شناسه خبر: 1223 منتشر شده در مورخ: 1392/9/12 ساعت: 15:44 گروه: فرهنگی  
مشارکت 190ناشر در نرم‌افزار کتابخوان ترنج/ رونمایی در دی‌ماه
افاضاتی خبر داد

مشارکت 190ناشر در نرم‌افزار کتابخوان ترنج/ رونمایی در دی‌ماه

سر تیم فنی نرم‌افزار کتابخوان ترنج از مراحل پایانی و تکمیل این نرم‌افزار خبرداد و گفت: قرار است این برنامه در ماه دی رونمایی شود، زیرا مقدمات آن تا پایان آذرماه ادامه دارد.

محمد افاضاتی سر تیم فنی نرم‌افزار کتابخوان ترنج در  درباره مراحل پایانی تکمیل این نرم‌افزار اظهار داشت: قرار است این نرم‌افزار دی‌ماه رونمایی شود، زیرا مقدمات آماده‌سازی آن تا پایان آذرماه ادامه دارد.

افاضاتی با اعلام این خبر که احتمال دارد دستگاه کتابخوان را هم ارائه دهیم، بیان کرد: احتمالا یک دستگاه کتابخوان هم در سایت بفروش خواهد رسید، یعنی خریدار دستگاهی خریداری می‌کند که می‌تواند از طریق آن تمام کتاب‌های موجود در سایت را مطالعه کند. در این دستگاه تعداد زیادی کتاب از 190 ناشر برجسته گنجانده شده است.

بر اساس این گزارش، کار اصلی نرم‌افزار کتاب یافتن کتاب مناسب برای مخاطب است و با یکسری از الگوریتم‌هایی که آماده شده پیشنهاد مناسب ارائه می‌کند. این نرم افزار با استفاده از متخصصان مسلط به دیتابیس‌های گرافی از 10 ماه پیش در حال طراحی و توسعه است.

برای موارد حفاظتی و قفل‌گذاری نرم‌افزار هم تدابیری اندیشیده شده، هر کتابی که در این نرم‌افزار موجود است از قابلیت خرید برخوردار است، کتابی که کاربر قصد خرید آن را دارد، توسط نرم افزار برای کاربر همراه DRM ساخته می‌شود. فایل تولید شده قابلیت مطالعه بر روی نرم افزار کتابخوان ترنج و نرم افزار دسکتاپ و وب را دارد. DRM (Digital rights management) یا مدیریت حقوق دیجیتال‏ به فناوری‌هایی گفته می شود که سازندگان سخت افزار، ناشران، و دارندگان حق تکثیر به کار می برند تا استفاده از ابزارهای دیجیتالی یا خود محتوای دیجیتال را کنترل کنند. این اصطلاح برای فناوری هایی استفاده می‌شود که نمی‌گذارند محتوای دیجیتال به شکلی جز آن که عرضه کنندهٔ آن می‌خواهد، به کار بروند.

امنیت DRM توسط گروه‌های امنیتی مختلف جهت تست این نرم افزار به کار گرفته شده‌اند و تلاش شده بیشتر امنیت ممکن را تامین کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *