شناسه خبر: 11536 منتشر شده در مورخ: 1396/4/20 ساعت: 11:01 گروه: دانش و فن آوری  
اطلاع رسانی از وضعیت آب و هوا

اطلاع رسانی از وضعیت آب و هوا

اگر قصد سفر به شهر یا کشوری دارید بعد از انجام کارهای لازم برای یک سفر بهتر است از آب و هوای آن منطقه نیز در طول سفر خود باخبر شوید. در حال حاضر به کمک برنامه‌های مختلف امکان این را دارید که در لحظه از آب و هوای مناطق مختلف مطلع شوید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین در کنار اپلیکیشن‌های پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، ‌روبات‌های تلگرامی هم می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. یکی از بهترین روبات‌ها در این زمینه  weathermanاست. برای استفاده از امکانات این روبات آدرس@ weatherman_bot را در بخش جست‌و‌جوی تلگرام خود وارد و بعد از ورود به صفحه جدید دکمه start را انتخاب کنید. بعد از این کار حالا می‌توانید زبان مورد نظر خود را از بین زبان‌هایی که به شما پیشنهاد داده می‌شود انتخاب کنید. در قدم بعد نام شهر یا موقعیتی که می‌خواهید از آب و هوای آن باخبر شوید را به صورت لاتین به روبات بدهید. با این کار روبات موقعیت مورد نظر شما را از روی نقشه پیدا کرده و وضعیت آب و هوایی آن منطقه را در لحظه به شما نشان می‌دهد. البته کار این روبات به ارائه این اطلاعات ساده ختم نمی‌شود. برای مثال این روبات دو گزینه Summary و Hourly را نیز دارد که هر کدام از این دو گزینه امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران خود می‌گذارند. برای نمونه Hourly وضعیت لحظه به لحظه آب و هوایی همراه با جهت و سرعت وزش منطقه مورد نظر را به شما گزارش می‌کند. اما Summary همان‌طور که از نام آن پیداست اطلاعات خلاصه‌ای از وضعیت آب و هوا، ‌ساعت طلوع و غروب خورشید، میزان رطوبت هوا، ‌جهت و سرعت وزش باد، فشار و وضعیت آب و هوایی صبح تا شب یک روز را بازگو می‌کند. این روبات وضعیت آب و هوایی هر منطقه تا 5 روز آینده را پیش‌بینی می‌کند. برای تغییر مکان جغرافیایی خود و باخبر شدن از وضعیت آب و هوایی مناطق دیگر کافی است به بخش تنظیمات روبات بروید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *