شناسه خبر: 12302 منتشر شده در مورخ: 1396/6/5 ساعت: 09:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 5 شهریور 1396

روزنامه یکشنبه 5 شهریور 1396

پاسخ آموزش و پرورش به جنجال شرایط استخدام - واکنش نجفی به شایعات - اطلاع ندادن کودک آزاری جرم است - هزینه سنگین توانبخشی بر دوش خانواده - تشکیل کمپین توقف حذف اپلیکیشنهای ایرانی از اپ استور - خداحافظی «دورهمی» با مخاطبان - کسب سهمیه مسابقات جهانی توسط گلبال آقایان - جزئیات قتل زن جوان از زبان قاتل

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 5 شهریور 1396

5 ذی الحجه 1438

27 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5653

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

پاسخ آموزش و پرورش به جنجال شرایط استخدام 2

واکنش نجفی به شایعات 5

اطلاع ندادن کودک آزاری جرم است 7

هزینه سنگین توانبخشی بر دوش خانواده 8

تشکیل کمپین توقف حذف اپلیکیشنهای ایرانی از اپ استور 10

خداحافظی «دورهمی» با مخاطبان 12

کسب سهمیه مسابقات جهانی توسط گلبال آقایان

جزئیات قتل زن جوان از زبان قاتل

اطلاع رسانی

.......ویژه

* پاسخ آموزش و پرورش به جنجال شرایط استخدام: اعلام جزئیات شرایط استخدام معلم با واکنش مردم مواجه شد. این موضوع اگرچه تازه نبود، اما انتشار جزئیاتی مانند این که نداشتن قد و وزن مناسب، داشتن نقص عضو مشهود و تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندامها و زشتی صورت بر اثر سوختگی، سوانح یا عوامل دیگر در صورت یا قسمتهای ظاهری و نمایان بدن، همچنین استفاده از دست و پای مصنوعی مانع معلم شدن است، با اعتراض گسترده کاربران شبکه های اجتماعی همراه بود. پس از این واکنشها بود که رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در توضیح این موضوع گفت: «باید این ضوابط را به 2 دسته تقسیم کرد؛ نخست ضوابطی که محدودیتهایی برای استخدام ایجاد میکند و دوم ضوابطی که پرونده پزشکی داوطلب را تشکیل میدهد، اما مانع استخدام نیست.» اسفندیار چهاربند گفت: «تصور میشود مواردی چون ناباروری جزو موارد محدود کننده است؛ در حالی که این گونه نیست و در طول 2 سال گذشته که این شیوه نامه اجرا میشده، موردی نداشته ایم که شخصی به این دلیل منع یا محدود شده باشد. ما در پرونده پزشکی اطلاعات مربوط به وضعیت روحی و جسمی داوطلب را ثبت میکنیم. آن چه که بیشتر مانع استخدام میشود، مشکلات ناشی از معلولیتهای جسمی است که این مهم نیز باید متناسب با شرح وظیفه معلمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در هنرستانهای فنی و حرفه ای، معلولیت جسمی مانع انجام وظیفه حرفه ای میشود، اما ممکن است مشکلی چون ضعف شنوایی برای مدارس استثنایی مسأله ای ایجاد نکند و بتوانیم از فردی که چنین معلولیتی دارد در مدارس استثنایی استفاده کنیم.» وی در مورد شیوه نامه جدید گفت: در مورد استخدام معلولان با توجه به سهمیه سه درصدی آنها مقرر است متقاضیان از سوی بهزیستی معرفی شوند و برای همین در شیوه نامه جدید، این موارد را حذف کردیم. عمدتاً مواردی که باقی مانده، مربوط به بینایی، شنوایی سنجی، آمادگی شرایط جسمانی برای رشته ای که افراد برای تدریس در آن در نظر گرفته میشوند. در توضیح این فرایند باید بگویم بهزیستی با سازمان مدارس استثنایی ما توافق میکند؛ مثلاً این نوع از معلولیت مانع انجام وظیفه نمیشود، سه درصدی که از سوی بهزیستی معرفی میشود وارد دانشگاه فرهنگیان میشود و به سمت رشته های شغلی ای میرود که با نوع معلولیتش تناسب دارد و بنا بر قانون و رعایت اصل حقوق معلولان در جای مناسب جذب میشود. همچنین مهدی ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با همشهری گفت: اظهاراتی مبنی بر این که "اگر معلمانی دارای شرایط فیزیکی مناسب نباشند، به مدارس استثنایی هدایت میشوند" مطرح شده بود که این موضوع درست نیست، چرا که دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست و قانون و ضوابط برای مدارس استثنایی و عادی یکسان است.

* گلواژه: موفقیت بر روی ستونهای شکست شکل میگیرد. سری چتری

 

 

 

.......سیاسی

* واکنش نجفی به شایعات. محمدعلی نجفی، شهردار تهران در واکنش به شایعات هفته های اخیر در جلسه با معاونان و مدیران شهرداری گفت: هدف اول و مهم ما خدمت به نظام و مردم و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. نیامدیم که شهرداری را به هم بریزیم. شایعه کرده بودند ۱۰ گروه در حال برنامه نوشتن برای من بودند! شایعه کرده بودند ۸۰۰ مدیر بلافاصله در شهرداری مستقر میشوند که صحت نداشت. شایعه کرده بودند که تعداد کارمندان شهرداری را به ۱۵ هزار نفر تقلیل میدهم که صحت نداشت.

* واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دولت دوازدهم سیاست توسعه متوازن کشور را با جدیت دنبال میکند.

* محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فعالیتهای دولت یازدهم در 4 سال گذشته حرکت در جهت عادی سازی وضع بحرانی کشور بود و نمره دولت از این بابت قابل قبول است.

* حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، با بیان این که اصولگرایان دچار افول شده اند، گفت: اصولگرایان به اسم، دور هم جمع میشدند، ولی اینها قادر به تصمیم گیری نبودند و پشت صحنه به آنها میگفتند که چه باید بکنند. * حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی کار درباره رأی اعتماد بالای مجلس به دولت دوازدهم و این که نسبت به ادوار گذشته بیشترین رأی موافق را کسب کرد، گفت: مجلس به وزرای کابینه رأی اعتماد داد که به نوعی اعلام همکاری و موافقت با برنامه ها و سیاستهایی بود که دولت میخواهد اجرا کند. * سباستین گورکا، دستیار ویژه رئیس جمهوری آمریکا و مشاور ضد تروریسم ترامپ در تازه ترین نشانه تداوم اختلافها در کاخ سفید، روز جمعه از سمت خود استعفا کرد. گورکا به دلیل دیدگاههای نژادپرستانه اش بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

* یک ایرانی در مالزی به اتهام استعمال سیگار در هواپیما به دو روز زندان و 590 دلار جریمه محکوم شد.

.......اجتماعی

* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأیید این که ۶۷ درصد حقوق بازنشسته ها از تورم پایینتر است و قدرت خرید آنها نیز کم شده، گفت: «اقتصاد ما هم اکنون کشش ندارد، ولی استراتژی ما این است که قدرت خرید کارگران و بازنشستگان را افزایش دهیم. راهبرد ما افزایش پلکانی حقوق و دستمزد است.»

* مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلفن اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳، گفت: اگر کسی میداند که جایی کودک آزاری اتفاق افتاده، حتماً باید آن را خبر دهد و عدم اطلاع آن جرم است؛ به آن معنا که برای آن حبس و جزای نقدی در نظر گرفته اند.

* رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مطابق الزامات ثبت نام، آخرین فرصت ثبت نام دانشآموزان در مدارس تا پایان مرداد ماه اعلام شده است، اما به دانشآموزانی که بنا به دلایلی از ثبت نام بازمانده اند، کمک خواهیم کرد که کار ثبت نامشان انجام شود.

......بهداشت و سلامت

* هزینه سنگین توانبخشی بر دوش خانواده: عضو هیئت علمی کاردرمانی با انتقاد از بیمه نشدن خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی، تأکید کرد که این موضوع ادامه روند درمان و همچنین اقتصاد خانواده کودکان نیازمند به این خدمات را تحت تأثیر قرار میدهد. فائزه دهقان درباره نتیجه تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی گفت: هزینه هر نیم ساعت کاردرمانی و گفتار درمانی در سطح کارشناس 44 هزار تومان است. کاردرمانی و گفتار درمانی برای انواع اختلالات مانند اوتیسم، بیش فعالی، دیستروفی عضلانی و انواع سندرمهای ژنتیکی کاربرد دارد. این اختلالات ژنتیکی رشد یک کودک را با مشکل مواجه میکنند و اگر درمان شود میتواند مانند فردی توانمند و مستقل زندگی کند.

* انجام عمل پیوند قرنیه با کمترین هزینه در ایران: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به روند پیوند قرنیه در ایران گفت: عمل پیوند قرنیه بیش از ۴۰ سال است که در کشور ما انجام میشود و از همین رو، همه شرایط لازم برای انجام این نوع پیوند در داخل فراهم است. دکتر جواد هاشمیان با اشاره به بانک چشم ایران، گفت: در حال حاضر مشکلی یا موضوعی در زمینه پیوند قرنیه در کشور نداریم که بخواهیم به کشورهای پیشرفته در این زمینه وابسته باشیم. در حال حاضر در تمامی استانها عمل پیوند قرنیه انجام میشود و خوشبختانه وضعیت بانک چشم در ایران به گونه ای است که انتظار برای پیوند قرنیه به دو هفته نمیرسد. ضمن این که هزینه های این عمل در کشورمان از سایر کشورها که این عمل را انجام میدهند، ارزانتر است. بطوری که از کشورهای همسایه نیز متقاضی عمل پیوند قرنیه داریم. امسال بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، ۱۳ الی ۱۶ آذر در تهران برگزار میشود و در آن با حضور اساتید چشمپزشکی از سراسر کشور و 5 مهمان خارجی آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیوند قرنیه بررسی میشود.

 

.......دانش و فناوری

* کمپین توقف حذف اپلیکیشنهای ایرانی از اپ استور تشکیل شد: به دلیل حذف اپلیکیشنهای ایرانی از فروشگاه اپلیکیشن اپل (اپ استور)، کمپین توقف حذف اپلیکیشنهای ایرانی از اپ استور تشکیل شد. وزیر ارتباطات نیز به این کمپین پیوسته است. از روز پنجشنبه دوم شهریور ماه جاری، اپلیکیشنهای ایرانی در حال حذف شدن از اپ استور هستند و شرکت اپل، علت را تحریمهای ایران اعلام کرده است. در همین حال از زمستان سال گذشته تا کنون اپل طی اقدامات مختلف و به شکل مغرضانه ای حذف اپلیکیشنهای ایرانی از اپ استور را در دستور کار خود قرار داده بود.

بیانیه شرکت اپل در پاسخ به برخی از استارتآپها و توسعه دهندگان اپلیکیشنهای ایرانی نشان میدهد که این روند، فعلا قرار نیست متوقف شود و احتمالاً با شدت و سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت. به طوری که در این بیانیه آمده است: «در راستای قوانین تحریمهای آمریکا علیه ایران، اَپ استور اَپل نمیتواند برنامه های ایران مربوط به گوشیهای آیفون را در خود جای دهد یا اقدام به توزیع آنها کند. همچنین این شرکت نمیتواند با برنامه نویسان ایرانی داد و ستد داشته باشد.» حذف برنامه های کاربردی ایرانی از اپ استور، واکنش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در پی داشته و وی در فضای مجازی اعلام کرده که موضوع را پیگیری خواهد کرد. او در توئیتی بیان داشت: «فناوری اطلاعات باید برای بهبود زندگی انسانها و راحت تر شدن آن به کار گرفته شود و نباید ابزاری برای تبعیض بین کشورها باشد.»

بر اساس آمار، محصولات اپل توسط ۶ میلیون نفر در ایران مورد استفاده قرار میگیرند و بیش از ۱۱ درصد از گوشیهای هوشمند مورد استفاده در ایران متعلق به این کمپانی است. این موضوع ایران را به یکی از بزرگترین بازارهای اپل در منطقه خاور میانه تبدیل کرده است.

 

.......جعبه جادو

* مهر به نقل از روابط عمومی شبکه یک نوشت، مجموعه داستانی «گمگشته» محصول کشور ترکیه که قرار است هر روز صبح از شبکه یک سیما پخش شود، در سال ۲۰۰۴ میلادی ساخته شد و جالب است که این مجموعه تلویزیونی پس از این که برای نخستین بار پخش شد، با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان مواجه شد. داستان این سریال ۳۸ قسمتی که به کارگردانی و تهیه کنندگی یاگمور یاواز ساخته شده است، داستان زندگی پسری است که در اثر وقوع زلزله پدرش را از دست داده و مادرش را هم گم کرده است. او همچنان به تلاش برای یافتن مادرش ادامه میدهد. این در حالی است که مادرش به یک بیماری روحی و روانی مبتلا شده و درنتیجه به علت این که حافظه اش را از دست داده، دیگر قادر نیست زندگی گذشته اش را به خاطر آورد. نام اصلی این سریال در زبان ترکی yusuf yuzlu یا پسری با چهره یوسف است. علاقه مندان میتوانند این سریال را هر روز ساعت ۱۰ صبح از شبکه یک سیما تماشا کنند.

* گوینده پیشکسوت و دوبلر فیلمهای سینمایی و تلویزیونی دار فانی را وداع گفت: ناصر خویشتندار، گوینده قدیمی خبر که از حدود دو دهه پیش وارد عرصه دوبلاژ شده بود، بعد از سالها مبارزه با سرطان، عصر جمعه در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

* ایسنا نوشت: آخرین قسمت از برنامه دورهمی در شبکه نسیم با اجرای مهران مدیری جمعه سوم شهریور به روی آنتن رفت. مهران مدیری در انتهای برنامه توضیحاتی را درباره هدف از ساخت این برنامه در شبکه نسیم ارائه داد. او در بخشی از صحبتهایش که مانند همیشه با طنز همراه بود خاطرنشان کرد:  اگر در برنامه دورهمی از مشکلات، شرایط اقتصادی و گرفتاریهای مردم گفتیم، از خوشیها و محسنات هم گفتیم و همه باهم بودند. مدیری توضیح داد: میخواهم به همه مردم و مسئولان بگویم آنچه در دورهمی گفته شده، نه جناح سیاسی در کار بوده است و نه تلویزیون تأثیری داشته است. حرفهایی از ته دل برای مردم بوده است. در برنامه دورهمی از مشکلاتی که وجود دارد گفتم و امیدوار بودیم آنچه میگوییم شرایط را بهتر کند. اگر به کسی برخورده است باید ببخشد. ما سعی میکنیم زندگی را برای شما قابل تحملتر کنیم، فقط همین. مهران مدیری در پایان صحبتهایش با جملاتی که با طنز همراه بود، اظهار کرد:  دورهمی ظاهراً یک برنامه کمدی بود، ولی انصافاً کم هم اشک افراد را در نیاورد و اصلاً گاهی هدفمان این بود که اشک افراد را دربیاوریم و برای مثال صدای پدر و مادرشان را پخش میکردیم و اگر این هم اگر کافی نبود، از صدای مادربزرگ استفاده میکردیم. راهکارهای دیگری هم برای اشک درآوردن داشتیم؛ برای مثال اگر مشکلی برای فردی پیش میآمد، او را به برنامه دعوت میکردیم؛ مثل فرهاد ظریف که بعد از خط خوردن از تیم ملی به دورهمی دعوت شد. امیدواریم روزی با برنامه جذابتر برگردیم. نظر مخالفان و موافقان برایمان مهم است.

 

.......ورزشی

* کسب سهمیه مسابقات جهانی توسط گلبال آقایان: رقابتهای آسیایی گلبال در تایلند، به روزهای پایانی خود نزدیک میشود. پس از برگزاری مسابقات در شش روز به صورت فشرده، تیم ملی گلبال آقایان توانست با شکست حریفان خود، ضمن صعود به فینال این مسابقات، سهمیه رقابتهای جهانی سوئد که سال 2018 برگزار میشود را بدست آورد. تیم ملی گلبال مردان کشورمان در آخرین مسابقه از مرحله گروهی، با نتیجه 13 بر 7 کره جنوبی را شکست داد. همچنین در روز پنجم مسابقات که جمعه سوم شهریور برگزار شد، با برتری مقابل عراق به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در این دیدار حساس و پایاپای و در حالی که تا ثانیه های پایانی بازی با تساوی ۱۰ بر ۱۰ پیش میرفت، تیم کشورمان با باز کردن دروازه تیم سختکوش و متحول شده عراق، به پیروزی ۱۱ بر ۱۰ رسید و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. برای تیم ملی گلبال مردان در این دیدار، محمد سرنجی ۹ بار و جواد شیردل ۲ بار گلزنی کردند. ملیپوشان گلبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی، شنبه 4 شهریور، در یک دیدار سخت و نفسگیر و در حالی که با نتیجه 3 بر 2 از تیم قدرتمند ژاپن عقب بودند، در لحظات پایانی با زدن 2 گل متوالی حریف خود را با نتیجه 4 بر 3 شکست دادند و با صعود به فینال، سهمیه مسابقات جهانی سوئد را بدست آوردند. برای تیم کشورمان در این مسابقه، محسن جلیلوند 3 بار و محمد سرنجی یک بار گلزنی کردند. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم چین با نتیجه 10 بر 0 استرالیا را مغلوب کرد و حریف ایران در فینال شد. اعضای تیم ملی گلبال مردان، کسب سهمیه رقابتهای جهانی سوئد را به شهید محسن حججی تقدیم کردند. اما ملیپوشان گلبال بانوان در آخرین دیدار خود مقابل تایلند به میدان رفتند و با نتیجه ۹ بر ۳ این تیم را شکست دادند و در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفتند. برای تیم ملی ایران در این دیدار، سمیرا جلیلوند ۷ بار و زینب قنبری ۲ بار گلزنی کردند.

 

.......حوادث

* جزئیات قتل زن جوان از زبان قاتل: مقتول را مُثله کردم و جسدش را به آتش کشیدم: در مورخه ۲۸ مرداد خانم جوانی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران عنوان داشت که خواهرش ۳۵ ساله، روز گذشته از خانه خارج شده و دیگر مراجعتی به خانه نداشته و پاسخگوی تماسهای تلفنی آنها هم نیست. خواهر فرد گمشده گفت: "خواهرم حدود ساعت ۱۱:۰۰ روز جمعه مورخه ۲۷/۰۵ با خودروی شخصی پرایدش از منزل خارج شد؛ قرار بود عصر به خانه برگردد، اما تا کنون برنگشته و پاسخگوی تماسهای تلفنی ما هم نیست." با ثبت دستور توقیف خودروی پراید در سیستم جامع پلیس، خودرو پراید در محدوده شهر جدید پردیس کشف شد. با افزایش احتمال وقوع جنایت، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس در اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی جوانی ۳۳ ساله بنام مجتبی (متأهل و دارای یک فرزند چهار ماهه پسر) شدند که بنا بر دلایل پلیس به تازگی با گمشده آشنا شده بود. با شناسایی مجتبی، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونتش در شهر جدید پردیس، وی را دستگیر کردند؛ مجتبی در اظهارات اولیه گفت که با فقدانی (گمشده) ملاقات داشته، اما پس از آن اطلاعی از او ندارد. با انتقال مجتبی به اداره پلیس آگاهی، وی در تحقیقات تخصصی به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: چند روز پیش، از طریق یکی از دوستان خود با مقتوله آشنا شدم. خانواده ام در شهرستان به سر میبرد؛ با مقتوله تماس گرفته و او را به خانه ام دعوت کردم؛ پس از چند ساعت مقتوله به خانه ام آمد؛ مدت کوتاهی از حضورش در خانه من نگذشته بود که از او درخواست کردم خانه را ترک کند، اما او برای این کار درخواست مبلغ ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد کرد و تهدید کرد که اگر این پول را به او پرداخت نکنم، همسایگان را از حضورش در خانه من مطلع میکند؛ به او گفتم که بیشتر از ۱۵۰ هزار تومان نمیتوانم به او پرداخت کنم، اما او همچنان اصرار داشت تا ۳۰۰ هزار تومان به او پرداخت کنم. باهم درگیر شدیم که ناگهان روی زمین افتاد و نفس نمیکشید. ترسیده بودم، میخواستم هرچه زودتر جسد را به بیرون از خانه منتقل کنم؛ یک چمدان تهیه کردم تا جسد را با آن به داخل ماشین پراید مقتوله منتقل کنم؛ تصمیم گرفتم تا جسد را مثله کنم تا داخل چمدان جا شود؛ پس از آن با ماشین از تهران خارج و به سمت شهریار حرکت کردم؛ به منطقه بازیافت زباله در منطقه صفادشت رسیدم؛ چمدان را به محل نخاله و زباله منتقل کردم؛ در چمدان را باز کرده و داخل آن بنزین پاشیدم؛ جسد و چمدان را آتش زده و به سرعت محل را ترک کردم. نزدیکیهای خانه که رسیدم، ماشین را در ابتدای ورودی شهرک رها کرده و به خانه رفتم. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در همین رابطه گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و در ادامه، کشف بقایای جسد مقتوله، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

.......اطلاع رسانی

* به اطلاع کلیه علاقمندان میرساند، خانه نور ایرانیان بصیر امسال نیز همانند سالهای گذشته در سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته شرکت و به ارائه محصولات خود با تخفیفات ویژه اقدام مینماید. لذا از عموم نابینایان عزیز دعوت به عمل میآید که از 7 الی 10 شهریور ماه، از ساعت 11 الی 19 و در روز جمعه از ساعت 14 الی 20 از غرفه خانه نور واقع در تهران، خیابان شهید بهشتی، مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) راهرو B، غرفه B20  بازدید فرمایند.

* طی تفاهمنامه ای که به امضای مدیران مؤسسه زبان انگلیسی گلدیس و جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی رسید، مقرر شد اعضای جامعه نابینایان استان به طور رایگان و فرزندان ایشان با 60 درصد تخفیف از کلاسهای مؤسسه زبان گلدیس استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 04136559181 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *