شناسه خبر: 11551 منتشر شده در مورخ: 1396/4/20 ساعت: 12:02 گروه: اجتماعی  
برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم + فایل pdf

برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم + فایل pdf

برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم در تمامی استان های کشور که دارای مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم می باشند، آغاز گردیده است.

به گزارش ایران سپید در این برنامه، ضمن اطلاع رسانی و آگاهسازی گسترده در سطح استان های کشور در خصوص اختلال طیف اتیسم، تمامی کودکان 2 تا 5 ساله مراجعه کننده به پایگاه های غربالگری و تشخیص آن استان (مراکز روزانه آموزش و توانبخشی اختلال طیف اتیسم)، توسط والدین و با راهنمایی مربیان و کارشناسان آموزش دیده از نظر احتمال دارا بودن علایم این اختلال، مورد سنجش و غربال قرار خواهند گرفت. سپس در صورت مشکوک بودن کودک به ابتلای این اختلال، توسط کارشناسان تخصصی آموزش دیده در این، مورد اجرای آزمون تشخیصی قرار خواهند گرفت و در صورت قطعی شدن تشخیص، کودک به مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم استان جهت مداخلات مرکز محور و خانواده محور، ارجاع خواهد شد.

با عنایت به اینکه خانواده به عنوان عامل مهمی در افزایش سطح مداخلات در این اختلال به حساب می آید، این برنامه به عنوان برنامه ای خانواده محور در نظر گرفته شده و لذا پس از تشخیص قطعی اختلال طیف اتیسم برای تمامی خانواده هایی که دارای کودکان مبتلا این به این طیف می باشند، برنامه و بسته آموزشی تهیه شده به نام "روزنه" ارایه می گردد، تا روند مداخلات در درون مرکز و نیز در درون خانواده همپای هم پیش رود. این بسته شامل 5 کتابچه آموزشی و اسباب بازی های هدفمند می باشد. 

 

لیست انجمن های اوتیسم را از اینجا  دانلود کنید 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *