شناسه خبر: 12000 منتشر شده در مورخ: 1396/5/3 ساعت: 11:41 گروه: بهداشت و سلامت  
طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم

طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم

سخنگوی وزارت بهداشت، افزایش سهمیه بیمه‌ها و دولت، مراجعه مردم به تیم پزشک خانواده‌ و اجرای نظام ارجاع را از موارد کاهش پرداختی از جیب مردم دانست

به گزارش ایران سپید به  نقل از ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر این که بعد از اجرای طرح تحول پرداختی از جیب مردم کاهش زیادی داشته است، اما هنوز به میزان مطلوبی نرسیده است، گفت‌: در صورت

اجرا نشدن این طرح در سال ۹۵، مردم باید حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر در حوزه سلامت هزینه می‌کردند. با وجود این که در حال‌ حاضر پرداختی از جیب مردم به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است هنوز در سال ۹۵ آنها حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از جیب خود در حوزه سلامت هزینه می‌کردند.

حریرچی همچنین بیان‌ کرد: در کشورهایی که میزان پرداختی از جیب مردم ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های حوزه سلامت است، آمار خانواده‌هایی که با هزینه کمر شکن در این حوزه روبرو هستند، سه درصد است، اما با اجرای طرح تحول این رقم در کشور ما به ۲.۴ کاهش یافته است. برای رسیدن به عدد یک درصد در زمینه رو برو شدن افراد جامعه با هزینه‌های کمر شکن، باید پرداختی از جیب مردم به ۲۰ درصد کاهش یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزایش سهمیه بیمه‌ها و دولت، مراجعه مردم به تیم پزشک خانواده‌ و اجرای نظام ارجاع را از موارد کاهش پرداختی از جیب مردم دانست و افزود: در این صورت رابطه مالی بین پزشک و بیمار، حذف و یا به حداقل می‌رسد. همچنین با خرید راهبردی خدمات می‌توان تقاضاهای القایی را کاهش و مردم را برای ارجاع به تیم پزشک خانواده‌ و مراقب سلامت راهنمایی کرد.

ارائه خدمات طب سنتی فقط در مراکز مجاز صورت گیرد

حریرچی با اشاره به وظیفه وزارت بهداشت در زمینه بازشناسی، تبیین و ترویج طب سنتی ایران طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، افزود: یکی دیگر از وظایف ما در این حوزه برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و نوین است. استانداردسازی و روز آمد کردن روش های درمانی و تشخیصی طب سنتی نیز باید تحت نظارت وزارت بهداشت صورت گیرد. برای ارائه خدمات طب سنتی و داروهای گیاهی فقط مراکز مجاز طبق روال‌های شناخته شده مورد تایید است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که ارائه خدمت در مراکز غیر مجاز که تبلیغ و هزینه زیادی برای این موضوع انجام می‌دهند، مورد تایید نیست.

حریرچی با بیان این که بسیاری از کلاس‌ها و دوره‌های طب سنتی از نظر ما کاملا غیر قانونی هستند، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت ضمن افزایش نظارت‌های خود در این حوزه، در برخورد قانونی با متخلفان کوتاهی نمی‌کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *