شناسه خبر: 11488 منتشر شده در مورخ: 1396/4/19 ساعت: 14:52 گروه: اجتماعی  
مردان هم باید عفاف و حجاب داشته باشند

مردان هم باید عفاف و حجاب داشته باشند

مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم (عج) گفت: عفاف و حجاب به جز زنان شامل مردان نیز می شود.

به گزارش ایران سپید  هدایت صحرایی در نشست خبری، علمی تاثیر عفاف و حجاب بر سلامت روان گفت: رعایت حفظ حریم به سلامت روان در جامعه منجر می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع حفظ حریم افراد رعایت کرامت انسان است، اظهار کرد: هنگامی که حریم خصوصی فرد شکسته شود فضای اضطرار و استرس برای فرد به وجود می آید.
صحرایی افزود: دیدن جنس مخالف که پوشش نامناسبی دارد برای آقایان می تواند استرس آفرین باشد. و برای زنان نیز شنیدن صدای جنس مخالف استرس زا است.
وی با تاکید بر این که عفاف پایه حجاب است، گفت: وقتی فردی عفاف را رعایت نمی کند خودش را در معرض استرس قرار می دهد.


** غربی ها از استرس و اضطراب ها مربوط به مسایل جنسی رنج می برند
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه بقیه الله اعظم (عج) گفت: مطالعات در غرب نشان می دهد منشا بسیاری از اضطراب و استرس ها، مسایل جنسی است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا زینب اختری روز دوشنبه در نشست خبری، علمی با عنوان تاثیرات عفاف و حجاب بر سلامت روان که به همت بسیج جامع پزشکی برگزار شد، گفت: پس از مطالعه و تحقیقات بر روی مقالات علمی کشورهای غربی به این نتیجه رسیدیم که آنها نیز منشاء بسیاری از اضطراب ها را مسائل جنسی می دانند.
وی افزود: پیچیدگی و گستردگی این نوع اضطراب در غرب به حدی است که تمایلات همجنسگرایانه در این کشورها زیاد شده است و در این مسایل دچار تعارضات زیادی شدند.
وی افزود: اضطراب و استرس های زیاد سبب عدم توانایی در اخذ تصمیم صحیح می شود.
اختری با بیان این که ۶۵ تا ۸۰ درصد ورودی های مغز از طریق حس بینایی صورت می‌گیرد، افزود: حفظ حریم خصوصی نهایتا منجر به کاهش استرس و در ادامه اخذ تصمیمات به دور از صرف احساسات می شود.
وی با تاکید بر این باید ورودی‌های به مغز کنترل شوذ، گفت: برای رسیدن به سلامت جسم نیز به میزان ورود تغذیه به بدن برای تامین سلامت توجه می کنیم.
وی در این زمینه گفت: یکی از این تصمیمات درست ، انتخاب صحیح برای ازدواج است که اگر بدور از استرس باشد می توان امیدوار بود که تصمیم درستی گرفته شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *