شناسه خبر: 11406 منتشر شده در مورخ: 1396/4/11 ساعت: 09:01 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه یکشنبه 11 تیر 1396

معلولان بیشترین مشکل را با ورودی معابر دارند - تبریک دکتر روحانی برای آزادی موصل - 174 روز مدرسه برای دانشآموزان - اعلام شماره شبای بانکی، شرط دریافت سود سهام عدالت - برنزه شدن، نشانه آسیب پوستی است - «روزهای خوش» در ۳۰ قسمت نوشته میشود - برگزاری مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی کشور - ازدواج خواستگار شیطان صفت با خاله دختر فریب خورده - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 11 تیر 1396

7 شوال 1438

2 جولای 2017

سال بیست و یکم شماره 5605

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

معلولان بیشترین مشکل را با ورودی معابر دارند 2

تبریک دکتر روحانی برای آزادی موصل 5

174 روز مدرسه برای دانشآموزان 7

اعلام شماره شبای بانکی، شرط دریافت سود سهام عدالت 8

برنزه شدن، نشانه آسیب پوستی است 9

«روزهای خوش» در ۳۰ قسمت نوشته میشود 11

برگزاری مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی کشور 15

ازدواج خواستگار شیطان صفت با خاله دختر فریب خورده

اطلاعرسانی

ویژه

معلولان بیشترین مشکل را با ورودی معابر دارند

رئیس سازمان بهزیستی کشور میگوید: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاع رسانی مناسب سازی موسوم به سامانه معبر، عمده ترین مشکل افراد دارای معلولیت، مربوط به رمپهای ورودی معابر، ورودی ساختمانها و همچنین سرویسهای بهداشتی است. «انوشیروان محسنی بندپی» روز سه شنبه افزود: بسیاری از مشکلات حوزه مناسب سازی معلولان به پول و اعتبار نیاز ندارد، بلکه با یک نگاه مدیریتی و با هزینه کمی میتوان اغلب آنها را برطرف کرد تا شرایط حضور در اجتماع برای افراد دارای معلولیت، آسانتر شود. وی، آشنایی دست اندرکاران حوزه مناسب سازی با مشکلات معلولان را در بهتر شدن شرایط محیطی برای افراد دارای معلولیت بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: برای آشنایی مسئولان حوزه مناسب سازی با این مشکلات، طرحی در استان البرز به صورت آزمایشی اجرا شده که در آن، افراد سالم با بستن چشم یا نشستن در ویلچر با شرایطی که معلولان با آن مواجه هستند، آشنا شدند تا ببینند این شرایط تا چه حد سخت است. رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه لازم است اقدامهای مؤثرتری در زمینه رفاه معلولان انجام شود، از دستگاههای دست اندرکار حوزه مناسبسازی خواست همکاری و هم افزایی بیشتری با هم داشته باشند تا از کارهای جزیره ای و پراکنده، جلوگیری شود. محسنی بندپی عنوان کرد: اقدامهای دستگاههای مختلف در حوزه معلولان باید در راستای اقداماتی باشد که قانون و آیین نامه های مربوطه، مشخص کرده باشد و اگر چک لیستی در این زمینه تهیه شود، لازم است آن چک لیست در کمیته فنی و تحقیقاتی مصوب و سپس اجرا شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بطور مثال اگر قرار است حمل و نقل عمومی برای معلولان ایجاد شود، باید ابتدا مشخص شود که این سامانه قرار است چه جامعه و چه تعداد جمعیت هدفی را تحت پوشش قرار دهد. محسنی بندپی تأکید کرد: اقدامها نباید بصورت موردی و پراکنده باشد. اقدامات مربوط به معلولان حتماً باید در راستای قانون و آیین نامه باشد تا بتواند پوشش فراگیرتری برای جامعه هدف فراهم کند. سامانه پیامکی معبر با شماره 3000012322 چند ماه پیش راه اندازی شد و پیامهای ارسالی هموطنان در حوزه مناسب سازی توسط کارشناسان بررسی میشود و پس از پیگیری از 39 دستگاه عضو ستاد مناسب سازی از جمله وزارت کشور، وزارت مسکن و راه و شهر سازی، نتیجه منعکس و اطلاع رسانی خواهد شد. هم اکنون یک میلیون و 300 هزار نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اما بسیاری از افراد دیگر از جمله بیماران با معلولیت موقت، زنان باردار و سالمندان نیز به معابر مناسب سازی شده نیاز دارند.

* گلواژه: برخی چنان سرگرم میراث علمی گذشتگانند که فرصت مراجعه به عقل خود را ندارند و اگر هم فرصتی بدست آورند، حاضر نیستند اشتباهات و لغزشهای آنان را اصلاح و جبران کنند. ابن سینا

 

سیاسی

تبریک دکتر روحانی برای آزادی موصل

دکتر روحانی در پی آزاد سازی شهر موصل، در پیامهای جداگانه به حیدر العبادی نخست وزیر عراق، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق و آیت ا... سیستانی، آزاد سازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق را تبریک گفت.

* جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: انضباط مالی و پولی، مدیریت نقدینگی و کنترل نوسانهای تورمی با وجود تنگناهای مالی ناشی از کاهش درآمد نفتی، ثبات در شاخصهای کلان اقتصادی کشور بوجود آورد که از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است.

* آیت ا... امامی کاشانی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این تحریفها خوب نیست که انسان کلام یک نفر را بگیرد و جلو و عقب را حذف کند و از این «آتش به اختیار» مفهومی را استنتاج کند که به مقاصد شومش برسد.

* دکتر ظریف، وزیر امور خارجه، اقدام دولت آمریکا در خصوص ایجاد محدودیت برای مهاجرت اتباع ایرانی به این کشور را نمایشی شرمآور دانست و تأکید کرد: ایالات متحده مادربزرگهای ایرانی را از دیدن نوه هایشان محروم کرده است.

* جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس، احزاب و تشکلهای سیاسی و صاحبنظران مسائل سیاسی، اهانت به رئیس جمهوری را خلاف منافع ملی دانسته و تأکید کردند، حرمت رئیس جمهوری واجب و ادبیات هتک از سوی هرکس که باشد محکوم است.

* برخی منابع در عراق، روز جمعه گفته اند که خطیب نماز جمعه داعش در تلعفر در غرب موصل، هنگام قرائت خطبه وقتی به نام ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تکفیری داعش رسید، زیر گریه زد، موضوعی که به اعتقاد برخی ناظران شایعات مربوط به هلاکت رهبر داعش را تقویت میکند.

* کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که حدود نیم میلیون آواره سوری به کشورشان بازگشتند.

 

اجتماعی

 174 روز مدرسه برای دانشآموزان

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، از اول مهر ماه تا شهریور سال بعد، یک سال تحصیلی محسوب میشود و دوره آموزش رسمی و امتحانات آن در هر سال تحصیلی، از اول مهر ماه تا پایان خرداد سال بعد خواهد بود. بر اساس قانون، دانشآموزان باید به مدت 185 روز به مدرسه بروند، اما مروری بر تقویم نشان میدهد زمان تحصیل دانشآموزان معمولاً کمتر از این عدد است؛ به نحوی که با احتساب تعطیلات رسمی دانشآموزان در سال تحصیلی جدید، تنها 174 روز به مدرسه میروند.

* 70 هزار بیمار روانی پشت درهای بهزیستی: نحوینژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر حدود 25 هزار نفر بیمار روانی مزمن در مراکز سازمان بهزیستی حضور دارند. این در حالیست که 70 هزار نفر دیگر نیز نیازمند خدمت بوده و به علت مشکلات اعتباری، پشت نوبت قرار گرفتند.

 

اقتصادی

 اعلام شماره شبای بانکی، شرط دریافت سود سهام عدالت

برای دریافت سود سهام عدالت این که مشمولان، سهامدار سهام عدالت باشند کافی نیست و باید هر فرد شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کند. مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir وارد کنند و سهامدار بودن، به خودی خود موجب دریافت سود این سهام نخواهد شد. به همین دلیل برای برخورداری از سود سهام عدالت، همه مشمولانی که نامشان در سامانه سهام عدالت جزو سهامداران است، باید یک شماره شبا بانکی به نام خود در سامانه وارد کنند و در صورت عدم درج شماره شبا در سامانه، حتی اگر سهامدار سهام عدالت هم باشند، سودی به حساب آنها واریز نخواهد شد.

* گلواژه: خوشبختى لذت مشترکى است که حاصل یارى بى چشمداشت به دیگران است. هلن کلر

بهداشت و سلامت

 برنزه شدن، نشانه آسیب پوستی است

برنزه شدن فرایندی است که در آن رنگ پوست انسان تیره، قهوه ای یا به اصطلاح برنزه میشود. این فرایند معمولاً بر اثر قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش نور طبیعی خورشید انجام میشود یا با استفاده از روشهای مصنوعی مانند استفاده از لامپهای سولاریوم که برای برنزه کردن پوست ساخته شده اند. بر خلاف تصور عمومی، برنزه شدن پوست باعث نمیشود که پرتوهای آسیبزا در نور خورشید آسیب کمتری به پوست برسانند. برنزه شدن در واقع نشانه آن است که پوست بدن آسیب دیده است و سعی میکند با این تغییر رنگ از خودش محافظت کند. قرار گرفتن مداوم پوست در معرض آفتاب میتواند منجر به سرطان پوست شود. شما نمیتوانید تابش پرتو فرابنفش بر پوست خود را حس کنید؛ تنها بعد از مدتی متوجه میشوید که پوست تان سوخته است. به همین دلیل حتی در مناطقی که آب و هوای گرم ندارند، ممکن است آفتاب سوخته شوید. در فصل تابستان: لباسهای روشن و نازکی تن کودکان کنید که تمام پوست آنها را میپوشاند. از ساعتی قبل از ظهر تا ساعاتی پس از ظهر که نور خورشید به طور عمود میتابد، کودکان را زیر سایه بان یا سقف نگه دارید. پیش از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید به پوست کودکان کرم ضد آفتاب بمالید.

* بهترین لبنیات برای سالمندان کدام است؟ مصرف ماست در سالمندان برای افزایش استحکام استخوان و کاهش شکستگی مؤثر است. افراد مسن باید مصرف ماست را افزایش دهند، زیرا ماست با افزایش استحکام استخوان لگن در ارتباط است و خطر ابتلا به پوکی استخوان در مردان و زنان مسن را کاهش میدهد. پوکی استخوان، بیماری مزمنی است که با کاهش استحکام استخوان و افزایش خطر شکستگی استخوان همراه است. افزایش هر واحد ماست در زنان با کاهش 31 درصدی و در مردان با کاهش 52 درصدی، خطر ابتلا به استئوپروز (پوکی استخوان) همراه است.

 

جعبه جادو

«روزهای خوش» در ۳۰ قسمت نوشته میشود

سریال «روزهای خوش» هم اکنون توسط امید سهرابی در حال نگارش است و تا کنون حدود ۶ قسمت از این مجموعه نوشته شده است. این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی جواد فرحانی در ۳۰ قسمت ساخته میشود و بعد از نگارش ۱۵ قسمت وارد مرحله تولید خواهد شد. این مجموعه از مهر یا آبان ماه وارد پیش تولید میشود و در شبکه پنج سیما ساخته خواهد شد. قصه این سریال درباره زندگی پسری است که در تهران زندگی میکند و بعد از مدتی پدرش از شهرستان برای دیدنش میآید که با حقایقی متضاد از زندگی پسرش مواجه می شود. جواد فرحانی پیش از این تهیه کنندگی فصل اول و دوم «خندوانه»، مجموعه «شکرستان» و «هزارداستان» را بر عهده داشته است.

* پخش دوباره سریال نوستالژیک «آن شرلی» آغاز شد: مجموعه داستانی «رؤیای سبز» یا «آن شرلی» با نام اصلی Anne of Green Gables یک درام تلویزیونی است مانند قصه های «جزیره» و «امیلی در نیومون» که بر پایه داستانی از لوسی ماد مونتگمری و کارگردانی کوین سالیوان ساخته شده است. پخش این مجموعه داستانی از شنبه ۱۰ تیر در ۱۲ قسمت، هر روز ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است.

* بزرگ آقا به «شهرزاد» برگشت: قسمت دوم از فصل دوم «شهرزاد» دوشنبه ۱۲ تیر ماه عرضه میشود. در آستانه انتشار قسمت دوم این سریال، تیزر آن نیز منتشر شده است. همچنین علاقمندان به این مجموعه میتوانند، یکشنبه ۱۱ تیر ماه ساعت ۲۲ به تماشای قسمت دوم فصل دوم در سالن گراند سینمای پردیس سینمایی کورش بنشینند. این سریال به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سید محمد امامی در شبکه نمایش خانگی ساخته میشود.

* برنامه های تابستانی شبکه شما: جشنواره فیلمهای تابستانی هر شب با پخش یک فیلم در ساعت ۲۴ آغاز خواهد شد؛ همچنین برنامه «کولاک» ویژه مخاطبان جوان، هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از این شبکه پخش میشود. برنامه «قاصدک» با مخاطبان کودک و با حضور ملیکا زارعی (خاله شادونه) هر قسمت در یکی از استودیوهای مراکز مختلف سیما پخش خواهد شد. با توجه به رسالت شبکه «شما» مبنی بر توجه به فرهنگهای مختلف در همه مناطق و استانها، ویژه برنامه موسیقایی این شبکه با مشارکت مراکز استانها و با عنوان «عصرانه» هر روز از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ روی آنتن میرود. «ترانه باران» عنوان دیگر برنامه موسیقایی این شبکه است که هر شب ساعت ۲۱:۰۰ و تکرار آن ساعت ۱۵:۰۰ روز بعد پخش خواهد شد. در حوزه خانواده و سبک زندگی ایرانی-اسلامی هم شبکه «شما» برنامه ویژه ای را برای فصل تابستان تدارک دیده است. عنوان این برنامه «نیلوفرانه» است که با اجرای اردلان شجاع کاوه و همسرش الیزا اورامی، هر روز غیر از جمعه ها ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن میرود و تکرار آن هم ساعت ۱۳:۱۵ روز بعد پخش خواهد شد. برنامه ترکیبی و مفرح «من و شما» با تهیه کنندگی هادی قندی و با حضور مهمانانی از بین خوانندگان، هنرمندان و کارشناسان کشور و آیتمهای گوناگون گردشگری نیز جمعه ها ساعت ۱۴ از این شبکه پخش میشود و تکرار آن هم یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود. شبکه «شما» برای فصل تابستان برنامه های طنز و شاد هم در نظر گرفته که از جمله آنها میتوان به سریال ۹۰ قسمتی «کوچه اقاقیا» ساخته رضا عطاران اشاره کرد که هر شب ساعت ۲۰:۰۰ و تکرار آن ساعت ۱۴:۰۰ روز بعد پخش میشود، همچنین مجموعه نمایشی نوستالژیک «چاق و لاغر» هم جمعه ها ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن میرود. برنامه خبری «موج» نیز هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از این شبکه پخش میشود و تکرار آن هم ساعت ۲۴:۰۰ روی آنتن خواهد رفت. علاوه بر این، برنامه «سروستان» ویژه گفتگو با نمایندگان مردم استانهای مختلف در مجلس شورای اسلامی نیز طبق روال گذشته، سه شنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن شبکه شما خواهد رفت.

ورزشی

برگزاری مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی کشور

شیراز میزبان دهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور فوتبال 5 نفره نابینایان مطلق (کلاس b1) شد. در این مسابقات، استانهای البرز، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، فارس، کرمان، هرمزگان و تهران حضور دارند که از 17 تیر، به مصاف هم میروند. این رقابتها که انتخابی تیم ملی نیز محسوب میشود، بیستم تیر به پایان میرسد و ورزشکاران خود را برای مسابقات آسیایی که کسب سهمیه مسابقات جهانی مادرید است، آماده میکنند.

* اعلام اسامی نامزدهای ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک: انتخابات هیأت رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک در تاریخ 8 سپتامبر (۱۷ شهریور) در ابوظبی امارات برگزار خواهد شد و چهار نامزد برای جانشینی «سر فیلیپ کریون» در سمت ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک با یکدیگر رقابت میکنند. پاتریک یارویس از کانادا، اندرو پارسونز از برزیل، جان پترسون از دانمارک و هایدی ژانگ از چین، چهار نامزد ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک هستند. در خصوص نایب رئیسی کمیته بین المللی پارالمپیک نیز سه نفر نامنویسی کرده اند که در نهایت، یک نفر در این سمت انتخاب خواهد شد. دوآن کیل از نیوزلند، جان پترسون از دانمارک و ماجد راشد از امارات، گزینه های نایب رئیسی هستند. هیأت رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک، شامل رئیس، نایب رئیس و ۱۰ عضو هیأت اجرایی است. برای سمت هیأت اجرایی نیز ۲۲ نفر نامنویسی کرده اند. هر نامزد تا تاریخ 6 سپتامبر (۱۵ شهریور) فرصت دارد مدارک خود را برای شرکت در انتخابات ارائه دهد تا در مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک شرکت کند. متأسفانه علیرغم حضور قدرتمند ورزشکاران معلول کشورمان در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک، هیچ نماینده ای از ایران کاندیدای مجمع کمیته بین المللی پارالمپیک حتی در سمت هیأت اجرایی نشده است.

حوادث

 ازدواج خواستگار شیطان صفت با خاله دختر فریب خورده

پسر شیطان صفت که پس از آشنایی اینترنتی با دختر جوان و وعده ازدواج، او را رها کرده و با خاله این دختر ازدواج کرده بود، با شکایت دختر فریب خورده دستگیر شد. این در حالی بود که دختر جوان پس از شکست سنگین عاطفی دست به خودکشی زده بود، ولی پس از انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت و سپس علیه جوان فریبکار به پلیس آگاهی تهران شکایت کرد. با گذشت چهار ماه از ماجرا، سر انجام «رامین» هفته گذشته به اتهام تعرض در دادگاه تهران محاکمه شد. در ابتدای جلسه غیر علنی دادگاه، دختر جوان وقتی در جایگاه شاکی ایستاد، گفت: رامین پس از آشنایی از طریق اینستاگرام و با وعده ازدواج به من تعرض کرد. من و رامین یک سال پیش آشنا شدیم. او فروشنده لباس در بازار امامزاده حسن بود که یک روز از من خواست برای معرفی خودم به مادرش به خانه شان بروم. اما وقتی وارد آن خانه شدم، دیدم کسی نیست. بعد هم رامین در را قفل کرد و با وعده ازدواج فریبم داد و پس از تجاوز از من خواست که موضوع را به کسی نگویم و... اما مدتی که گذشت، رامین با خاله ام که تازه از همسرش جدا شده بود آشنا شد و پس از چند هفته متوجه شدم او خاله ام را عقد کرده است. با فهمیدن این موضوع، دنیا در مقابل چشمانم سیاه شد و به خاطر آبرویم تصمیم به خودکشی گرفتم. چون نمیدانستم پس از این فاجعه چه کنم. با این حال پس از اینکه جان سالم به در بردم، تصمیم گرفتم از رامین شکایت کنم. پس از اظهارات دختر جوان، رامین در برابر قضات ایستاد تا به سؤالات آنها پاسخ دهد. چطور با سحر آشنا شدی؟ من از طریق اینستاگرام و به صورت اتفاقی با سحر آشنا شدم. من فروشنده لباس بودم و او هم در همان نزدیکیها به عنوان فروشنده کار میکرد. چرا به دختر جوان تعرض کردی؟ قبول دارم که با این دختر رابطه برقرار کردم، اما تمام این ماجرا به زور نبود، بلکه با خواست خودش صورت گرفت. آیا به او وعده ازدواج داده بودی؟ نه او دروغ میگوید.  چه شد که با خاله اش ازدواج کردی؟ چند بار سحر با خاله اش سراغم آمد و من از او خوشم آمد. وقتی تقاضای ازدواج کردم، با خوشحالی قبول کرد و بعد با هم عقد کردیم. چند ماه با سحر رابطه داشتی؟ حدود شش ماه. چرا با سحر ازدواج نکردی؟ وقتی دیدم او با پسران دیگری رابطه داشته است، ترجیح دادم همسر آینده ام چنین دختری نباشد. در پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و پسر جوان را به 99 ضربه تازیانه و دو سال تبعید به یکی از روستاهای دور افتاده کشور محکوم کردند.

* گردشگری که دستبند یشمی یک جواهر فروشی از دستش افتاده و شکسته بود، پس از اینکه متوجه شد قیمت آن ۴۴ هزار و ۱۰۰ دلار بوده، نقش زمین شد. این زن که نامش فاش نشده، قصد خرید نداشت و فقط در حال بر انداز کردن جواهرات بود که ناگهان این دستبند از دستش افتاد و به دو نیم شد. صاحب جواهر فروشی به این زن گفت هرچه را شکستی باید بخری.

اطلاع رسانی

* بدین وسیله از کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران که دارای کارت عضویت پیوسته هستند دعوت به عمل میآید تا در جلسه مجمع عمومی فوق العاده انجمن که در تاریخ 26/4/96 از ساعت 10:30 الی 12:30 واقع در خیابان شریعتی، خیابان یخچال جنب، باغ موزه آب سرای محله قلهک، سالن اجتماعات برگزار میگردد، شرکت نمایند.

- دستور جلسه، اصلاح اساسنامه انجمن

* هیئت نابینایان و کمبینایان استان تهران در نظر دارد تمرینات فوتبال 5 نفره B1 آقایان را در استادیوم شهید هرندی برگزار نماید. لذا از عزیزان نابینا B1 تقاضا میشود تا تاریخ 20/4/96 جهت ثبت نام با شماره تلفن 55155555 داخلی 104 دفتر هیأت نابینایان تماس حاصل فرمایند.

* گلواژه: آرامترین کلماتند که طوفانی را با خود به همراه میآورند. افکاری که با پای کبوتران پیش میآیند جهان را مسخر میسازند. نیچه

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *