانه هستم. زمانی که متوجه شدم توسط این شخص مورد تجاوز قرار گرفته ام، با او درگیر شدم و قصد خارج شدن از خانه را داشتم که بشدت کتکم زد. این مرد چندین روز با تهدید و کتک مجبورم کرد تا کارهای خانه اش را هم انجام بدهم. تا این که یک روز با خوراندن یک لیوان نوشیدنی دوباره بیهوشم کرد و وقتی به هوش آمدم، متوجه شدم که در بیمارستان بستری هستم و طبق گفته پرستارهای بیمارستان، حدود یک هفته در کما بوده ام. در بیمارستان به من گفته شد که مرا در حال بیهوشی در داخل یک پارک پیدا کرده اند و به بیمارستان آورده اند. کارآگاهان پس از تحقیقات فنی-پلیسی، موفق به شناسایی فردی به نام «ناصر. ش» (متولد ۱۳۴۸) در خیابان کارگر شدند و او را روز ۲۵ شهریور در خانه اش دستگیر کردند. قربانی ماجرا نیز با دیدن این مرد تأیید کرد که توسط او ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته است. ناصر در بازجوییها وقتی چاره ای جز بیان حقیقت ندید، به ربودن فرزانه اعتراف کرد و گفت: «در فضای مجازی و با استفاده از تصویر یک پسر جوان خود را شاهین ۲۵ ساله معرفی کرده و با این حیله و ترفند، با دختر ساده دل طرح دوستی ریختم. بعد هم او را به مخفیگاهم کشاندم و...» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «در حال حاضر بازجوییهای تخصصی از متهم با دستور قاضی ادامه دارد.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *