شناسه خبر: 11507 منتشر شده در مورخ: 1396/4/20 ساعت: 10:10 گروه: اجتماعی  
۱۲۵ هزار نفر مددجو از کمیته امداد  وام اشتغال گرفتند

۱۲۵ هزار نفر مددجو از کمیته امداد وام اشتغال گرفتند

فتاح : پارسال کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستگاه‌های موفق در ایجاد اشتغال بوده است و ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار نفر از این کمیته وام اشتغال دریافت کردند و خودکفا شدند.

به گزارش ایران سپید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه‌ی همکاری میان کمیته امداد و جهاد دانشگاهی افزود: با توجه به تعریف نخبگی، بین ۳ تا ۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

فتاح افزود: همچنین بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز را تحت حمایت داریم و برای این افراد خرج و مخارج و لوازم آموزشی فراهم می‌کنیم تا از تحصیل باز نمانند.
 
وی گفت: پارسال کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستگاه‌های موفق در ایجاد اشتغال بوده است و ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار نفر از این کمیته وام اشتغال دریافت کردند و خودکفا شدند.
 
فتاح افزود: پارسال حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال، وام قرض الحسنه پرداخت کرده ایم.
 
وی گفت: هم اکنون چند صد صفحه سلول خورشیدی را در منازل افراد نیازمند نصب کرده ایم و تلاش داریم تعداد این صفحات را به ۲۰ تا ۲۵ هزار توسعه دهیم.
 
فتاح افزود: در ابتدای شروع طرح نصب صفحات خورشیدی، این صفحات از خارج از کشور وارد می‌شدند ولی هم اکنون با تلاش متخصصان داخلی در داخل کشور تولید می‌شوند و همچنین به ایجاد اشتغال نیز کمک کرده است.
 
وی گفت: فردا نیز قراردادی با شرکت‌های خودروسازی امضا خواهیم کرد و براساس آن ۵ هزار دستگاه خودروی وانت از سایپا و زامیاد خریداری خواهد شد.
 
فتاح در بخش دیگری از سخنانش افزود: براساس این تفاهم نامه دو نهاد انقلابی برخواسته از انقلاب می‌خواهند با همکاری یکدیگر در موضوع رسیدگی به محرومان، یتیمان و فرودستان همکاری کنند.
 
وی گفت: امروز برای رسیدگی به امور اقشار محروم جامعه، نیاز به همدلی، همزبانی و همکاری داریم.
 
فتاح افزود: برای رفع محرومیت و فقرزدایی نیاز به همکاری دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی داریم تا این فعالیت‌ها به نتیجه برسد.
 
تفاهم نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربی جهاد دانشگاهی برای توانمند سازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) و سایر نیازمندان جامعه، ارتقاء دانش تخصصی و افزایش مهارت نیروی انسانی و کیفیت تحقیقات علمی - کاربردی در خصوص فقرزدایی میان حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی امضا شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *