شناسه خبر: 12253 منتشر شده در مورخ: 1396/5/24 ساعت: 08:11 گروه: بهداشت و سلامت  
رژیم های غذایی سخت؛ تاثیرات عکس دارد

رژیم های غذایی سخت؛ تاثیرات عکس دارد

یک کارشناس تغذیه ضمن بیان اینکه رژیمهای غذایی سخت می توانند نتیجه عکس داشته باشند گفت: رژیمی مناسب است که همراه با فعالیت بدنی باشد.

به گزارش ایران سپید به گزارش سلامت آنلاین، فاطمه صادقی با بیان این که کاهش وزن آهسته و مداوم (نیم تا یک کیلوگرم در هفته) روند حفظ وزن را آسان می کند ادامه داد: برخی از مواد موجود در مکمل ها و محصولات گیاهی می تواند برای برخی افراد خطرناک و حتی مرگبار باشد همچنین رژیم های غذایی سخت و یا رژیم های غذایی که فرد تنها مجاز به مصرف یک نوع غذا مانند سوپ کلم است، خسته کننده و یکنواخت بوده و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کند.

وی افزود: پیروی از برنامه های غذایی سخت و با محدودیت های شدید می تواند نه تنها باعث افزایش استرس بلکه سبب نتیجه عکس و نا امیدی فرد از کاهش وزن و مقابله با چاقی شود زیرا ادامه دادن به این رژیم های غذایی ممکن نیست و فرد پس از مدت کوتاهی با شدت بیشتری به پُر خوری روی آورده و افزایش وزن بیشتری نسبت به وضعیت پیشین خود تجربه می کند.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: نقش فعالیت بدنی منظم برای مهار وزن و سلامت بسیار ضروری است و نباید برای کاهش وزن تنها به برنامه غذایی کاهش وزن اکتفا کنیم، فعالیت فیزیکی سبب می شود چربی بیشتری از دست دهیم و از تحلیل و کاهش عضلات نیز پیشگیری می کند.

صادقی یادآور شد: برای کاهش وزن سالم و بی خطر، باید از یک برنامه غذایی سالم و زیر نظر متخصص پیروی شود و فعالیت فیزیکی نیز در کنار برنامه غذایی برای حفظ سلامت روحی و جسمی گنجانده شود. (خبرآنلاین)

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *