شناسه خبر: 12138 منتشر شده در مورخ: 1396/5/10 ساعت: 08:05 گروه: بهداشت و سلامت  
استفاده مداوم از هندزفری باعث کاهش شنوایی می شود

استفاده مداوم از هندزفری باعث کاهش شنوایی می شود

عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی گفت: استفاده بیش از 5، 6 ساعت از هندزفری در طول روز عصب شنوایی را ضعیف می‌کند و این کاهش شنوایی برگشت‌پذیر نیست و درمان نخواهد شد.

به گزارش ایران سپیدعلیرضا جعفری عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی  در خصوص خطرات استفاده مداوم از هندزفری، گفت: استفاده از هندزفری می‌تواند سبب عفونت گوش خارجی شود زیرا در حقیقت یک جسم خارجی را وارد گوش می‌کنیم. این هندزفری با پخش آهنگ با صدای بلند روی عصب و حلزون شنوایی اثر می‌گذارد و به مرور باعث کاهش شنوایی می‌شود.

وی افزود: گفته می‌شود استفاده بیش از 5، 6 ساعت در طول روز از هندزفری، عصب شنوایی را ضعیف می‌کند اما ما توصیه می‌کنیم در طول روز بیشتر از یک ساعت استفاده نشود. این کاهش شنوایی برگشت‌پذیر نیست و درمان نخواهد شد.

جعفری، اضافه کرد: از آنجایی که هندزفری در هر فضایی قرار داده می‌شود خود عامل انتقال عفونت به پوست داخل گوش است، این پوست بسیار نازک و حساس است و سبب عفونت کانال خارجی می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی در خصوص علایم عفونت گوش، گفت: احساس درد شدید که همراه با بلع و فشار روی گوش بیشتر می‌شود همچنین گاهی همراه با ترشحات خفیفی است. 

وی راه درمان این عفونت را بسته به علت ایجاد عفونت دانست و گفت: مهمترین راه درمان، مصرف آنتی‌بیوتیک است اما حتماً باید توسط متخصص معاینه شود تا علت ایجاد آن مشخص شود. 

جعفری نشانه‌های ایجاد عفونت در گوش را این گونه بیان کرد: احساس درد و پری گوش و احساس کاهش شنوایی و اگر این عفونت درمان نشود سبب ترشح مایعی در گوش میانی می‌شود، چسبندگی ایجاد کرده و اثر خود را روی استخوان‌های گوش خواهد گذاشت که امکان دارد در مواردی با هیچ درمانی کاهش شنوایی برنگردد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *