شناسه خبر: 12254 منتشر شده در مورخ: 1396/5/24 ساعت: 08:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه سه شنبه 24 مرداد 1396

لزوم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان - دولت دوازدهم راه خود را ادامه میدهد - آخرین آمار حجاج ایرانی در عربستان - هر ایرانی عضو ۱۸ کانال تلگرامی - تلاش برای تولید داروهای بیو تکنولوژیک - سیمهای خوشصدا - نایب قهرمانی ایران جزو پنج لحظه برتر پارا دو و میدانی جهانی سوییس - اعتراف پسردانشجو به جنایت خیالی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 24 مرداد 1396

22 ذی القعده 1438

15 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5643

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

لزوم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان 2

دولت دوازدهم راه خود را ادامه میدهد 5

آخرین آمار حجاج ایرانی در عربستان 7

هر ایرانی عضو ۱۸ کانال تلگرامی 9

تلاش برای تولید داروهای بیو تکنولوژیک 11

سیمهای خوشصدا 13

نایب قهرمانی ایران جزو پنج لحظه برتر پارا دو و میدانی جهانی سوییس 16

اعتراف پسردانشجو به جنایت خیالی

اطلاعرسانی

........ویژه

* لزوم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر این که سازمان بهزیستی خواسته های معلولان را از سایر دستگاهها مطالبه میکند، گفت: همه با هم باید به دنبال احقاق حقوق معلولان باشیم. نحوینژاد در سی و نهمین همایش معاونین توانبخشی بهزیستی کشور در همدان با بیان این که سازمان بهزیستی همواره مشکلات و خواسته های زیادی از سوی جامعه هدف خود دارد، یادآور شد: بخشی از این وظایف بر عهده بهزیستی است و ما هم از سایر دستگاهها در زمینه خواسته های معلولان مطالبه گر هستیم. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همه مکانهای یک جامعه باید برای همه کس قابل دسترسی باشد، چرا که افراد معلول از این جامعه جدا نیستند. وی با بیان این که ۱۱ سال از ارائه قانون حمایت از معلولان میگذرد و دولت یازدهم و شخص ریاست جمهوری منابع اعتباری را برای آن تأمین کرده است، یادآور شد: مطالبه جامعه معلولان بر این تأکید دارد که قانون جامع حمایت از معلولان باید اجرایی شود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ایجاد صندوق فرصتهای شغلی را از دیگر مطالبات این سازمان عنوان کرد و گفت: افراد تحت پوشش این سازمان باید بیمه خدمات توانپزشکی داشته باشند تا با هزینه کمتر به معالجه و درمان بپردازند. نحوینژاد با تأکید بر این که حق بیمه سهم کارفرما برای معلولان را باید پرداخت کرد، چرا که در این صورت آنها به طور موفق به کارگیری خواهند شد، خاطرنشان کرد: باید مشوقها در زمینه ارائه خدمات به قشر معلول دیده شوند که البته دولت این مسائل را در قانون دیده و فقط مطالبه ما تصویب این قانون است. وی با بیان این که از نامه نگاری خسته شده ایم، افزود: باید این قانون تصویب و ضمانت اجرایی برای آن دیده شود.  معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دانشگاهها آماده پذیرش معلول هستند، اما متأسفانه برای این افراد برگزاری کلاس در طبقه سوم دانشکده انجام میگیرد؛ بنا بر این نه تنها جامعه بهزیستی، بلکه تمامی دستگاهها باید به فکر جامعه معلول باشند و این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. وی تأکید کرد: دولت افتخار اجرای این قانون را دارد، چرا که در قانون برنامه ششم اجتماعیترین قانون، قانون حمایت از حقوق معلولان است. وی با بیان این که این قشر دلسوزی و ترحم نمیخواهند، ادامه داد: باید مسئولان و مردم دست به دست هم دهیم تا  زیرساختهای شهر را برای استفاده این معلولان از تمام نقاط جامعه فراهم کنیم، چرا که انجام این کارها با بخشنامه درست نمیشود و یک فرهنگ عمومی را میطلبد. نحوینژاد گفت: کارکنان سازمان بهزیستی نجومی بگیر نیستند. این افراد پس از کارکنان سازمان مراتع و جنگلها کمترین حقوق و مزایا را دارند. وی در پایان تأکید کرد: طرح و برنامه مدونی در زمینه بهزیستی داریم، اما نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

 

 

 

 

.......سیاسی

* دولت دوازدهم راه خود را ادامه میدهد. دکتر روحانی، رئیس جمهوری آرامش در اقتصاد، پیشرفت اقتصادی و حرکت در جهت عدالت اجتماعی را افتخار دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: دولت دوازدهم راه خود را با کمک مردم و در راستای سیاست «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» ادامه داده و بر همین مبنا حرکت خواهد کرد.

* جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به رفع برخی مشکلات در چهار سال گذشته، تأکید کرد: پاسخگویی به مطالبات مردم و حل چالشهای بزرگ فرا روی کشور، نیازمند شکل گیری عزم و تفاهم ملی است.

* محمدرضا عارف در اینستاگرام خود نوشت: اعضای فراکسیون امید در خصوص رأی اعتماد به وزرا به صورت فراکسیونی عمل میکنند. وی افزود: در خصوص دو وزیری که بر اساس ارزیابیها نمره قبولی نگرفته بودند، ارزیابی که ما داشتیم مربوط به عملکرد چهار سال گذشته این افراد بود و طبیعتاً در برنامه ها و منش و روشها تغییراتی انجام میگیرد و صرفاً بر اساس ارزیابی گذشته نمیتوان نظر داد.

* مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاحطلب مجلس در نطق خود از رهبری خواست تا تدبیر تازه ای برای رفع حصر اندیشیده شود و خطاب به رئیس جمهوری نیز گفت: انشاء الله در دولت جدید، موضوع حصر هرچه سریعتر در دستور شورای امنیت قرار بگیرد و رئیس جمهوری بداند، الکَریمُ أِذا وَعَدَ وفی.

* جعفرزاده ایمنآبادی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه بالاترین رأی اعتماد را از نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم خواهد داشت.

* قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق در دیدار با عبد الرضا رحمانی فضلی، همتای ایرانی خود گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رسماً از من درخواست کرده است تا عراق واسطه ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنشها باشد.

 

 

.......اجتماعی

* آخرین آمار حجاج ایرانی در عربستان: تا کنون تعداد زائران کشورهای مختلف که به سرزمین وحی عزیمت کرده اند از مرز ۴۳۰ هزار نفر گذشته که در این میان ۴۰ هزار نفر ایرانی هستند. همچنین امسال برای نخستین بار، زائرانی از طریق دریایی به بندر جده رسیده اند و سایر اعزامها نیز طبق روال خود ادامه دارد.

* بیش از 70 درصد نوزادان تحت پوشش غربالگری شنوایی: محسن فیروزبخت، مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان سازمان بهزیستی کشور با بیان این که بیش از 600 واحد غربالگری شنوایی در سطح کشور وجود دارد، گفت: در سال گذشته جمعیت تحت پوشش این طرح، بیش از 72 درصد موالید زنده کشور بوده است. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 21 هزار کودک شناسایی و اقدامات لازم برای پیشگیری از عوارض ناشی از کم شنوایی در آنان انجام شده است.

* زندانی بی سواد رتبه سوم مسابقات قرآنی را بدست آورد: یکی از زندانیان بی سواد ندامتگاه قزلحصار که در مسابقات قرآنی زندانیان کشور شرکت کرده بود، در رشته حفظ کل قرآن کریم موفق به کسب رتبه سوم این دوره از مسابقات شد. رشیدی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای استان تهران گفت: مددجویان برتر قرآنی استان در مسابقات قرآن کریم زندانیان کشور شرکت کردند و توانستند دو عنوان سومی را از آن خود کنند. در این مسابقات که با شرکت ۱۶ استان از سراسر کشور و به میزبانی استان البرز برگزار شد، ۷ تن از زندانیان منتخب قرآنی استان شرکت یافتند که در پایان در رشته های حفظ کل و حفظ ۲۰ جز، ۲ تن از زندانیان حائز رتبه سوم کشوری شدند.

* بعد از مرگ، درخت شوید: یک کمپانی انگلستانی خاکستر مرده هایی را که سوزانده میشوند، به کود تبدیل میکند و در گلدانی میریزد و در آن بذر گیاهی را قرار میدهد و مردم میتوانند با کاشتن این درخت همیشه به یاد او باشند.

 

 

.......اقتصادی

* هر ایرانی عضو ۱۸ کانال تلگرامی: مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور از شکستن رکورد جدیدی در تلگرام خبر داده است. وی اعلام کرده که تعداد کانالهای عمومی تلگرام به زبان فارسی، بیش از 555 هزار کانال و مطالب منتشر شده در آن، مرز 1 میلیارد را گذرانده که نزدیک به 1.1 میلیارد مطلب است. این در حالیست که کل صفحات سایتهای فارسی زبان از ابتدا حدود 1.2 میلیارد بوده و تلگرام فقط در کانالهای عمومی (از سال 94) 1.1 میلیارد مطلب را به ثبت رسانده است که این نشان از رکورد جدید تلگرام دارد. با توجه به انتشار روزانه 2 تا 3 میلیون مطلب در تلگرام، این شبکه اجتماعی مجازی تا آخر مهر ماه از رکورد سایتها نیز پیشی خواهد گرفت. اسدپور درباره تعداد اعضای کانالها گفت: در مجموع 720 میلیون اکانت وجود دارد که با توجه به آمار 40 میلیونی حسابهای کاربری در ایران، نشان میدهد به طور متوسط، هر کاربر ایرانی در 18 کانال عضو است.

* مشمولانی که سهام عدالت خود را گم کرده اند چه کار کنند: در صورت مفقود شدن برگه عضویت سهام عدالت، مشمولان با مراجعه به سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir میتوانند از جزئیات سهامداری خود اطلاع پیدا کنند. در خصوص مفقود شدن برگه عضویت سهام عدالت هم باید گفت هیچ لزومی به در اختیار داشتن برگه عضویت سهام عدالت توسط مشمولان نبوده و این برگه دارای کاربرد و ارزش نیست.

* افزایش ۲۳۰ درصدی درآمد چایکاران: روزبهان، رئیس سازمان چای از پرداخت ۶۶ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: درآمد آنها در سال گذشته نسبت به ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم ۲۳۰ درصد افزایش یافته و از هکتاری ۲.۵ میلیون تومان به ۱۱.۵ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر بالغ بر ۸۲ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران به ارزشی بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان خریداری شده که تا کنون معادل ۶۶ درصد از مطالبات چایکاران را پرداخت کرده ایم.

.......بهداشت و سلامت

* تلاش برای تولید داروهای بیو تکنولوژیک: رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: داروهای تک عمدتاً داروهای بیو تکنولوژیک هستند که سهم آنها در بازارهای دارویی به سرعت در حال افزایش است و ایران هم پیشرفتهای خوبی در این زمینه داشته است و چند کشور دانش بنیان در کشور نیز در این حوزه فعالند. دکتر دیناروند افزود: تا کنون 20 پروانه بیو تکنولوژیک تولید داخل صادر کرده ایم و در این چهار سال 80 داروی جدید در این عرصه وارد بازار شده است که مشابه بعضی از آنها در دنیا محدود است. به عنوان مثال در حال حاضر درمان 85 درصد از بیماران MS کشور با داروی ایرانی مدیریت میشود و داروهای همه آنها در حوزه داروهای تک است. همچنین در طی این چهار سال به طور میانگین دو تا سه فرآورده جدید را تولید و وارد بازار کرده ایم. وی درباره افزایش نرخ ارز و بحث اصلاح قیمت داروهای تولید داخل نیز گفت: نرخ ارز  در چند ماه اخیر بیش از 10 درصد افزایش پیدا کرده است؛ البته سیاست ما در چهار سال اخیر این بود که تابع این شرایط نباشیم، بلکه شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم. بر همین اساس از صنایع دارویی هم درخواست کردیم که صبر داشته باشند و به ما کمک کنند. باید توجه کرد که از ابتدای این دولت، نرخ ارز مبادلاتی 40 درصد افزایش یافته و اگر قرار بود ما تابع این شرایط باشیم، باید قیمت داروهای وارداتیمان 40 درصد افزایش مییافت، اما این اتفاق نیفتاد و با کاهش قیمت ارزی داروها افزایش قیمت ارز را جبران کردیم.

* مصرف بادام بر بهبود کلسترول خوب تأثیر دارد: مصرف بادام موجب کاهش کلسترول بد LDL که فاکتور پرخطر اصلی بیماری قلبی است، میشود. اما محققان دریافتند مصرف منظم بادام به تقویت میزان کلسترول خوب خون HDL کمک کرده، همزمان شیوه دفع آن از بدن را بهبود میبخشد. این کار از طریق کلسترول از بافتهایی مانند شریانها و کمک به دفع آن از بدن صورت میگیرد.

........آهنگ و درنگ

* سیمهای خوشصدا: در ادامه مرورمان بر اجزای مختلف یک ارکستر سمفونیک، بعد از آشنایی با کوبه ایها و بادیها، این بار به سراغ سازهای زهی میرویم. خانواده ای از سازها که اعضای بسیار دارد و نقشی پر رنگ در اجراها.

زه اصولاً به معنای سیم است. همان که غربیها از لفظ Chord برایش استفاده میکنند. از همین روست که در واژه نامه های موسیقی از لفظ chordaphones یا زِهصدا برای سازهای زهی استفاده میشود. یعنی سازی که سیمهایی در طول آن کشیده شده و صدا، به وسیله ایجاد ارتعاش در آن سیم به وجود میآید. زهیها را بر اساس دو الگو دسته بندی میکنند؛ نخست از نظر شکل ساخت و دیگری بر اساس شیوه نواختنشان که البته دومی رایجتر است.

از نظر نوع نوازندگی، سازهای زهی به دو دسته تقسیم میشوند. دسته اول آنهایی هستند که به وسیله ضربه زدن بر روی سیم نواخته میشوند. به ضربه ای که به سیم وارد میشود زخمه میگویند و به همین دلیل هم به این دسته از سازها لفظ زهی-زخمه ای اطلاق میشود. سازهای زخمه ای را یا با ناخن مینوازند مثل سه تار یا گیتار یا با مضراب مانند سنتور یا تار. گیتار بیس، سیتار، بالالایکا، بانجو، و ماندولین از جمله دیگر سازهای شناخته شده ای هستند که در این خانواده جای میگیرند. دیگر خانواده سازهای زهی شامل آن دسته از سازها میشود که به جای ناخن یا مضراب، به کمک یک آرشه نواخته میشوند. آرشه شامل یک چوب است که به دو سر آن موی دُم اسب متصل شده است. موها در نوک آرشه با قطعه ای از جنس عاج یا استیل به چوب آرشه میچسبند. در ته آرشه قطعه ای به نام موگیر، که از چوب و صدف ساخته شده، کشیدگی موهای آرشه را تنظیم میکند. موگیر با پیچ به چوب آرشه متصل میشود. در موسیقی ایرانی، برای نواختن سازهایی مثل کمانچه از چنین وسیله ای استفاده میشود. البته نوازندگان کمانچه و به طور کلی نوازندگان سازهای ایرانی از لفظ کمانه به جای آرشه استفاده میکنند. شیوه نواختن سازهای زهی-آرشه ای به این شکل است که معمولاً نوازنده ساز را در دست چپ میگیرد و انگشتان را بر روی سیمها جا بجا میکند و همزمان هم با قسمت مویی آرشه روی سیمها، آنجا که نزدیک به کاسه تشدید کننده صدا یا رزوناتور باشد، میکشد. از این کشیدن، صدایی ممتد تولید میشود که همان صدایی است که به طور مثال ما در سازهایی نظیر کمانچه یا ویلن میشنویم. البته تکنیکهای زیادی در نوازندگی سازهای زهی کمانی وجود دارد که با استفاده از کشیدن آرشه به شکلی متفاوت بر روی سیم نواخته میشود. در برخی تکنیکها، نوازنده با قسمت چوبی آرشه روی سیم کشیده یا ضربه میزند. برای اجرای تکنیکها نوازنده با ناخن بر روی سیمهای ساز آرشه ای ضربه بزند.

این هفته همنوازی کمانچه و دیوان را خواهید شنید. اولی از دسته زهیهای آرشه ای و دومی زخمه ای که با هم همنوا شده اند. این قطعه را از وبسایت دانلود کنید.

 

 

 

........ورزشی

* نایب قهرمانی ایران جزو پنج لحظه برتر پارا دو و میدانی جهانی سوییس: نزدیک به ۲۷۰ ورزشکار از ۴۰ کشور که همگی زیر ۲۰ سال سن داشتند، در نخستین دوره این بازیها در نوتویل سوییس شرکت کردند و بسیاری از آنها توانایی زیادی را برای رقابتهای آینده از خود نشان دادند. در ادامه، به پنج لحظه برتر این رقابتها اشاره میشود:

۱- «انتاندو ماهلانگو» از آفریقای جنوبی، ستاره بی چون و چرای این رقابتها بود، چرا که این پارا دو و میدانی کار ۱۵ ساله در پرش طول F۴۲-۴۷، دوی ۴۰۰ متر، دوی ۲۰۰ متر و ۱۰۰ متر T۴۲/۴۷ موفق شد چهار مدال طلا کسب کند. ضمن این که در دوی ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۲.۰۱ ثانیه موفق به ثبت یک رکورد جهانی شد. ۲- تماشاگران سوییسی باید تا آخرین روز مسابقات صبر میکردند تا تنها مدال طلای خود در رقابتهای جوانان جهان را جشن بگیرند. «لیشیا موسیلینی»  با ۳۲۹ امتیاز موفق به شکست «هانا دادریک» آمریکایی با ۳۱۵ امتیاز در دوی ۱۵۰۰ متر ویلچر رانی شد. ۳- ایرانیها در خاک سوییس درخشیدند و ۱۲ مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز کسب کردند. ایران پس از آمریکا و بالاتر از انگلستان، مکزیک و کلمبیا در جایگاه دوم ایستاد. ۴- اکوادور شاید تا به حال، هرگز موفق به بردن مدال طلا در بازیهای پارالمپیک نشده باشد، اما «دیمین کارسلن» نشان داد که توانایی پایان دادن به این بیمدالی را دارد. این پارا دو و میدانی کار ۱۹ ساله، در دوی ۴۰۰ متر و پرش طول T۲۰ موفق شد برای کشورش دو مدال طلا کسب کند. ۵- «مارسل هوگ»، قهرمان ویلچر رانی سوییس که در پارالمپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شد، از این رقابتها دیدن کرد تا تجربه خود را با ورزشکاران سهیم کند و توصیه هایی برای آنان داشته باشد. وی گفت: این یک افتخار است که ورزشکاران جوان را تشویق کنم. آنها نسل آینده ورزش ما هستند و شاید بعضی از آنها حتی با خود من، در دوره بعد رقابت کنند.

 

 

........حوادث

* اعتراف پسردانشجو به جنایت خیالی: عصر شنبه 21 مرداد امسال، پسر جوانی وارد کلانتری 113 بازار شد و به سمت اتاق افسر نگهبان رفت و به مأمور کلانتری که پشت میز نشسته بود گفت: «من دوستم را کشته ام. پنجشنبه که خانواده ام در خانه نبودند او را کشتم و جسدش را داخل پتویی پیچیده و با کمک راننده آژانسی، آن را در قطعه 330 بهشت زهرا دفن کرده ام. من قاتل هستم و از شما میخواهم که مرا بازداشت کنید.» اظهارات پسر 20 ساله آن قدر تکان دهنده بود که بلافاصله با دستور بازپرس کشیک جنایی بازداشت شد و صبح یکشنبه برای تحقیقات به شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد. بابک، زمانی که مقابل بازپرس ایستاد، مدعی شد که یکی از دوستانش را به قتل رسانده است. این در حالی بود که مادر پسر جوان گفت: «آقای قاضی باور کنید پسرم اصلاً دوستی ندارد که بخواهد او را بکشد. او تنها با سه نفر از هم دانشگاهیهایش ارتباط دارد که همه آنها هم حال خوبی دارند. درباره پنجشنبه ای که میگوید مرتکب جنایت شده، ما در خانه بودیم و او گفت میخواهد سر مزار پسر خواهرم برود. پسر خواهرم به خاطر مشکلات روحی شدید حدود 40 روز قبل دست به خودکشی زد و چند روز قبل هم مراسم چهلمش برگزار شد. حتی وقتی گفت میخواهد به بهشت زهرا برود با او هیچ مخالفتی نکردیم. اما وقتی برگشت متوجه شدیم گوشی تلفن 3 میلیون تومانیش را به جای کرایه به راننده آژانس داده است. بابک هیچ سابقه بیماری نداشت، ولی سه روز است که حالات و رفتارش تغییر کرده و وضعیتش به قدری نگران کننده شده بود که او را به بیمارستان بردیم. اما در بیمارستان گفتند که جا ندارند و برای اول مهر به ما وقت دادند. باور کنید از زمانی که یک فیلم دید و این اتفاق برای بچه خواهرم رخ داد روحیه اش تغییر کرد و مریض شد.» در ادامه با توجه به نظریه پزشکی قانونی که پسر جوان دچار اختلال شدید روانی است، بازپرس جنایی دستور بستری وی را صادر کرد.

 

.......اطلاع رسانی

* مسابقه کتاب سراسری تشنه لبان: مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز مسابقه بزرگ کتاب خوانی را به مناسبت ماه محرم برای نابینایان 15 تا 25 ساله سراسر کشور برگزار مینماید. جایزه ویژه: سه میلیون ریال همراه با جایزه 1 میلیون ریالی. جهت ثبت نام و نحوه دریافت کتاب فقط تا پایان مرداد ماه فرصت دارید برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 11 تا 13 روزهای کاری با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. 07138318819-09303389060

* نمایندگی کانون نابینایان شهرستانهای سوادکوه شمالی و سوادکوه با ریاست آقای امین فرزادیان افتتاح شد، لذا از کلیه نابینایان و کمبینایان شهرستانهای نامبرده دعوت به عمل میآید تا جهت بهره مندی از فعالیتها و امکانات کانون، عضو شده و با تلفنهای 01142447173 و 09393647305 تماس بگیرند و همین جا از خیرین محترم نیز تقاضای مساعدت لازم را داریم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *