شناسه خبر: 12016 منتشر شده در مورخ: 1396/5/3 ساعت: 15:16 گروه: اجتماعی  
همایش سلامت اجتماعی در بهزیستی

همایش سلامت اجتماعی در بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان تهران: بسیاری از اقشار آسیب‌پذیری که اکنون در حلقه آسیب افتاده‌اند، به علت ناکارآمدی برنامه‌هاست.

به گزارش ایران سپید باقری در نخستین همایش سلامت اجتماعی در بهزیستی افزود: بیشتر مردم ریشه آسیب‌های اجتماعی را فقر می‌دانند اما این یک نگاه پایه و سطحی است و علت همه آسیب‌ها نیست آنچه خطرناک‌تر است سوء‌ تدبیر و بدون برنامه پیش رفتن است.

وی ادامه داد:‌ در کشورها از طریق سلامت جسم به سمت سلامت روان، اجتماع و معنوی رفته‌اند که این همان تدبیر و نگاهی دوراندیشانه است و داشتن یک نگاه نرم‌افزاری در این حوزه از ضروریات است.
مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت‌: امروز بهزیستی نگاه سلامت اجتماع‌مدار دارد و اقشار آسیب‌پذیر که شامل کودکان، معلولان، زنان و سالمندان می‌شود، با همین نگاه می‌بیند و به نظر می‌رسد این افراد باید در جایی باشند که از آنان حفاظت شود.
وی گفت:‌ سلامت اجتماعی باید کمک کند تا روان‌سازی اتفاق افتد و کسانی که از نظر بضاعت جسمی، روانی و ذهنی نتوانسته‌اند یا از نظر ژنتیکی به این شرایط گرفتار شده‌اند به وضع مطلوبی برسند.
باقری افزود: باید برنامه‌ها طوری اجرا شود که برای دسترسی این افراد به فرصت‌ها مانعی نباشد و این سلامت اجتماعی است که مسیر را برای افرادی که پارتی و قدرت ندارند و یا ناتوان هستند فراهم می‌کند تا بدون خجالت‌زدگی در جامعه حاضر شوند.
وی گفت: ‌این کار سختی است و مردم باید کمک کنند تا یک نگاه عمومی جدیدی ایجاد شود این مسیر راهی طولانی و سخت است، موضوع هم بسیار حساس بوده و اکنون مسئولیت اجتماعی در کشور ما نزدیک به کمرنگ‌ شدن است. 
مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود:‌ باید کمک کرد تا نگاه مردم تغییر کند اکنون معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیت است و این سلامت اجتماعی است که سدها را برمی‌دارد و نگاه جامعه را بهتر می‌کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *