شناسه خبر: 11354 منتشر شده در مورخ: 1396/3/23 ساعت: 12:49 گروه: اجتماعی  
ورود مجلس به موضوع حذف ۴۰۰ هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه

ورود مجلس به موضوع حذف ۴۰۰ هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیگیری علت حذف ۴۰۰ هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه خبر داد.

به گزارش ایران سپید مسعود رضایی در واکنش با حذف 400 هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه، گفت: به دلیل آنکه ازعلل علت حذف سبد امنیت غذایی معلولان اطلاعی ندارم از این رو نمی توان در این رابطه اظهار نظر کرد و باید علت این موضوع را از دستگاه های مسئول جویا شد در این رابطه اگر معلولان شکایتی داشته باشند به طور قطع نمایندگان آن را پیگیری خواهند کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نامطلوب معیشتی، اجتماعی و اقتصادی معلولان تصریح کرد: معلولان قشری از جامعه هستند که حقوق شهروندی آنها باید به رسمیت شناخته شده و مسئولان نهایت اهتمام و تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها داشته و در خدمت آنها باشند.

حق و حقوق معلولان در برنامه های کلان کشور تعریف شده است

وی با یادآوری اینکه حق و حقوق معلولان در برنامه های کلان کشور تعریف شده است، ادامه داد: خانواده معلولان با مشکلات زیادی روبرو بوده و هزینه های گزافی را برای نگهداری از این قشر متحمل می شوند در این رابطه نیاز است بهبود وضعیت معیشتی و تغذیه ای معلولان مورد توجه قرار گرفته و طبق قانون نسبت به رفع مشکلات معیشتی، اجتماعی و اقتصادی آنها گام برداشت و همچنین حقوق آنها به رسمیت شناخته شود؛ البته برای سهولت در تردد معلولان باید مناسب سازی اماکن شهری و حمل ونقل عمومی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معلولیت نباید به محرومیت اجتماعی منجر شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه معلولیت نباید به محرومیت اجتماعی منجر شود، افزود: امکانات شهری، رفاهی، تفریحی، آموزشی و بهداشتی باید برای جامعه معلولان فراهم شده و تمهیداتی اندیشیده شود که این قشر همانند دیگر افراد بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

قانون سه درصد استخدام معلولان باید از سوی دستگاه ها جدی گرفته شود

رضایی با بیان اینکه قانون سه درصد استخدام معلولان باید از سوی دستگاه ها جدی گرفته شود بر لزوم توجه جدی به اشتغال این قشر تاکید کرد و ادامه داد: هر چند طبق قانون باید سه درصد استخدام به معلولان اختصاص یابد اما متاسفانه شاهد بی توجهی  مجریان امر به این موضوع هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، ادامه داد: اگر دستگاهی از اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان سرپیچی کرده و به اشتغال معلولان توجه نمی کند می طلبد معلولان از طریق مراجع قضایی و حقوقی این موضوع را پیگیری کنند.

مشکلات جامعه معلولان در کمیسیون اجتماعی پیگیری می شود

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات جامعه معلولان در این کمیسیون پیگیری می شود، تصریح کرد: قانون سه درصدی استخدام معلولان و همچنین علت حذف 400 هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه را از سوی دستگاه های مسئول پیگیری خواهیم کرد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *