شناسه خبر: 12153 منتشر شده در مورخ: 1396/5/10 ساعت: 11:28 گروه: دانش و فن آوری  
دانشمندان از هوا غذا تولید کردند
برای مبارزه با قحطی؛

دانشمندان از هوا غذا تولید کردند

محققان فنلاندی موفق شده اند با انرژی خورشیدی و دی اکسید کربن نوعی غذای پروتئینی تهیه کنند. به گفته محققان این روش در حقیقت تولید غذا از هواست!

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر دانشمندان موفق شده اند با کمک دی اکسید کربن و الکتریسیته وعده های غذایی پروتئینی تهیه کنند.  محققان امیدوارند با این غذا بتوانند روزی قحطی را از بین ببرند. این غذای پودری با استفاده از انرژی پانل های خورشیدی و دی اکسید کربن موجود در هوا تولید می شود. جالب آنکه این ماده در آزمایشگاه و با راکتورهای پروتئین با ظرفیت یک فنجان قهوه تولید شده است. راکتورهای مذکور در یک شبانه روز می توانند یک قاشق  پروتئین تولید کنند.در این شیوه از هیچ نوع سمی استفاده نمی شود، بلکه مقدار مشخصی کود یا ماده مغذی به کار می رود. جوها پکا پیتکائن دانشمند ارشد مرکز تحقیقات فنی VTT در فنلاند می گوید: در اصل تمام مواد اولیه ما از هوا  تولید می شوند. در آینده این فناوری را می تواند به صحراها و مناطق قحطی زده، انتقال داد.به این ترتیب می توان در هر نقطه ای  غذا تولید کرد. همچنین می توان آن را به عنوان خوراک دام نیز استفاده کرد. جالب آنکه به گفته محققان فرایند تولید غذا از الکتریسیته ۱۰ برابر کارآمدتر از فتوسنتزها است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *