شناسه خبر: 11841 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 12:07 گروه: دانش و فن آوری  
بقای بشر با رشد هوش مصنوعی در خطر است

بقای بشر با رشد هوش مصنوعی در خطر است

یکی از کارآفرینان برتر جهان که بنیانگذار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس است در نشست تابستانی انجمن ملی فرمانداران به عنوان سخنران مدعو موضوعات مختلفی،‌از جمله هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایران سپید براساس گزارش ساینس الرت، ماسک در طی سخنرانی‌اش از فرمانداران آمریکایی درخواست کرد تا برای رشد و توسعه هوش مصنوعی مقرراتی وضع کنند.

مایک که به موضوع هوش مصنوعی ناآشنا نیست، به خود فناوری هوش مصنوعی نقدی ندارد اما به نحوه استفاده خارج‌از کنترل و بدون نظارت از این فناوری انتقاد دارد و آن را بزرگترین خطری می‌داند که بشر به عنوان یک تمدن با آن مواجه خواهد شد و یکی از راه‌حل‌ها، وضع زودهنگام مقررات است.

به گفته وی روند معمول وضع مقررات به گونه‌ای است که ابتدا باید اتفاقات ناگوار رخ دهد، جامعه به دشواری بیافتند و پس از چند سال یک آژانس وضع مقررات برای تعیین مقرراتی که سال‌ها پیش باید وضع می‌شدند،‌به کار گرفته خواهد شد. این روند برای همیشه ادامه دارد. پیش از این پدیده‌هایی مشابه وجود داشتند که شاید مضر بوده‌اند اما برای موجودیت تمدن بشر خطر بزرگی به شمار نمی‌رفتند. هوش مصنوعی یک تهدید بنیادین برای وجود تمدن بشری است.

برخی از فرمانداران این پرسش را مطرح کردند که چگونه می‌توان برای فناوری که تا این اندازه جدید است،‌مقررات تعیین کرد،‌ و وی در پاسخ گفت اولین قدم درک دقیق طبیعت هوش مصنوعی است. این همان کاری است که ماسک از طریق شرکت مطالعاتی غیرانتفاعی هوش مصنوعی‌اش، OpenAI انجام می‌دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *