شناسه خبر: 11623 منتشر شده در مورخ: 1396/4/22 ساعت: 08:57 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه پنجشنبه 22 تیر 1396

به ما شرکت خوشنام معرفی کنید - تاریخ اعزام حجاج به خانه خدا - طرح تحول سلامت؛، اولویت دولت دوازدهم - برای دادن چک ضمانت به کارفرما باید نکاتی را رعایت کرد - دو طرح آموزشی الهامبخش برای نابینایان - فارس فاتح مسابقات قهرمانی کشور فوتبال نابینایان شد - راز قتل «آتنا» در اسارتگاه قاتل - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 22 تیر 1396

18 شوال 1438

13 جولای 2017

سال بیست و یکم شماره 5615

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

به ما شرکت خوشنام معرفی کنید 2

تاریخ اعزام حجاج به خانه خدا 4

طرح تحول سلامت؛، اولویت دولت دوازدهم 6

برای دادن چک ضمانت به کارفرما باید نکاتی را رعایت کرد

دو طرح آموزشی الهامبخش برای نابینایان 9

فارس فاتح مسابقات قهرمانی کشور فوتبال نابینایان شد 12

راز قتل «آتنا» در اسارتگاه قاتل 14

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

 

.......سیاسی

* به ما شرکت خوشنام معرفی کنید

مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت صبح روز چهارشنبه، 21 تیر ماه برای توضیح در مورد قرارداد نفتی با شرکت توتال در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد. زنگنه خطاب به مخالفان گفت: اگر برویم سراغ انگلیس میگویید روباه پیر، امریکا هم که هیچ. پس چه کسانی برای سرمایه گذاری بیایند؟ مخالفان میگویند به جای توتال با یک شرکت خوشنام قرارداد امضا کنید. خب این شرکتهای خوشنام را به ما معرفی کنید. اگر قرار است ما با اروپاییها کار کنیم قویترین آنها، فرانسه هست، بعد هم فرانسه با چین آمده است.

* لاریجانی، رئیس مجلس گزارش وزیر نفت از قرارداد ایران با شرکت توتال را مفید ارزیابی کرد و گفت: هیئتی متشکل از قوه قضاییه و دو نفر از رؤسای کمیسیونهای مجلس بر این قرارداد نظارت میکنند.

* فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با وزیر امور خارجه روسیه در بروکسل، بار دیگر از توافق هسته ای (برجام) دفاع و بر ضرورت ادامه اجرای کامل آن توسط تمام طرفها، از جمله آمریکا تأکید کرد.

* یک اندونزیایی پرواز خطوط هوایی 'گارودا' که به شوخی اعلام کرد در بار سنگین خود بمب دارد، از پرواز محروم شد.

* ریان دیلون، سخنگوی ائتلاف بین المللی با اشاره به اطلاعات رسیده در مورد مرگ ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش گفت: ایاد العبیدی و ایاد الجمیلی از افسران عالیرتبه سابق ارتش صدام حسین احتمالاً جایگزین وی خواهند شد.

* نشریه آلمانی اشپیگل با طرح این مسأله که دونالد ترامپ از بیماری دمانس یا زوال عقل رنج میبرد یا نه؟ و در این صورت این مسأله برای جهان نگران کننده است، به نقل از متخصصان مغز و اعصاب نوشت: نتایج بررسیهای این متخصصان در خصوص ترامپ بسیار عجیب بوده است.

* شبکه المیادین گزارش داد، افشای اسنادی از سوی قطر نشان میدهد که عربستان و امارات از تروریستهای القاعده و داعش در یمن حمایت میکنند.

 

.......اجتماعی

* تاریخ اعزام حجاج به خانه خدا

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پروازهای کاروانهای حجاج مدینه قبل نیز از روز هشتم مرداد شروع میشود و تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت؛ پروازهای کاروانهای مدینه بعد نیز از ۲۰ مرداد آغاز میشود و تا سوم شهریور، آخرین پرواز وارد جده خواهد شد.

* نصب بنر برای فروش گوشت گرم ضروری است: بهمن حسنبیگی، رئیس مرکز گشتهای مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: همه فروشگاههایی که مجوز فروش گوشتهای گرم وارداتی طرح تنظیم بازار را دارند، موظفند بنر توزیع این گوشتها را نصب کنند. وی گفت: در همین ارتباط یکی از این فروشگاهها گوشت مرغ و جوجه کباب را به قیمت بیش از قیمت عرف عرضه میکرد که از این بابت پرونده تخلف گران فروشی به مبلغ 60 میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شد.

 

.........اقتصادی

* برای دادن چک ضمانت به کارفرما باید نکاتی را رعایت کرد

بطور قطع، رد و بدل کردن این برگه آن هم میان کارگر و کارفرما در قانون الزاماتی دارد که خوب است به آنها توجه کرد. برای مثال در قانون، منعی در خصوص گرفتن ضامن یا تضمین بابت حُسن انجام کار از کارگر، آن هم توسط کارفرما وجود ندارد. به عبارتی دیگر، کارفرما میتواند اقدام به اخذ تضمین از کارگر نماید. اما این امر بدان معنا نیست که کارگر بدون در نظر گرفتن قانون، اقدام به دادن تضمین یا معرفی ضامن نماید. چنانچه سفته یا چک بابت تضمین از کارگر گرفته شد، بایستی در آن حتماً مبلغ ذکر و رسید اخذ یا در قرارداد ذکر شود. همچنین عبارت بابت تضمین حسن انجام کار باید در چک درج شود. قید عبارت بابت تضمین حسن انجام کار سبب میگردد وصف کیفری چک به استناد ماده 13 قانون صدور چک زائل گردد.

* گلواژه: رسول اکرم (ص) خوشرویی، دوستی را پایدار میسازد.

.......بهداشت و سلامت

* طرح تحول سلامت، اولویت دولت دوازدهم

وزیر بهداشت مهمترین اولویت آینده نظام سلامت کشور را استقرار نظام ارجاع در کشور دانست و گفت: در راستای رسیدن به این موضوع نیز هم ارکان دولت و حکومت و هم مردم باید کمک کنند. دکتر هاشمی گفت: خبر خوش اینکه رئیس جمهور گفتند طرح تحول نظام سلامت زنده است و همانطور که در دولت یازدهم جزو اولویتهایمان قرار داشت، در دولت دوازدهم نیز به عنوان اولویتی مهم محسوب میشود و این موضوع یعنی اینکه حوزه سلامت برای رئیس قوه مجریه و معاونین دولت جزو اولویتها است و به سلامت مردم توجه میکنند. وزیر بهداشت ادامه داد: البته رئیس جمهور تأکید کردند که توجه به سلامت مردم، تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، بلکه همه وزارتخانه ها و ارکان دولت در رأس برنامه هایشان باید به مسائل زیست محیطی و وضعیت سلامت مردم توجه کنند. در عین حال امیدواریم همه ارکان حکومت با حوزه سلامت همراهی داشته باشند. هاشمی افزود: مهمترین اولویت ما استقرار نظام ارجاع در کشور است؛ چرا که اگر بخواهیم هزینه ها را کنترل کنیم، در مرحله اول باید به بحث بهداشت توجه کنیم که البته در دولت یازدهم زیرساختهای خوبی در این حوزه فراهم شد؛ به طوری که 18 هزار خانه بهداشت بازسازی و نوسازی شد و 5 هزار خانه بهداشت نیز ساخته شد و تعدادی هم در حال ساخت است. وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: پیشبینی میشود که این شبکه ظرف دو سال آینده در تمام کشور به بهره برداری برسد. در عین حال موضوع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نیز بسیار حائز اهمیت است و باید برای همه مردم تشکیل شود. در حال حاضر توانستیم برای 60 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت را تشکیل دهیم. وی با تأکید بر لزوم فعال شدن همه پرونده های الکترونیک سلامت، گفت: در حال حاضر 50 درصد از پرونده های الکترونیک سلامت فعال شده اند، اما این عدد باید به بالای 80 درصد برسد. بنا بر این مهمترین موضوع ما کاهش بار بیماریها و کاهش هزینه ها از طریق استقرار نظام ارجاع است که البته کاری سخت است؛ چرا که باید در جهت آموزش نیروی انسانی، ایجاد مراکز مورد نیاز و فرهنگسازی آن کار کرد.

* نوشیدن قهوه موجب افزایش طول عمر میشود: افرادی که روزانه حدود سه فنجان قهوه مینوشند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمینوشند طول عمر بیشتری دارند. محققان انگلیسی با پژوهشی بلند مدت بر روی نیم میلیون نفر دریافتند، میزان بالاتر مصرف قهوه با کاهش ریسک مرگ به هر علتی، بخصوص بیماریهای گردش خون و بیماریهای مرتبط با دستگاه گوارش، مرتبط است. قهوه یکی از رایجترین نوشیدنیهای مصرفی دنیاست که روزانه حدود ۲.۲۵ میلیارد فنجان در دنیا نوشیده میشود. قهوه حاوی ترکیباتی نظیر کافئین، دیترپنسها و آنتی اکسیدانهاست که بر بدن تأثیر میگذارند. اگرچه نحوه آماده سازی قهوه بر وجود میزان این ترکیبات تأثیر دارد.

 

 

.......از شش نقطه جهان

* دو طرح آموزشی الهامبخش برای نابینایان

به گفته سازمان جهانی بهداشت، حدود ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از مشکل بینایی رنج میبرند و بسیاری از آنها به برنامه آموزشی متناسب با نیازهایشان دسترسی ندارند. طرحهای آموزشی برای  بهبود شرایط آموزشی این افراد در سراسر جهان وجود دارد. در این گزارش، به دو برنامه آموزشی الهام بخش که هدفشان کمک به افراد نابینا برای کنترل ناتوانیشان است، نگاهی می اندازیم. در هر دوی این نمونه ها، بر نقش یادگیری موسیقی در زندگی نابینایان به شدت تأکید شده است. «بیت باکسینگ» برای دانشآموزان نابینا: اولین نمونه جالب، موردی است که در یکی از مراکز آموزشی ویژه نابینایان در نیویورک در یالات متحده به اجرا در آمده است. دانشآموزان مدرسه «لاول برای نابینایان» در برانکس، شمال محله منهتن نیویورک، «بیت باکسینگ» (beatboxing) میآموزند. «بیت باکسینگ» یعنی تولید نت توسط دهان. کلاسهای «بیت باکسینگ» درس در چارچوب برنامه موسوم به «بیت راکرز یا نوازندگان بیت» برگزار میشود. با کمک این برنامه دانشآموزان نابینا یا کسانی که  دچار اختلال بینایی هستند، میتوانند بهتر از صدایشان استفاده کنند.

کیک درام (kick drum)، هی هت (hi hat)، و اسنِیر (Sanre) صداهای اصلی برای تولید صداهای شبیه به صدای سازهای کوبه ای با دهان هستند. اما اینک تبدیل به ابزاری جدید و موفق برای یادگیری شده اند. این برنامه پنج سال است که در این مدرسه اجرا میشود. در حال حاضر برنامه «بیت» (B.E.A.T) مشغول آماده کردن مواد درسی گفتار درمانی بر اساس تمرین، بازی و شیوه بیان است. هدف این است که دانشآموزان بتوانند حروف را به درستی تلفظ کنند، بخوبی بیان کنند و در نهایت بتوانند بنویسند. اولین آموزگار نابینایان در کامبوج: برای نقل دومین نمونه به کامبوج میرویم. پالا نئانگ در کامبوج یکی از اولین آموزگاران معلولین و کسانی است که از نارساییهای جسمی رنج میبرند و اغلب در حاشیه جامعه جای دارند. وی اینک پنج مدرسه مخصوص نابینایان را اداره میکند. سازمان غیر دولتی کروسار تمی تنها جایی در کامبوج است که از ۲۱ سال پیش برنامه ای جامع برای آموزش کودکان نابینا دارد. پالا نئانگ ۵۴ ساله با شخصیت پر جذبه خود نیروی محرک این مرکز است. پالال نئانگ ۲۱۳ دانش آموز دارد و از زمانی که سازمان غیر دولتی پیوسته ۱۴۰۰ دانشآموز تحصیلات خود را زیر نظر او تکمیل کرده اند. خانم پالا ماشین تحریرهای بریل قدیمی و پر سر و صدا را دور انداخته و به جای آنها از تنها چاپگر بریل موجود در کامبوج استفاده میکند. وی با این چاپگر کتابهای درسی برای پنج مدرسه و حتی نت موسیقی هم چاپ میکند. وی معتقد است موسیقی بهترین ابزاری است که میتوان با آن کودکان نابینا را از لاک خود بیرون آورد و تشویقشان کرد با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند. پالا نئانگ به خاطر تلاشهایش، اخیراً یکی از نامزدهای جایزه جهانی بهترین آموزگار شده بود.

......ورزشی

* فارس فاتح مسابقات قهرمانی کشور فوتبال نابینایان شد

دهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره نابینایان که با حضور هفت تیم برگزار شد، سه شنبه 20 تیر در شیراز به پایان رسید. این مسابقات، در دو گروه برگزار شد که در گروه اول، تیمهای فارس، تهران، البرز و زنجان حضور داشتند. در گروه دوم نیز تیمهای کرمان، گیلان و آذربایجان شرقی به مصاف هم رفتند. پس از برگزاری مسابقات در مرحله مقدماتی، در دیدار نیمه نهایی، فارس با نتیجه 4 بر 0 گیلان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. در دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی، کرمان 3 بر 0 تهران را مغلوب کرد و حریف فارس در فینال شد. در دیدار رده بندی، تهران و گیلان به مصاف هم رفتند که تهران با نتیجه 3 بر 0 از سد گیلان گذشت و سوم شد. در دیدار نهایی نیز فارس با نتیجه 3 بر 2 کرمان را شکست داد و قهرمان دهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره نابینایان شد. در ترکیب تیم فوتبال نابینایان فارس، حجت ا... مزارعی، محمدرضا مختاری، حسین رجبپور، رسول باصری، سامان اجرتدست، علیرضا ایزدی، علیرضا بخت، محمد کشتکار، میثم شجاعیان، علیرضا رضایی و احمدرضا شاهحسینی حضور داشتند. امیر حمزه زارع به عنوان سرمربی و جاسم علی پناهی و محسن قلندری به عنوان مربی، تیم قهرمان این دوره از رقابتها را هدایت کردند. نگاهی به ترکیب تیم فارس نشان میدهد نیمی از بازیکنان تیم ملی عضو این تیم بودند، لذا قهرمانی فارس که برای چندمین سال پیاپی رقم خورد، دور از انتظار نبود.

* چرایی حضور آزمون در پاریس: هرچند گمانه زنیهای متفاوتی در رابطه با حضور سردار آزمون در پاریس که با یک جت شخصی صورت گرفت مطرح شد، اما علت اصلی حضور سردار در فرانسه مربوط به علاقه وافر او به اسب و اسب دوانی است. وی که همیشه به این موضوع معروف بوده، برای حضور در حراجی معروف شانتلی به فرانسه رفت و یک اسب به همراه کره اش را خرید.

 

.......حوادث

* راز قتل «آتنا» در اسارتگاه قاتل

گم شدن آتنا در پارسآباد، کاراگاهان دایره جنایی را با معمای یک جنایت هولناک در پارکینگ خانه مرد رنگرز رو به رو کرد. ظهر یکشنبه 28 خرداد آتنا اصلانی، دختر بچه 7 ساله پارسآبادی، زمانی که قصد داشت از پیش پدر دستفروش خود در یکی از خیابانهای پارسآباد به خانه بازگردد، ناپدید شد. خبر گم شدن آتنا خیلی سریعتر از آنچه که در انتظار بود در شهر پیچید و تمامی ارگانها و سازمانهای مربوطه اعم از پلیس آگاهی، هلال احمر و... پای کار آمدند.

کاراگاهان دایره جنایی پارسآباد در اولین قدم دوربینهای مداربسته را مورد بررسی قرار دادند، اما به خاطر سد معبر در خیابان محل گم شدن آتنا موفق به یافتن سرنخی نشدند. تحقیقات پلیسی منجر به دستگیری چند مظنون در مورد گم شدن مرموز آتنا شد، برادر قاتل به دلیل مشکوک شدن به برادرش به خانه وی رفت تا شاید سرنخی پیدا کند، وی زمانی که وارد پارکینگ شد، با صحنه هولناکی رو به رو شد و دست برادرش رو شد. در نهایت با گذشت 23 روز از گم شدن آتنا، یکی از متهمهای این پرونده به راز قتل هولناک این دختربچه اعتراف کرد. اسماعیل 42 ساله، در همان محله ای که پدر آتنا دستفروشی میکرد یک کارگاه رنگرزی داشت و صاحب دو فرزند است. او که در محل به بدنام بودن و نزولخواری نیز مشهور بود، در روز حادثه هنگامی که آتنا از محل کار پدر خود به خانه باز میگشت او را ربود و قربانی جنایت شوم خود کرد. در نهایت با اعتراف قاتل پرونده، روز سه شنبه 20 تیر تیمی از مأموران آگاهی برای پیدا کردن جسد راهی خانه اسماعیل شدند و جسد آتنا را در حالی که در یک ظرف بزرگ داخل پارکینگ بود یافتند. جسد آتنا برای تحقیقات جنایی در مورد چگونگی قتل به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد. هنگامی که خبر این جنایت هولناک در پارسآباد پیچید، احساسات مردم پارسآباد را به شدت جریحه دار کرد و مردم در واکنش به این جنایت، به خیابان مقابل محل کار و منزل قاتل آمدند و خواهان اشد مجازات برای قاتل آتنا شدند. اعتراضات به حدی بالا گرفت که مردم به محل کار قاتل رفته و آن را به آتش کشیدند. به همین دلیل برای حفظ آرامش منطقه، دادستان به میان مردم آمد و آنها را به صبر و آرامش دعوت کرد و به مردم پارسآباد قول داد عامل این جنایت هولناک به زودی مجازات خواهد شد. پرونده آتنا رفته رفته بُعد ملی به خود گرفت و اکنون تمام ایران در انتظار مجازات عامل این جنایت وحشتناک هستند.

نقش خانواده و همسر مظنون در کمک به معمای ناپدید شدن آتنا و قتل وی بسیار حائز اهمیت بوده است. گفته میشود همسر و برادر متهم به قتل، پس از مشکوک شدن به ماجرا، با مراجعه به مراجع قضایی، پرده از راز این جنایت برداشته اند.

تحقیقات جنایی برای پرده برداری از علت و انگیزه قاتل در خصوص این جنایت وحشتناک ادامه دارد.

 

.....چاردیواری

* با سلام و آرزوی کامیابی شما عزیزان، دفتر خانوادگی این هفته را با پرسش آقای باقرقلی از اسلامشهر آغاز میکنم که در مورد شرایط ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد در سال جدید تحصیلی 96-97 پرسش کرده اند. در پاسخ باید بگویم شرایط مانند سال گذشته است و تفاهمنامه بهزیستی با این دانشگاه در خصوص پرداخت شهریه و شرایط آن تغییر نکرده است. آقای خسروی از کرمانشاه ضمن شکوه از عدم نظم در پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی، در مورد اینکه آیا میزان مستمری مددجویان ایران پایینتر از کشورهای دیگر است پرسیده اند که همان طور که قبلاً نیز گفتم، ایران پایینترین مستمری را به مددجویان نمیدهد و کشورهای بسیاری هستند که یا توان پرداخت مستمری ندارند یا بسیار کمتر از ما مستمری میدهند، اما من نمیفهمم که این بحث چه اهمیتی میتواند داشته باشد؛ مثلاً اگر ما الان فهمیدیم پایینترین مستمری را دریافت نمیکنیم، معنای آن این است که وضعمان خیلی خوب است؟! بنا بر این به مسائلی بپردازیم که مشکلی از ما را حل کند. تا از کرمانشاه بیرون نیامده ایم، خانمی از همین دیار با چراغ خاموش و اسم محفوظ ضمن قدردانی از مطالب ایران سپید، از جمله صدای خاطره ها، اعتراض کردند که چرا با دریافت وام خود اشتغالی 15 میلیون تومانی  مستمریش قطع شده است. راستش این مسأله، منظورم این نوع اعتراضها آن قدر تکرار میشود که ضروری دیدم در یادداشت سخن هفته روز شنبه، پس فردا، مطلبی در این خصوص بنویسم که توجه شما را به خواندنش جلب میکنم فکر میکنم خواندنش روشنگر باشد. آقای چراغی از قم با اشاره به نصب باجه مستقل خدمات بانکی نابینایان در یکی از شعب بانک تجارت آن شهر و استقبال نابینایان از این امر، خواهان توسعه آن برای اشتغالزایی نابینایان شدن. ذکر یک توضیح در این خصوص ضروری است. نرم افزارهای نصب شده در نمایشگرهای بریل باجه های خدمات بانکی نابینایان، صرفاً برای انجام عملیات بانکی نابینایان برای پر کردن انواع فرمها، دریافت صورت حساب فرد، انتقال وجه و... است اما بحث اشتغال نابینایان در بانکها مقوله دیگری است که باید دید صحبت از چه مشاغلی است و آیا مانع فرد نابینا برای داشتن آن شغل تا کنون تجهیزات و نرم افزار بوده است یا چیز دیگری. از همین دیار آقای قدرت ا... چراغی که چراغ روشن دیگری در این دیار است، به ممنوعیت اعطای پلاک ویژه خودرو به نابینایان اعتراض کردند که اعتراض بجایی است. در این زمینه شبکه تشکلهای نابینایان کشور (چاووش) طی نامه ای به سازمان بهزیستی، اعتراض و خواهان تجدید نظر در این زمینه شده است که نتیجه به زودی به آگاهی دوستان خواهد رسید آقای حمیدرضا آبروشن با اشاره به اختصاصی بودن روزنامه ایران سپید و محدودیت صفحات آن، خواهان حذف اخبار عمومی از روزنامه و پرداختن آن صرفاً به امور نابینایان شدند. این نظری است، اما مورد موافقت هم نیست. میماند تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و خداحافظی تا دو هفته دیگر.

 

.....اطلاع رسانی

* تدریس فن بیان، مهارتهای گویندگی و مجریگری. مدرس خانم وهاب باسابقه سی ساله در صدا و سیما. تلفن: 09121485475

* از مخاطبانی که عضو تعاونی مسکن اعضای جامعه معلولین ایران در هشتگرد هستند میخواهیم در صورتی که با تعاونی مذکور مشکلی دارند، با ایران سپید 84711371 مطرح نمایند.

*  کانون نابینایان استان مازندران در نظر دارد هفتمین دوره از انتخابات اعضای هیأت مدیره کانون را در تاریخ 1/5/96 برگزار نماید. خواهشمند است کسانی که تمایل به کاندیدا شدن دارند، با داشتن مدرک دیپلم به بالا تا تاریخ 25/4/96 به این مؤسسه اعلام نمایند یا با شماره 09111131548 تماس حاصل فرمایند.

* گلواژه: مردان شجاع فرصت میآفرینند، ترسوها و ضعفا منتظر فرصت مینشینند. گوته

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *