شناسه خبر: 12279 منتشر شده در مورخ: 1396/5/31 ساعت: 09:14 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 31 مرداد 1396

روزنامه سه شنبه 31 مرداد 1396

نیمسال دوم 96 با حسینیه ارشاد - رأی مشروط مردم به دولت دوازدهم - جهان با بزرگترین بحران غذایی ۷۰ سال اخیر مواجه است - هزینه هر پیامک چقدر است؟ - درصد افراد در زندگی به زخم معده مبتلا میشوند - اپلیکیشن واقعیت مجازی به افراد نابینا کمک میکند - آشنایی با سازهای شستیدار - رکورد گیری تیم ملی شنای نابینایان در شهریور ماه

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 31 مرداد 1396

29 ذی القعده 1438

22 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5649

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت تسلیت و تعزیت باد.

.........عناوین این شماره.......

نیمسال دوم 96 با حسینیه ارشاد 2

رأی مشروط مردم به دولت دوازدهم 5

جهان با بزرگترین بحران غذایی ۷۰ سال اخیر مواجه است 7

هزینه هر پیامک چقدر است؟

درصد افراد در زندگی به زخم معده مبتلا میشوند

اپلیکیشن واقعیت مجازی به افراد نابینا کمک میکند 13

آشنایی با سازهای شستیدار 14

رکورد گیری تیم ملی شنای نابینایان در شهریور ماه

حوادث

.......ویژه

* نیمسال دوم 96 با حسینیه ارشاد: بخش نابینایان کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، در کنار تولید کتابهای گویا برای نابینایان، فعالیتهای جانبی به منظور ایجاد تنوع در ارائه خدمات خود در نظر گرفته است. پرستو ولدخان، مسئول بخش نابینایان کتابخانه حسینیه ارشاد در گفتگو با ایران سپید، خبر از پیشبینی برنامه های تازه این بخش از کتابخانه برای نیمسال دوم سال جاری داد: «به منظور ارائه خدمات متنوع فرهنگی، از سال گذشته اقداماتی در بخش نابینایان کتابخانه حسینیه ارشاد صورت گرفته که بخشی از آنها به مرحله اجرا رسیده و بخش دیگر، به دلایلی مثل مشکلات فنی، در دست بررسیست تا با رفع آن موارد، امکان بهره برداری اعضای بخش نابینایان کتابخانه به طور کامل فراهم شود.» ولدخان در خصوص برنامه های ویژه ای که از سوی کتابخانه حسینیه ارشاد و بخش نابینایان برای نیمسال دوم پیشبینی شده، اظهار داشت: «یکی از تازه ترین اقدامات ما، تولید برنامه های فیلم گویاست. این برنامه، مشابه همان برنامه رادیو فیلم است که قبلاً در رادیو نمایش تولید میشد؛ منتها از آن جا که به لحاظ حقوقی عنوان رادیو فیلم مربوط به رادیوست، به پیشنهاد دوستان دست اندرکار تولید این برنامه، از عنوان فیلم گویا استفاده کردیم.» وی ضمن ابراز امیدواری از بازخوردهای مثبت این برنامه اظهار داشت: «خوشبختانه در تولید برنامه های فیلم گویا، از عواملی بهره گرفتیم که در این زمینه پیشکسوت هستند. تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه بر عهده فرشاد آذرنیا، نام آشنای مخاطبان پر و پا قرص رادیوست. امیدوارم با رونمایی از این برنامه، شاهد بازخوردهای گسترده و مثبتی از طرف مخاطبان و اعضای نابینای کتابخانه باشیم.» ولدخان همچنین در باره رونمایی برنامه فیلم گویا اظهار داشت: «مقرر شده در شهریور ماه سال جاری، طی یک برنامه مفصل، با حضور هنرمندان مختلف و فرهیختگان نابینا، این برنامه رونمایی شده و پس از آن، به طور رسمی در اختیار اعضای نابینای کتابخانه قرار بگیرد.» مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، در پایان به ایجاد کانون طب سنتی ویژه اعضای بخش نابینایان اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی دیگر از برنامه هایی که جزو دغدغه های خود من بوده، برگزاری جلسات طب سنتی به عنوان یک برنامه جذاب و مفید است که به دلایلی اجرای آن به تعویق افتاد. اما همین فاصله، سبب شد تا به فکر ایجاد کانون طب سنتی، با همکاری کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد و یکی از متخصصان در این زمینه بیفتیم. خوشبختانه با توجه، همراهی و همکاری همیشگی که خانم خراسانچی، مدیریت محترم کتابخانه نسبت به فعالیتهای بخش نابینایان داشته اند، اقدامات مقدماتی صورت گرفته و امیدوارم به زودی خبر آغاز رسمی فعالیت این کانون را اعلام کنیم.» بخش نابینایان کتابخانه حسینیه ارشاد، فعالیتهای خود را از دهه 70 آغاز کرده و در طول بیش از دو دهه، کتابهای مختلف برای نابینایان به صورت گویا و بریل تولید کرده است.

.......سیاسی

* رأی مشروط مردم به دولت دوازدهم. رئیس جمهور در اولین جلسه هیأت دولت دوازدهم، رأی مردم به دولت را مشروط به اعتدال و عمل به وعده ها دانست و با تأکید بر این که مشروعیت ما منوط به خدمت به مردم است، اظهار داشت: دولت وظیفه ای بالاتر از تولید و اشتغال ندارد و رشد بالا و تحول اقتصادی جز با هماهنگی و جذب سرمایه و فناوری ممکن نیست.

* محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: رأی بالای نمایندگان به کابینه دوازدهم نشانه احترام نمایندگان به رئیس جمهوری و برنامه هایش است.

* جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پس از رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرا، در بیانیه ای هم به دولتمردان جدید هشدارهایی درباره موضوعاتی همچون حقوقهای نجومی داد و هم از نیروهای در چارچوب نظام خواست که دلسوزانه به دولت کمک کنند.

* محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: اولویت مهم ما این است که موانع کسب و کار از سر راه مردم برداشته شود و مقررات هرچه کمتر شده و شتاب برای تولید و اشتغال با کم کردن مجوزها و محدودیتهای مقرراتی و بروکراسی اقتصادی بیشتر شود.

* مجتهد، فعال توئیتری و تحلیلگر سعودی بر اساس گمانه زنی مبتنی بر برخی شواهد، گفت: ریاض طرحی را در سر دارد تا عبد الله آل ثانی، عضو خاندان حاکم بر قطر را جایگزین تمیم بن حمد، امیر کنونی قطر کند. 'این فعال سیاسی معروف سعودی پیشتر نیز از سناریوی جانشین ولیعهد عربستان و ولیعهد ابوظبی درباره کودتا در قطر، چند روز پس از محاصره قطر و مخالفت آمریکا با این سناریو خبر داده بود.'

* در آستانه اعلام استراتژی جدید آمریکا در خصوص افغانستان، یک رسانه غربی افشا کرد که «ترامپ» بدنبال تملک معادن غنی این کشور برای تأمین هزینه های جنگ ۱۶ ساله آن است.

 

.......اجتماعی

* جهان با بزرگترین بحران غذایی ۷۰ سال اخیر مواجه است: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: امروزه جهان با بزرگترین بحران غذایی در ۷۰ سال اخیر مواجه است و ۲۰ میلیون نفر در چهار کشور شمال شرقی نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن در خطر قحطی قرار گرفته اند. اگر هیچ اقدامی صورت نگیرد، قحطی ۱۰ میلیون نفر دیگر را نیز تهدید خواهد کرد.

* نوزادان با این شرایط در معرض کم شنوایى هستند: حمید جلیلوند، دبیر انجمن علمی شنوایی شناسی ایران گفت: نوزادانى که والدین آنها فامیل هستند و با هم نسبت خانوادگى دارند، نوزادانى که زودتر از موعد بدنیا مى آیند، نوزادانى که در بدو تولد وزن کمى دارند، نوزادانى که دچار زردى بوده و تحت درمان هستند، نوزادانى که در بخش ICU بنا به هر دلیلى بسترى هستند، نوزادانى که مشکل کبد و کلیه دارند، نوزادانى که در هنگام تولد دچار هایپواکسى (اکسیژن کم) شدند، نوزادانى که در چهره و جمجمه آنها اختلالات ظاهرى (مالفورماسیون) وجود دارد، نوزادانى که داروهاى خاصى دریافت میکنند که براى گوش مضر است، نوزادانى که تحت درمان شیمى درمانى هستند، نوزادانى که اختلالات عصب شناختى (نرولوژیکى) دارند، احتمال ابتلا به کم شنوایی را دارند.

* نظارت بر وضعیت بهداشتی استخرها: شقاقی، رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب گفت: تأمین و حفظ کیفیت آب استخرهای شنا از نظر سلامت عمومی اهمیت داشته و از انتقال بیماریهای عفونی، خطرات ناشی از محصولات جانبی گندزدایی پیشگیری میکند. هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

* کارگاههای آموزشی رایگان در نمایشگاه فرش دستباف: 10  کارگاه آموزشی در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برگزار میشود. این نمایشگاه تا هفتم شهریور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار میشود.

 

.......اقتصادی

* هزینه هر پیامک چقدر است؟ هزینه هر صفحه پیامک فارسی با سیم کارتهای دائمی همراه اول، ۹۹ ریال است. این عدد برای پیامکهایی که به زبان لاتین نوشته شوند، ۳۲۳ ریال به ازای هر صفحه خواهد بود. ارسال پیامک با سیم کارتهای اعتباری اپراتور اول، به ازای هر صفحه پیامک فارسی، ۱۱۶ ریال هزینه دارد و با ارسال هر صفحه پیامک لاتین نیز کاربران باید ۲۷۴ ریال بپردازند. در اپراتور دوم، هزینه هر صفحه پیامک فارسی ۸۹ ریال است. این عدد برای پیامکهایی که به زبان لاتین نوشته شوند، ۱۶۰ ریال به ازای هر صفحه خواهد بود. با سیم کارتهای اعتباری اپراتور دوم نیز به ازای هر صفحه پیامک فارسی، ۱۰۵ ریال بوده و هر صفحه پیامک لاتین نیز  برای کاربران ۱۹۹ ریال هزینه خواهد داشت.

* ژاپنیها برگزاری مراسم ترحیم را به رباتها سپردند: یک شرکت ژاپنی، رباتی انسان نما به نام Pepper طراحی کرده که میتواند برگزاری تشریفات مختلف مراسم ترحیم به سبک بودایی را بر عهده بگیرد. نمونه اولیه این ربات 120 سانتیمتری در سال 2015 تولید و برای فروش عرضه شد. این ربات در ابتدا برای کمک رسانی و اطلاع رسانی به مشتریان در فرودگاهها، بیمارستانها، ایستگاههای قطار و برخی فروشگاهها به کار گرفته شد. اما حالا این ربات با همکاری شرکت Nissei Eco به روز شده و میتواند لباس راهبهای بودایی را بر تن کند و پیامهای مذهبی مربوط به مراسم تدفین و ترحیم را قرائت کند و به سبک راهبهای بودایی تعظیم نماید. هزینه استفاده از این رباتها در هر مراسم حدود 455 دلار است که بسیار کمتر از هزینه استفاده از یک راهب بودایی واقعی خواهد بود. ربات Pepper از قابلیت درک احساسات و عواطف انسانی برخوردار است.

* مهمترین اولویت وزارت نفت: زنگنه، وزیر نفت گفت: جذب و جلب سرمایه و فناوری خارجی برای میدانهای مشترک نفتی و افزایش بازیافت، از اولویتهای ما در صنعت نفت است.

 

 

.......بهداشت و سلامت

* ۱۵ درصد افراد در زندگی به زخم معده مبتلا میشوند: یک فوق متخصص گوارش گفت: زخمهای معده و اثنی عشر، بیماری نسبتاً شایعی است که ۱۵-۱۰ درصد افراد ممکن است در طول عمر به آن مبتلا شوند. دکتر محمدجعفر فروهش، فوق تخصص گوارش، با بیان این که زخمهای معده و اثنی عشر، بیماری نسبتاً شایعی است که ۱۵-۱۰ درصد افراد ممکن است در طول عمر به آن مبتلا شوند، افزود: شروع بیماری با درد شکم یا احساس سوزش همراه است. وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که بیمار با خوردن غذا دردی حس نکند که زخمهای اثنی عشر بدین گونه هستند. فروهش در ادامه بیان کرد: گاهی شدت درد به اندازه ای است که شب هنگام، فرد از خواب بیدار می شود و مجبور به استفاده شربت معده یا خوردن لقمه ای غذا است. این فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: امروزه خوشبختانه با معاینات دقیق و داروهای کارا، درمان کامل انجام میشود. فروهش سلامت مصرف خودسرانه آسپرین و مسکن را از دلایل دیگر ابتلا به زخم معده و اثنی عشر برشمرد و اظهار داشت: از دلایل عمده ابتلا به زخم معده و اثنی عشر، میکروب الکوبکتر است که با رعایت بهداشت، قابل درمان است.

* خوابآلودگی در سر کار: خستگی و خوابآلودگی در سر کار پدیده ای شایع است و ناشی از خواب ناکافی شبانه است. برای حل این مشکل به این نکات توجه کنید: - هر شب دست کم هشت ساعت بخوابید. - از لحاظ اختلالات خواب مانند قطع تنفس یا آپنه هنگام خواب آزمایش دهید. - اگر در شیفت شب کار میکنید، به همان برنامه معمول خوابتان را حتی در روزهای استراحت ادامه دهید. - اگر در طول روز میخوابید، پرده ها را بکشید تا اتاق خواب تاریک شود.

* به گفته کارشناسان، گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ و مواد مغذی دیگر است و مصرف آن به میزان متعادل خطر ابتلا به چاقی و دیابت را کاهش میدهد. همچنین این ترکیبات در کاهش میزان اشتها مؤثر هستند.

.......دانش و فناوری

* اپلیکیشن واقعیت مجازی به افراد نابینا کمک میکند: یک شرکت فناوری اپلیکیشن واقعیت مجازی تهیه کرده که به افراد نابینا کمک میکند تا دید بهتری داشته باشند. سامسونگ فقط از هدستهای واقعیت مجازی برای ارتقاء فروش موبایلهایش استفاده نمیکند. بخش C-Lab این شرکت یک اپلیکیشن واقعیت مجازی به نام Relumino راه اندازی کرده که به افراد دچار اختلالات بینایی کمک میکند. این اپلیکیشن میتواند تصویر را بزرگنمایی کند یا کنتراست آن را طوری تغییر دهد که وضوح تصویر بیشتر شود. علاوه بر آن قابلیت تغییر چشم انداز فرد و تأکید روی اشیا و فیلتر رنگها را نیز دارد. اپلیکیشن مذکور به صورت رایگان در Oculus Store عرضه شده و از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی میکند. البته قدم زدن در خیابان با یک هدست واقعیت مجازی و گوشی موبایل در دست، کمی عجیب به نظر میرسد. از سوی دیگر محققان سامسونگ تصمیم دارند یک سخت افزار شبیه عینک بسازند که سبکتر باشد.

 

.......آهنگ و درنگ

* آشنایی با سازهای شستیدار: در مورد خانواده های مختلف سازها حرف و توضیح و مثال آن قدر زیاد است که قطعاً برای شناخت هر کدامشان میتوان کتابهای زیادی پیدا و مطالعه کرد. آنچه در قالب این ستون در اختیارتان قرار میگیرد، صرفاً نوعی آشنایی اجمالی با این نوع طبقه بندی از سازها و اصطلاحات رایج این حوزه محصوب میشود. بعد از بررسی سازهای زهی، این بار به سراغ سازهایی میرویم که به خانواده سازهای شستیدار یا صفحه کلید دار معروفند. به طور کلی، هر سازی را که با استفاده از یک صفحه کلید یا مجموعه ای از شستیها نواخته شود، جزو شستیدارها طبقه بندی میکنند. پیانو، کلاوسن، ارگ و آکوردئون از اصلیترین اعضای این خانواده به حساب میآیند.

مجموعه شستیهای این سازها نوازنده را قادر میکند تا چندین نت را همزمان، آسان و سریع بنوازد. این ویژگی مشترک، توجیهی بر قرار دادن این سازها -که از جهتهای دیگر سراسر متفاوت با یکدیگر هستند-، در یک خانواده است: پیانو و کلاوسن، سیمهای مرتعش و ارگ ستونی از هوا در لولههای صوتی را برای پدید آوردن صدا بهکار میگیرند. در ارکستر سنفونیک امروزی، گاه پیانو و به مقیاسی کمتر از آن ارگ، برای رنگآمیزی به کار گرفته میشوند.

 در دو سده اخیر، شمار آثار برجسته ساخته شده برای پیانو بیش از هر ساز تکنواز دیگر بوده است. توانائیهای اجرائی پیانو به گونه ای بیهمتا متنوع و گسترده است، نوازندهء پیانو میتواند همزمان چندین نُت، ملودی و همراهی آن را بنوازد. پیانو قادر به اجراء موسیقی در قلمرو پهناوری از اصوات است و ۸۸ شستی آن گستره ای بیش از هفت اُکتاو را میپوشاند. گستره دینامیکی پیانو نیز پهناور است و از صدائی نجواگونه و ضعیف تا صداهای کوبنده و بسیار پُر قدرت را دربر میگیرد. به سبب همین انعطاف دینامیکی، ایتالیائیها آن را پیانو فورته (Pianofrte) (ملایم-قوی) نامیده اند. هنگامی که انگشت پیانیست بر یک شستی ضربه میزند، یک چکش نمدپوش در برابر سیم مربوط به آن شستی به حرکت در میآید و به آن برخورد میکند. هرچه نیروی وارد بر شستی بیشتر باشد، ضربهء چکش بر سیم و صدای پدید آمده قویتر خواهد بود. هنگامی که پیانیست شستی را رها میکند، یک صداگیر نمدی بر سیم فرو میآید تا آن را از نوسان باز دارد و صدا را قطع کند. زیر سیمها، صفحه ای چوبی قرار گرفته است که نوسانها را تقویت میکند. پیانو به طور معمول سه پدال دارد. مهمترین آنها پدال نگهدارنده صدا (damper pedal) در سمت راست است که نوازنده پیانو با استفاده از آن میتواند صداها را تداوم بخشد. پدال تک سیم (una corda) در سمت چپ که اغلب به عنوان پدال ملایم نیز شناخته میشود، صدا را هموارتر میکند و از شدت و قدرت آن میکاهد. پدال میانی، پدال سوسنهنوتو (sostenuto) به ندرت بهکار گرفته میشود (و در واقع، اغلب پیانوهای دیواری فاقد آن هستند)؛ این پدال به نوازنده امکان میدهد که برخی صداها را بدون تداوم بخشیدن به صداهای دیگر تداوم دهد.

.......ورزشی

* رکورد گیری تیم ملی شنای نابینایان در شهریور ماه: حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفت: مرحله نخست اردوهای آمادگی تیم ملی شنا در رده سنی جوانان، با حضور ۱۵ شناگر از شش استان کشور برگزار شد. از این شناگران، هفته آخر شهریور ماه، رکورد گیری میشود تا بهترینها برای حضور در بازیهای پاراآسیایی جوانان انتخاب شوند. شریفیان افزود: ۱۵ شناگری که در اردوی آمادگی حضور داشتند تمرینات خود را به صورت غیر متمرکز و در شهرهای خود انجام دادند تا برای رکورد گیری آماده شوند. در پایان رکورد گیری نیز اردوهای دوم تا چهارم آمادگی تیم ملی تا زمان اعزام، برگزار خواهد شد. اسامی تیم ملی را باید تا اول مهر ماه به کمیته ملی پارالمپیک اعلام کنیم. بنا بر این باید بعد از رکورد گیری، برترینها را انتخاب و معرفی کنیم. وی در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور گفت: مسابقات قهرمانی کشور به صورت مشترک میان انجمنهای شنای فدراسیون جانبازان و معلولان و نابینایان و تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک، برگزار میشود. شریفیان در پایان به دو مشکل شناگران اشاره کرد و افزود: از آنجا که اردوی نخست تیم جوانان بعد از مسابقات قهرمانی کشور و با فاصله چهار ماهه برگزار شد، بی انگیزگی در ورزشکاران وجود داشت و مشکل دیگر، نبودن امکانات منسجم و قوی در محل زندگی شناگران است.

* ایرانسل اسپانسر مشترک سرخابیها شد: طبق توافقی بین مدیر عاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، ایرانسل رسماً به عنوان اسپانسر این دو باشگاه انتخاب شد. فصل گذشته، اپراتور همراه اول اسپانسر این دو تیم بود، اما مدیران این دو باشگاه برای فصل جدید با این شرکت به توافق نرسیدند تا ایرانسل رسماً به عنوان اسپانسر جدید سرخابیها معرفی شود. البته اسپانسر اصلی، هنوز هم سامانه 3090 است و شرکت ایرانسل به عنوان اسپانسر جانبی نامش روی پیراهن این دو تیم نقش خواهد بست.

 

......حوادث

* دختر نوجوان راز قتل پدرش را میدانست: دو مرد جوان که از سوی مرد شیطان صفتی برای قتل شوهر زن مورد علاقه اش، اجیر شده بودند، با فرار متهم اصلی پرونده، پای میز محاکمه نشستند. رسیدگی به این پرونده از 6 سال قبل و در پی کشف جسد مردی در شهرستان شهریار در دستور کار بازپرس جنایی و تیم تحقیق قرار گرفت. تحقیقات مقدماتی نشان داد مقتول مردی افغان به نام «مهرشاد» است که همسر و یک دختر دارد. در حالی که هیچ سرنخی برای کشف راز جنایت وجود نداشت، دختر مقتول نزد پلیس رفت و سرنخی طلایی به پلیس داد. دختر نوجوان گفت: «مادر من با مرد غریبه ای به نام «اسد» ارتباط دارد. من مطمئنم او قاتل پدرم است.» با این اظهارات، بازپرس پرونده دستور بازداشت همسر مقتول و «اسد» را صادر کرد، اما در حالی که این مظنونِ مرد متواری شده بود دو همدست جوانش بازداشت شدند. این دو مرد جوان در برابر بازپرس پرونده، همسر مقتول را طراح قتل معرفی کردند. زن جوان نیز با پذیرفتن اتهامش گفت: من و شوهرم با هم مشکل داشتیم و از اسد خوشم میآمد. اسد خلافکار بود و دو نوچه داشت که بازداشت شده اند. من ماجرای رابطه شوهرم با خواهر اسد را لو دادم و او هم که خشمگین شده بود با نوچه هایش سروقت شوهرم رفت و با آچار فرانسه و چماق او را کشت.» با توجه به تکمیل تحقیقات و با وجود فرار متهم اصلی، کیفرخواست پرونده پس از 6 سال صادر شد و دو متهم جوان صبح یکشنبه محاکمه شدند. قضات پس از شنیدن اظهارات متهمان وارد شور شدند تا حکم آنها را صادر کنند.

* مردی آمریکایی با داشتن یک مدرک کارشناسی، ۲ مدرک کاردانی، ۲۲ مدرک کارشناسی ارشد، 3 تخصص و یک مدرک دکتری در رشته های مختلفی چون مشاوره تحصیلی، علوم کتابداری، روانشناسی، اقتصاد و حقوق، رکورد جدیدی در داشتن مدرک تحصیلی بر جای گذاشت. اکنون نام مایکل نیکلسون در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *