شناسه خبر: 12093 منتشر شده در مورخ: 1396/5/8 ساعت: 09:30 گروه: اجتماعی  
روزنامه یکشنبه 8 مرداد 1396

روزنامه یکشنبه 8 مرداد 1396

آموزشهای شغلی باید متناسب با معلولیتها باشد - رویکرد حمایتی رهبر معظم انقلاب در قبال دولت - 47 درصد کودکان زیر 7 سال «تبلت» دارند - خاموشی را جدی بگیریم - اجرای نسخه جدید پزشک خانواده - قسمت ششم شهرزاد در کوروش - قهرمانی آبادان در مسابقات شطرنج نابینایان شهرهای کشور - سارقی با 130 شاکی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 8 مرداد 1396

6 ذی القعده 1438

30 جولای 2017

سال بیست و یکم شماره 5629

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

آموزشهای شغلی باید متناسب با معلولیتها باشد 2

رویکرد حمایتی رهبر معظم انقلاب در قبال دولت 4

47 درصد کودکان زیر 7 سال «تبلت» دارند 6

خاموشی را جدی بگیریم 8

اجرای نسخه جدید پزشک خانواده 9

قسمت ششم شهرزاد در کوروش 12

قهرمانی آبادان در مسابقات شطرنج نابینایان شهرهای کشور 16

سارقی با 130 شاکی

 

........ویژه

* آموزشهای شغلی باید متناسب با معلولیتها باشد: علی ربیعی، وزیر تعاون گفت: آموزشهای شغلی متناسب با انواع معلولیتها در دولت، مورد توجه قرار گرفته است. دولت تدبیر و امید با آموزشهای فنی و حرفه ای، زمینه توانبخشی شغلی و حرفه ای معلولان و افرادی که فرصتهای برابر اجتماعی ندارند را فراهم کرده است. ربیعی با تأکید بر حضور معلولان در نمایشگاهها اظهار داشت: حضور در نمایشگاهها از سه جهت مهارتآموزی، توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و حضور و کمک خیرین باید مورد توجه قرار بگیرد. رسالت اخلاقی و انسانی ایجاب میکند در قبال افرادی که فرصتهای برابر اجتماعی برای پیشرفت در جامعه را ندارند، مسئول بوده و از این افراد حمایت کرد.

* برنامه های موزه ایران باستان برای نابینایان: از سال گذشته در موزه ایران باستان، بخشی ویژه نابینایان در نظر گرفته شده تا افراد کمبینا یا نابینا بتوانند تحت نظر کارشناسان و مسئولان موزه، بازدید پرباری از اشیای به نمایش درآمده داشته باشند. جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران در صحبتهایش از مذاکره با مسئولان روزنامه ایران سپید خبر داد و گفت: این روزها مشغول رایزنی هستیم تا با برگرداندن بروشورهای موزه به خط بریل، اطلاعات آثار تاریخی در دسترس نابینا و کم بینا قرار گیرد. رئیس کل موزه ملی ایران در بخش دیگری از صحبتهایش به اثر بخشی ویژه نابینایان در موزه ملی اشاره کرد و افزود: ما اشیایی که شبیه به اشیای تاریخی هستند را برای ارتباط بیشتر نابینایان آماده کرده ایم و اطلاعات آن را با خط بریل در دسترس بازدید کنندگان قرار میدهیم. پیش از این حجت الاسلام سید حسن خمینی، زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و پروفسور مجید سمیعی، متخصص مغز و اعصاب از بخش ویژه نابینایان موزه ایران باستان دیدن کردند.

 

 

 

.......سیاسی

* رویکرد حمایتی رهبر معظم انقلاب در قبال دولت. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رویکرد کلی رهبر انقلاب در قبال دولتها، رویکرد حمایتی است و ایشان بارها بر استمرار این رویکرد تأکید کرده اند؛ از جمله در دیدار رمضانی با مسئولان نظام و در شرایط پسا انتخابات، مجدداً و مؤکداً گفتند: «نظر بنده هم این است که همیشه از همه ی دولتها که بر سر کار هستند حمایت میکنم؛ امروز هم همین جور است، بعد از این هم ان شاء الله تا زنده هستیم همین جور خواهد بود.» بنا بر این رویکرد کلی رهبر انقلاب در قبال دولتها، رویکرد حمایتی است و ایشان بارها بر استمرار این رویکرد تأکید کرده اند.

* محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزاران معتقد است رئیس جمهور بیشتر از هر زمان دیگر، باید به کابینه ای اعتدالی بیندیشد و کابینه ای منسجم و کارآمد تشکیل دهد.

* احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اصناف و بازار با انتقاد تلویحی از نامه قالیباف درباره حرکت به سمت نو اصولگرایی میگوید: شاید بعضیها به دلیل دستپاچگی مطالبی مانند ضرورت حرکت به سمت نو اصولگرایی را مطرح کنند، ولی هر جناحی اصولی برای خودش دارد که باید به آن پایبند باشد که البته بسیاری از این اصول تغییر ناپذیر است.

* پروانه مافی، نماینده مردم تهران گفت: اگر واقعاً حسن روحانی از جریان اصولگرا فردی را میشناسد که به شعارها و وعده هایی که او پیش از انتخابات به مردم داده است، پایبند باشد و در این مسیر گام بردارد، حتماً از وجودش استفاده کند.

* حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم قبل از آن که رضای حزبی یا گروهی را در نظر بگیرد یا کسی خود را طلبکار بداند، توجه کند که عزت را خدا داده و به کسی بدهکار نیست و فقط بدهکار خدا و شهداست.

........اجتماعی

* 47 درصد کودکان زیر 7 سال «تبلت» دارند: حمید صدیق میرزایی، پژوهشگر رسانه های نوین با بیان این که امروز اصلیترین مصرف کننده فضای مجازی، افراد زیر 18 سال هستند، گفت: دانشآموزان به طور متوسط روزانه 5 تا 9 ساعت از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. وی با اشاره به آسیبهای فضای مجازی گفت: اصلیترین مصرف کننده فضای مجازی، افراد زیر 18 سال هستند؛ یعنی حدود 14 میلیون مصرف کننده فضای مجازی در این سن داریم. وی افزود: بسیاری از کودکان زیر 7 سال نیز در فضای مجازی هستند و بر اساس پیمایشی در شبکه کودک تلویزیون، بیش از 47 درصد کودکان زیر 7 سال تبلت اختصاصی داشتند. صدیق میرزایی اضافه کرد: در آمریکا استفاده از اینترنت برای نوجوان زیر 16 سال، کاملاً غیر قانونی است؛ اگر پدر و مادری در این خصوص کوتاهی کنند، حضانت فرزند از آنها گرفته میشود.

* معلمانی که بیمه نشده اند، به سازمان تأمین اجتماعی شکایت کنند: مهرداد قریب، مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی، راههای شکایت معلمان غیر دولتی که بیمه نشده اند را تشریح کرد. وی با اشاره به وضعیت بیمه معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۸ هزار و ۷۷۰ نفر در مدارس غیر دولتی بیمه شده اند. وی با تأکید بر این که بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی تخلف محسوب میشود، افزود: در صورت شکایت معلمان، میتوانیم مطابق قانون مدارس غیر دولتی حسابرسی کنیم؛ همچنین معلمان میتوانند با شماره ۱۴۲۰ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰ مشکل خود را مطرح کنند.

* زنان تنها 4 درصد در اهدای خون سهم دارند: بشیر حاجی، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: تنها 4/38 درصد از سهم اهدای خون در کشور مربوط به بانوان است. بانوان در اهدای خون مشارکت مؤثرتری داشته باشند. وی افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های ما کاهش مشارکت بانوان در این امر است.

 

........اقتصادی

* خاموشی را جدی بگیریم: طبق اعلام سازمان هواشناسی از شنبه 7 مرداد تا آخر هفته شاهد ورود یک موج گرم هماهنگ در کشور خواهیم بود که همین مسأله احتمال خاموشی در کشور را افزایش داده و به همین دلیل مسئوولان برقی هشدارهای جدی را برای مدیریت مصرف میدهند.

* پرداخت ۱۳۰۰ وام ازدواج در ۴ روز: بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد که طی چهار روز، ۱۳۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در طرح ضربتی ازدواج جوانان پرداخت کرده است. در اجرای دستور العمل بانک مرکزی و طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواجی، شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور از اول مرداد نسبت به پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اقدام و طی چهار روز ابتدایی ماه قریب به 1300 فقره تسهیلات ده میلیون تومانی پرداخت کرده است.

 

 

......سلامت و بهداشت

* اجرای نسخه جدید پزشک خانواده: نسخه جدیدی از برنامه "پزشکی خانواده" در کشور به زودی اجرا میشود؛ برنامه ای که طبق تأکید سازمان بهداشت جهانی و همچنین تصمیم مجلس شورای اسلامی، بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و این وزارتخانه باید تا پایان برنامه ششم توسعه، پزشکی خانواده را در تمام مناطق برقرار و بعد از آن نظام ارجاع را تا پایان سال آینده در تمام کشور اجرایی کند. در برنامه پزشکی خانواده مسئولان سلامت در کشورها باید برای جمعیت تعریف شده ای یک تیم مراقب سلامت تعریف کنند. مراقب سلامت در این تیم نقشی چند پیشه را ایفا میکند و در این زمینه آموزش میبیند. ایران نیز طبق نیاز خود این برنامه را بومی کرده و نقشهای جدیدی مانند پزشک تغذیه و روانشناس  را در این سیستم تعریف کرده  است. رئیس مرکز شبکه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مراقبان سلامت که دو سال است در سیستم ما تربیت شده اند، چند پیشه هستند. امسال یک پزشک هم به پایگاههای سلامت اضافه میشود و تا پایان برنامه ششم توسعه برای هر ۱۰ هزار نفر، سه پزشک و برای هر دو هزار نفر یک مراقب سلامت خواهیم داشت. قبلاً پزشک فقط در مرکز خدمات جامع سلامت حضور داشت. به این ترتیب بلافاصله بعد از این که مراقب سلامت بخش اول ارائه خدمت را انجام داد و پرونده الکترونیک سلامت را کامل کرد، مردم میتوانند در همان ساختمان به پزشک مراجعه کنند تا باقی خدمات ادامه پیدا کند. همچنین اگر لازم شد، میتوانند خدمات مشاوره تغذیه، سلامت و روان را در همان محل دریافت کنند. تبریزی یکی دیگر از تغییرات نسخه "۴-۰" برنامه پزشکی خانواده را اضافه شدن هزینه آزمایش بیماریهای غیر واگیر به سرانه افراد اعلام کرد و افزود: به ازای هر فرد در یک منطقه جغرافیایی، یک بسته کامل خدمت را از بخش خصوصی و دولتی خرید میکنیم. بسته خدمات پایه برای تمام گروههای سنی به شکل رایگان حساب میشود، ولی بعد از ارجاع به سطوح بالاتر، خدمات تحت پوشش بیمه قرار میگیرند.   تبریزی تصریح کرد: مقدمات نظام ارجاع الکترونیک از سال گذشته شروع شد. در این برنامه، شبکه های الکترونیکی بیمه، بیمارستانها و پرونده الکترونیک سلامت به سامانه ای در وزارت بهداشت متصل میشود. این سامانه تبادل دیتا را بین این شبکه ها برقرار میکند؛ به این معنی که بعد از مراجعه مردم ابتدا مشخص میشود آیا او بیمه شده است یا خیر و آیا میتواند این خدمت را دریافت کند؟ بعد از آن اطلاعات او در حوزه مراقبتهای بهداشتی-درمانی کامل میشود. این اطلاعات میتواند با سیستم HIS بیمارستانها، کلینیکهای تخصصی و بخش سرپایی بیمارستانها و پزشکان تبادل شود. در تمامی این مراحل بیمه میداند چه اتفاقی افتاده است و پزشک ارجاع دهنده و متخصصی که بیمار به او ارجاع داده شده  است هم میتواند این مسیر را ببیند و رصد کند. این سیستم از هفته آینده برای ۱۱ دانشگاه به صورت آزمایشی شروع و از ابتدای مهر توسعه خواهد یافت.

 

.......جعبه جادو

* قسمت ششم شهرزاد در کوروش. ششمین قسمت از فصل دوم سریال «شهرزاد» ساخته حسن فتحی، ساعاتی قبل از عرضه عمومی به صورت محدود در پردیس کورش به نمایش در میآید. در نمایش این قسمت از سریال «شهرزاد» در پردیس کورش، رؤیا نونهالی، گلاره عباسی و امیرحسین فتحی، از بازیگران سریال، در کنار مردم، حضور خواهند داشت. قسمت ششم از فصل دوم شهرزاد، روز دوشنبه 9 مرداد در قالب لوح فشرده به صورت نمایش خانگی عرضه میشود.

* شهرک سینمایی باید توسعه یابد: مرتضی میرباقری، معاون سیما ضمن حضور در شهرک سینمایی که حاصل مجاهدتها و تلاشهای زنده یاد علی حاتمی است، از بخشهای مختلف این بنای پر خاطره بازدید کرد.  معاون سیما در سخنانی با اشاره به روند رو به رشد سریال سازی در شبکه های تلویزیونی گفت: در دوره جدید و از زمانی که مسئولیت بر عهده دکتر علی عسگری قرار گرفت؛ سیما سه سریال در مراحل مختلف تولید داشت و امروز که با شما صحبت میکنم، ١٢٠ سریال در مراحل مختلف نگارش، پیش تولید و... است. وی اضافه کرد: این سریالها با مضامین مختلف و در مقاطع مختلف تاریخی تولید میشوند؛ شامل قصه های قرآنی، تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر. اولین نیاز همه این مجموعه ها، تدارک لوکیشن و مکانهای تاریخی است و به هر میزان که بتوان این نیاز را  تجمیع کرد، سرعت تولید کارها بالاتر خواهد رفت. میرباقری در ادامه با حضور در دکور خیابان انقلاب افزود: لوکیشنی که اکنون در آن هستیم، لوکیشن دانشگاه تهران در دهه پنجاه و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی است. حال اگر بخواهیم برای فیلمی، نمای واقعی دانشگاه تهران سال 57 را فیلمبرداری کنیم، هزینه تغییرات و فضا سازی به علاوه قرق کردن خیابان هزینه زیادی به تولید تحمیل خواهد کرد. اما الآن با استفاده از لوکیشنهای مختلفی که در شهرک وجود دارد و با هزینه بسیار کم، میتوانیم فضا سازیهای تاریخی را داشته باشیم و باید تلاش کنیم بر اساس سیاستهای درست پیش رو، پیشبینی و ساخت دکور در سریالهای جدید را به سمت دکورهای ماندگار سوق دهیم و با این امکان میتوانیم جریان سازی درستی را در تحریر فیلمنامه های بعدی داشته باشیم که نویسنده میتواند بر اساس امکانات موجود جریان سریال را هدایت بکند.

وی تأکید کرد: برای تولید مجموعه هایی در زمینه تاریخ صد ساله ایران نیازمندیم تا 50 درصد به لوکیشنهای شهرک اضافه کنیم.

 * تغییر دکور 90 با آغاز لیگ هفدهم: «ایسنا» نوشت: برنامه «۹۰» تقریباً هر دو فصل یک بار با تغییراتی در اجرا از جمله تغییر در دکور رو به رو میشود. این برنامه فصل گذشته از دکور جدید خود رونمایی کرد، این بار هم در تدارک ساخت دکور جدید است. دکور جدید «۹۰» توسط امیرحسین میرطالب که اخیراً طراحی و اجرای دکور برنامه مناظره های کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده داشت، ساخته میشود؛ او پیش از این هم دکور برنامه «۹۰» را طراحی و اجرا کرده است.

پخش برنامه «۹۰» از خرداد ماه ۹۶ و همزمان با اتمام لیگ شانزدهم به پایان رسید و با شروع لیگ جدید به روی آنتن میرود. محمدحسین میثاقی، رضا یوسفیان، حامد راستگو، بهادر امیری، نیما تاجیک و پدرام عرب از جمله گزارشگرانی هستند که در سری جدید برنامه «۹۰» با عادل فردوسی پور همکاری دارند.

این برنامه طبق روال گذشته دوشنبه ها ساعت ۲۲:۳۰ پس از خبر شبانگاهی شبکه سه سیما به روی آنتن میرود و به تحلیل و بررسی مسابقات لیگ برتر با آیتمهای ویژه خواهد پرداخت.

* تصویر برداری سریال «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم این روزها با پیشروی 60 درصدی در ورامین ادامه دارد.

گلواژه: چه بسیارند عبرتها و چه کمند عبرت پذیرها! حضرت علی (ع) – دو چیز طیره عقل است؛ دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی. (سعدی)

 

 

..........ورزشی

* قهرمانی آبادان در مسابقات شطرنج نابینایان شهرهای کشور: مسابقات شطرنج نابینایان و کمبینایان شهرهای کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد. در این رقابتها، 30 شطرنجباز از شش شهر آبادان، تهران، اصفهان، بابل، کرج، فردیس به همراه تیم ملی بانوان به مصاف هم رفتند. در این مسابقات که در پنج دور به روش سوییسی برگزار شد، آبادان با 10 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت، کرج با 7 امتیاز دوم شد و منتخب تیم ملی شطرنج بانوان، با 6 امتیاز عنوان سومی را از آن خود کرد. در میز شماره 1 علی سلطانآبادی، میز 2 مهدی رومیفرد، میز 3 علیرضا قورچیبیگی و میز 4 فرزاد علیزاده، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. در پایان جوایز نقدی، مدال، احکام و کاپ قهرمانی با حضور معاون ورزشی استان البرز و زورقی، رئیس هیأت نابینایان البرز به شطرنجبازان برتر اعطا شد.

* ابقای رئیس هیأت نابینایان خراسان شمالی: در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش نابینایان خراسان شمالی، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، محمدحسین احمدی سرپرست مدیر کل ورزش و جوانان استان و دیگر اعضای مجمع حضور داشتند که حمید حیدری با کسب 13 رأی از 17 رأی مأخوذه، به عنوان رئیس هیأت نابینایان خراسان شمالی انتخاب شد.

* توافق نهایی نیمار و پاریسن ژرمن: نشریه فرانسوی اکیپ اذعان داشت: نیمار و پاریسن ژرمن بر سر عقد قراردادی 5 ساله به توافق نهایی رسیده اند. لحظه به لحظه اخبار پیوستن نیمار به این تیم جدیتر میشود و حالا نشریه اکیپ، ادعا کرد تمام موانع برداشته شده و دو طرف به مدت 5 سال و با سالانه 30 میلیون یورو دستمزد خالص، به توافق رسیده اند. حالا تنها مذاکرات با بارسا باقی مانده است. در حال حاضر، تنها مشکل رسمی شدن قرارداد، نحوه واریز پول به حساب بارسلوناست که سران باشگاه فرانسوی تلاش بر مستقیم بودن انتقال وجه دارند.

 

........حوادث

*سارقی با 130 شاکی:

محمد، متهم اصلی پرونده قتل بنیتا است. مرد جوانی که خودرو را در کنار خیابان پارک کرد و تا زمانی که دستگیر نشد، به سراغ بچه و ماشین نرفت. مرد جوان از جزئیات روز حادثه گفت. برای چی به این محل آمده بودید؟ خانه خاله دوستم این اطراف بود. ضمن این که مواد فروشان اینجا را میشناختم. آمدیم مواد بخریم و در پارک سر کوچه مصرف کنیم که یک دفعه چشمم به ماشین روشن در مقابل خانه افتاد. با دیدن ماشین روشن وسوسه شدم و به دوستم گفتم حواسش باشد که اگر صاحب ماشین از خانه اش بیرون آمد جلویش را بگیرد. بعد هم خیلی سریع پشت فرمان نشستم و در ماشین را قفل کردم. صاحب ماشین همزمان از خانه بیرون آمد و خودش را روی کاپوت انداخت. همان طور تا وسط کوچه رفتم اما برف پاک کن شکست ومرد جوان روی زمین افتاد. دنده عقب گرفته بودم که صاحب ماشین این بار گلگیر را گرفت و از کوچه خارج شدم. پدر و مادر بنیتا فریاد میزدند که بچه شان داخل ماشین است، چرا توجهی به این موضوع نکردی؟ خیلی ترسیده بودم. به سمت پاکدشت رفتم و در راه با همدستم تماس گرفتم و در محلی در همان اطراف با او قرار گذاشتم. همدستم آمد و ضبط و باند و کیف مادر بنیتا و وسایلی را که داخل داشبرد بود برداشت. دوستت بچه را ندید؟ دید و به من گفت بچه را ببر تحویل بده. به دوستم گفتم باهم بریم، من میترسم. اما او گفت خودت ماشین را دزدیدی، بچه را هم خودت ببر تحویل بده. اگر دوستم با من میماند حتماً بچه را تحویل میدادم. بعد چه اتفاقی افتاد؟ دوستم رفت و من هم بچه و ماشین را در کنار خیابان رها کردم. چند ساعت بعد از سرقت خودرو آن را رها کردی؟ یک ساعت و نیم بعد. چرا ماشین را آنجا پارک کردی، خیلی محلهای دیگر هم بود؟ آنجا خلوت بود و دوربین مداربسته نداشت. با خودم گفتم جایی پارک کنم که چهره ام را دوربین نگیرد. بعد از آن به ماشین سر نزدی؟ نه. کنجکاو هم نبودی ببینی چه بلایی سر بچه آمده است؟ مرد جوان سکوت میکند. ماشین را کجا رها کردی؟ سمت مامازن، در کنار بلواری که ماشینها با سرعت از آن عبور میکنند. پس چطور انتظار داشتی ماشین و بچه را کسی پیدا کند؟ آنجا دو خانه کوچک و یک مغازه بود. از شانس بد من مغازه تعطیل بود.

زمانی که ماشین را رها کردی، بچه زنده بود؟ نمیدانم، اما صدایی از بچه در نمیآمد. سابقه داری؟ بله، به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شده بودم. چند تا؟ آن موقع 130 شاکی داشتم، اما زمان آزادی، تعدادش بیشتر شد. چند وقت بود که آزاد شده بودی؟ حدود یک ماه. پس از سرقت پراید و بچه، با همدستات در ارتباط بودی؟ اصلاً، آن روز سر گذاشتن بچه بحثمان شد و بعد از آن هیچ تماسی با من نگرفت.  عذاب وجدان نداشتی؟ باور کنید یک لحظه هم آرامش نداشتم. بشدت نگران سرنوشت بچه بودم. به همین خاطردائم کابوس میدیدم.

 بچه داری؟ نه، ولی شرمنده خانواده بنیتا هستم.

چند ساله ای؟ 27 ساله.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *